Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En ole käyttänyt neuvolaa ja synnäriä lukuunottamatta julkisen puolen terveydenhoitoa yli kymmeneen vuoteen. Käyn aina yksityisellä.

Aamuyöstä aloin epäillä lapsella korvatulehdusta. Päätin piruuttani soittaa terveyskeskukseen. Soitto klo 8, heti vastattiin, ystävällinen virkailija kyseli tilanteesta. Ajan saimme samaksi aamuksi! Lääkäri ei ollut myöhässä kuin 5 minuuttia ja teki asiallisen tutkimuksen.

Eikä maksanut senttiäkään!

Tästä tytöstä tuli kertalaakista terveyskeskusfanittaja.

Kommentit (10)

ja turhasta olisi maksettu.

Mutta riippuu siitä, millainen lekuri sattuu milläkin alueella olemaan. Meillä on joku ähläm, jonka kanssa entinen naapurini aina tappeli, heillä oli kieli ongelmia... Nyt esikoiseni joutui äijälle kutsuntatarkastukseen, hänellä olisi ollut keskusteltavaakin lekurin kanssa. Aikaa oli varattu 20min, mutta tarkastus kesti 3min, onko lihas, onko selkä, kiitos ja ulos. Poika oli ihan hölmönä, kun ei ollut saanut suunvuoroa.

olin viikko sitten korkeassa kuumeessa rintatulehduksen takia, joten päätin kokeilla läheistä t-keskusta. Minut ohjattiin kiireellisten tapausten numeroon. Sain lääkäriajan tunnin päähän. Tutkimus asiallinen ja lähdin tyytyväisenä hoito-ohjeet ja antibioottiresepti mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse kävin pitkästä aikaa terveyskeskuksen päivystyksessä: jonotin neljä tuntia, sain huonoa palvelua ja loppujen lopuksi väärän diagnoosin (eli turhat anitibiootit ja kaupanpäälle hiivan). Toivottavasti olin vain harmillinen poikkeus.

Lääkärin aikoja oli mahdoton saada ja soittajaa pyydettin soittamaan aina yhä uudelleen. Tein valituksia ja kaikki on muuttunut.

Nyt ainakin Helsingissä saa päivystysajan heti terveydenhoitajalle. Hän lähettää heti lääkärille, kun huomaa, että sitä tarvitaan. Vaikka siis olen mennyt terveydenhoitajalle, niin yleensä se sisältää samalla lääkärikäynnin, koska on huomattu, että sitä on tarvittu.

Jos taas ei ole päivystystilanne, niin terv. hoitajan ajan saa kolmen päivän sisään ja tarpeen tullen sekin sisältää lääkärikäynnin. Yleensä minut on saman tein lähetetty lääkärille. Taidan soittaa terv. asemalle vain tosi hätäisissä tapauksissa:)

Muissa tapauksissa taas ajan saa kolmen kuukauden sisään ja usein jopa kuukauden sisään. Tällaisia ovat esimerkiksi mieheni jokavuotinen B-lausunto, jonka voimme ennakoida itsekin, milloin sen tarvitsee ja on kaikkea muuta kuin kiireellinen.

Nykyään siis olen tosi tyytyväinen palveluun.

Lainaus:

Ehkä omassa pikkukaupungissamme asiat ovat keskimääräistä paremmin, mutta voin vain todeta olevani iloinen veronmaksaja.

http://www.iloisetveronmaksajat.org/component/option,com_frontpage/Itemi...

Itse liityin yhdistykseen, koska mielestäni verot on ihan aidosti jees ja yhteiskunta toimii ainoastaan, jos veroja kerätään. Kymppi vuodessa ei tee isoa lovea kenenkään budjettiin, mutta mitä suurempi on jäsenkunta, sitä vakavammin otettava yhdistys on ja sitä enemmän sen sanomisilla on painoarvoa.

Harkitse, liittyisitkö.

Taustaa: Olisimme ottaneet lapsillemme vakuutuksen, mutta se ei onnistunut, sillä asuimme silloin ulkomailla. Nyt Suomessa olemme käyttäneet kaikkien kolmen lapsen kohdalla terveyskeskuksen palveluita, ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä. Jopa tarvitut lähetteet yliopistolliseen keskussairaalaan ovat tulleet viikossa (korvat) tai kahdessa (foniatri). Omassa terveyskeskuksessa ovat toimineet myös puheterapeutin palvelut.

Ehkä omassa pikkukaupungissamme asiat ovat keskimääräistä paremmin, mutta voin vain todeta olevani iloinen veronmaksaja.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat