Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

No niin, huomenta...täällä sitä taas valvotaan :) Mies lähti tunti sitten töihin ja mä en sitten enää saanut unta. No, yrittelis kotvasen päästä uudelleen.

Lueskelin tuossa eilisen pinon loppuun ja olipa siinä maratooni! Kiva kun on porukkakin aktivoitunut nyt kirjoitteluun, kuten joku siellä mainitsikin, niin varmaan alkavat mammat olla lomalla.

Tänne ei ihmeempiä, eilen oltiin valmennuksessa katsomassa se synnytysvideo ja jutskaamassa. Loppuilta menikin sitten puhelimessa tulevien mummojen kanssa ja serkun vaimon kanssa joka on yhtä pitkällä kuin minä.

Sitten vielä häpyluun kohdalta vihloi niin perhanasti koko illan ja vaapuin ja ähkin kävellessäni...karseaa... Anoppi oli ommellut äitiyspakkauksen koppaan hörhelöt ja vitsi ne olikin sitten suloiset! Sitä tuli tuijoteltua ja taas toivoi että voikun saisi sen vauvan jo syliin!

Täälläkin tunteet pinnassa, räjähtely on jäänyt vähemmälle (ainakin toistaiseksi) mutta itkeminen on in nykyään... tulee sitten vetisteltyä ihan ilman syytä ja sitäpä näyttää masukkikin ihmettelevän, että mikä sitä äippää taas vaivaa...Nytkin kaivelee kylkiluita siihen malliin että haloo, pitäis vielä olla nukkumassa...

Mulla synttärit tänään, jee jee, vähän sitä ollaan jo vanhoja. Ei mutta, nyt yritän upota takaisin petiin. Pirtsakkaa tiistaita kaikille!

Sasuliini ja hajuherne 36+4

Sivut

Kommentit (41)

se pyörii tämä elämä niin tämän oman jättimäisen massun ympärillä. Mittaa en ole uskaltanut edes ottaa...mennee sinne 120 cm kieppeille.

Napero: Silloin keskiviikkona mä ehdin paikalle aikaisintaan klo 16, muuten ois kyllä hyvä päivä, miehellä joku seminaari Hämeenlinnassa myöskin joten ei tarvisi itse ajella. Katsotaan jos vaikka saisin sitä lääkäriaikaa siirrettyä. Sovitaan tarkemmin myöhemmin. Ja tulkaa nyt ihmeessä muutkin mukaan, olihan sieltä seudulta muitakin!!!

Kävin taas ahmimassa pizzaa lounaaksi, jotenkin mä en yhtään ihmettele jos painoa tulee...keväällä alkaa sitten todellinen tehodieetti, hankkiudun kaikista ylikiloista eroon samantien.

Naperolle vielä imetysliiveistä.. mä tilasin edellisen raskauden aikana Pienokainen -nimisestä nettikaupasta kahdet imetysliivit, on olleet tosi hyvät ja pehmeät myöskin yöllä. Nyt alkoivat olla niin kulahtaneet, että ostin H&M:ltä kahdet uudet, ainakin ensisovituksella ovat ihan ok. Taidan vielä tilata tuolta Pienokaisestakin jos niitä siellä vielä on. Mulla kanssa edellisessä imetyksessä riitti D-kupin liivit, nyt on kuppikoko jo nyt se D joten hiukan pelottaa kuinka isot niistä vielä tuleekaan...

No mutta nyt taas töitä!

Manna ja eekuli 33+4 edelleen

Heips!

Minäkin taasen piitkästä aikaa! Jotenkin on niin väsynyt, ettei jaksa istua niin kauaa koneen ääressä, että lukemisen jälkeen jaksaisi vielä jotain kuulumisia kirjoitella. Huomaa, että porukkaa on näin loppuaikoina enempi, liekö äitiyslomat syynä... ;) Mulla alkais vasta 16.1, mut olen ollut kotona, kun kuopus vasta sen 10,5kk. Muakin ärsyttää toi Kela, pistivät todel paljo pienemmän rahapäätöksen, ku edellisestä, vaik pitäis mennä samal, ku o kaiketi kaks alle kolmevuotiast kotona. No pitää anoo kotihoidon tukee tähän äitiyspäivärahan päälle vielä... Älkää multa kysykö, miten, oon iha pihal muutenki! Mies hoitaa kaiken tollasen, onneks ne on keksitty!

Birdylle vointeja! Voin hyvin kuvitella, miltä tuntuu olla " arestissa" , kun tässä itekkin on joutunu olee lasten sairastelun takia sisällä jo kohta pari kuukautta!!!! Oonjo varmaa iha hullu!! Yksin ei pihalle jaksa ja uskalla mennä, kun supistelee ja jonkun pitää sitte olla lasten kans... Vaikeeta tää elämä!!!! Nyt rupee onneksi lasten taudit oleen voitettu, jos ei nuhaa ja kovaa yskää lasketa mukaan... Vielä ei uskalla viedä lapsia pihalle, ettei me keuhkoihin...

Minäkin odotan postia kuin kuuta nousevaa!! Pitäisi tulla kutsu äitiyspolille! Anemian puolella kun täs ollaan! Hb oli neuvolas 86 ja kävin sitten labras. Sielt tuli vastaukses 94. Ei ihme, et meikäläinen on niin väsyny. Pitkään ei jaksa olla pystyssä, ku päätä rupee särkee ja pyörryttään! Plus päälle sitte kaike lisäks nää ikävät supistukset! Ois kiva päästä jo sinne tayssii, nii näkis ton sisätilanteen, sekin on viimeksi joskus marraskuulla kattottu ja nyt supistuksia tulee kaike aikaa, myös levossa! Viimeyö meni taas asentoo kattellessa! On tää vaa vaikeeta! Sanoi jo miehelle, et mä en jaksa enää!! Oon iha puhki sekä fyysisesti että henkisesti! Aion kyl purkaa mieleni heti, ku sinne polille pääsen! Muutenkin huolestunu olo, ku must ei toi vatta oo kasvanu enää olleskaa ja painoo ei oo tullu lisää sitten marraskuun!!! Nyt kokonaissaldo on sen 8kg ja molemmist edellisist tuli se 20kg! Pari viimest kertaa neuvolas on ollu sijainen, ja sekun venyttää mittanauhan nii sai viimeks sentin lisää just ja just mittaa lisää... Kävely on yhtä lyllertämist, ku ankalla. Sisko sanoikin, et pitäis hommata toho etupuolel joku kantoreppu, millä tota mahaa kantelis! Ei mikään huono idea! Eikun yhdessä suunnitteleen :)

Masussa ei paljo äidin oloista välitetä. Siel liikutaan aina silloin, ku pitäis levätä ja viel siinä väliskin! Osa liikkeistä on todel ikäviä! Isäkin nauroi, et jaa taidan vauvaa odottaa, ku ilme muuttuu yhtäkkiä irvistyksesk.

Tampereen tapaamisest oisin mäkin vaihteeks ollu kiinnostunu, mut ei taida olla enää voimia ajaa tota 40km ja pakata muksuja mukaan! Oon kyl miehel koko aja puhunu, et seuraavaa tapaamisee kyl mee, et sais muuta ajateltavaa, mut tässä sitä taas ollaa... Liia väsyny järkkää lapsevahtia ym... Iltapäivä ois sopinu paremmi, ni ois ollu mukavampi jättää muksut hoitoo, ku toine nukkuis...

Mut kai mä lopeta tä valittamise ja mee sohval huilii, ett nää supistukset rauhottus!

sinilila 34+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja sitten purnausta!!

Olen ihan tuskissani täällä. Eilen makasin sängyssä klo 9-20, kun oli maha niin helvetin kipee. Onneksi poika oli tarhassa ja illallakin niin hyvällä tuulella, että sain maata olohuoneen lattialla potemassa. Sen verran nousin ylös, että annoin pojalle ruokaa. Illalla sitten nukahdin pojan kanssa ennen yhdeksää ja nukuin aamu kahdeksaan asti.

Aamulla vein pojan tarhaan ja lähdin neuvolaan ja lääkäriin. Heti sen jälkeen alkoivat taas mahakivut ja nyt oon saanu lisäiloksi aivan järkyttävän närästyksen. Rinta on aivan tulessa ja mikään asento ei ole hyvä. Nytkin istun kaksinkerroin tätä kirjottamassa.

Lääkärissä kaikki oli suurinpiirtein hyvin. Kohdunkaulaan oli enää alle puolsenttiä jäljellä. Hemoglobiini oli 111, eli sais vähän nousta. Vauva on kääntynyt oikeinpäin, eli pää alaspäin. Tässä odottelen soittoa, koska saan ajan Tyksiin synnytyksen suunnitteluun. Viime synnytys oli ihan pohjanoteeraus ja parempi olis toivomuksissa. En ole kyllä mitään tietoa mitä siellä suunnittelussa tapahtuu. Jos joku on käyny tai muuten tietää, niin mua saa mielellään informoida.

Nyt täytyy mennä jatkamaan kärvistelyä.

Tintti & Masu-Ukko 35+0

Minä täällä pinon loppupäässä aina vaan roikun...

Kyllä on ollu aivan hirveä päivä. Lapset ei oo muuta tehneet ku tapelleet ja ite oon ollu aivan puolikuollu väsymyksestä. Yöllä tyttö herätti 2.30 ja sen jälkeen en paljon unta saanut.

Tuuliina: Mulla on kans nuha ja nenän tukkoisuus/verentulo nenästä jatkunut koko raskauden ajan ja nyt on isänpäivästä asti ollut vasen poskiontelo täynnä räkää. Lääkärissä en oo käyny kun ei oo kipeä ja mätä tulee niistämällä pois, mutta sitä niistämistä kyllä piisaakin. Niinku ei paperia kuluis jo pissalla juoksemisen kans.

Närästys vaivaa kans ja keuhkotkin tuntuu olevan välillä niin läjässä että on hakala hengittää. Mahassa on ollut tänään niin hiljaista että välillä alkaa jo hermostuttaa. Kumminki jotain pientä ilmoittelee välillä.

Jospa se keräis voimia synnytykseen. parin viikon päästä voisin kyllä jo ihan mielellään mennä.

Mulla huomenna viimenen lääkärineuvola. Saapahan nähä onko mitään edistystä tapahtunut synnytyksen suuntaan...

matilda 36+1

Näin unta ettei ollut enää tätä mahaa tuossa ja olin ihan mielettömän hoikka. Kiva oli taas aamulla herätä tälläsenä norsuna. Noo.. täytyy nauttia. Tiedän vielä joskus kadehtivani vauvamasuisia naisia.

Illalla supisteli sängyssä jonkin verran ja oli menkkamaisia kipuja. Ei niissä mitään säännöllisyyttä ollut. Niitä normaaleja ne kai vaan.

Mä odotan postia kuin kuuta nousevaa joka päivä. =) Synnytystapa-arvioon nimittäin odotan kutsua. Lähete on lähtenyt neuvolasta jo viime maanantaina et kyllä sen kohta pitäs tulla.

Voi kun jo vaihtuisi helmikuu. 37 päivää laskettuun aikaan!

Oikein hyvää Tiistaita kaikille!

-sitruuna ja minttuvihtori 34+5-

Mulla supistelee niin kiivaasti, että olen jota kuinkin vuodelevossa. Viikko sitten maanataina supisteli kipeesti, napakasti ja säännöllisesti (2min välein) ja menin synnärille. Siellä sain supistusten estoon piikin joka onneksi tehosi. Olin yön kuitenkin seurannassa. Aamulla supistuksia tuli hieman, mutta ei sännöllisesti ja niimpä minut päästettiin kotiin joskin pitkin hampain, ehtona lepo. Olen saanut ne 2 piikkiä kortisonia vauvan keuhkojen kypsyttämiseen eli jos syntyykin sitten liian aikaseen niin ompahan annettu. Nyt olen levännyt, mutta supistelut jatkuu edelleen niinpä " otetta" tiukennettiin ja ulkoilu yksin kiellettiin ja paljon muutakin :( Perjantaina rv 34 tulee täyteen ja sen jälkeen voin alkaa tekeen hieman enemmän, jos synnytys käynnistyy sitten niin ei enää estellä. Nyt jos menee siihen etten kotona enää pärjää niin joudun välittömästi osastolle :( Katsellaan kuinka käy. Vauva tuntuu poraavan itseään ulos ja kävely on jo todella hankalaa. Onkohan jo kiinnittynyt? Tämä kaikki on mulle kovin uutta koska esikko oli loppuun saakka perätilassa eikä laskeutunut missään vaiheessa. Synnytyskin alkoi rv 37+6 vesien menolla ja siitä sitten hiljakseen alkoi supistella.

Olipahan taas selvitystä kerrakseen :) Millanen se raskausmyrkytys on? Mitä oireita?

Nonnu: Amurin Helmeen ei oikeen pääse rattaiden kanssa ellei joku auta kantamaan portaita ylös. Mietittäiskö jokin toinen paikka johoin kaikki pääsis mukavasti? Oisko se stocka taas? Minäkin saatan saada kyydin.... :)

Massu kurnii ja uusi vauva lehti odottaa lukijaa, siis myöhempään.

Birdy

Huomenta kaikille. Minut on sitten lopullisesti laitettu talutushihnaan :( Eilen tuli määräys, että ulkona ei saa enää liikkua yksin. Päivät menee sitten sisällä ollessa, " hienoa" . Mies lähti aamuyöstä saksaan työmatkalle ja palaa vasta tortaina illasta joten se ei helpota tilannetta lainkaan. Olen täysin toisten avun ja viitseliäisyyden varassa. Kiva soitella immeisille ja kyselllä josko joku lähtis mua ulkoiluttaan. Onneksi sain esikolle järkättyä kuljetuksen leikkikouluun ja takas. Ymmärrän kyllä, että tässä on kyse vauvan parhaasta ja parempi näin kuin maata osastolla päivät pitkät, mutta siltikin tuntuu kuin ois vankilassa.... Itkettää ja suututtaa enkä oikein tiedä mihin purkaisin :(

Se huominen Tamperelaisten tapaaminen jäänee multa väliin ellen saa järkättyä jostain kyytiä (yritän kovasti). Aika sopis ainakin mulle erittäin hyvin eli klo. 11. Amurin Helmi sijaitsee Amurissa, työläismuseokorttelin yhteydessä, Satakunnankadulla. Lähellä on mm. Amurin koulu, vastapäätä taitaa olla Valintatalo. Aivan ihana kahvila jonka herkut leivotaan siellä, suolaista ja makeaa, arkisin myös keittolounas. Olen siellä vakioasiakas =)

Koitan saada nyt jotain aamiaista aikaan ja sitten taas lepäileen....

Birdy ja Inkku

Kauniit kiitokset synttärionnitteluista! Täällä on puhelin soinut ja piipitellyt, tullut onnitteluja ja tietenkin samalla kysellään tuoreimmat uutiset raskaudesta ja voinnista :)

Sasuliini 36+4 ja 34 vee (aapuuva...)

Oodi77: Mulla on ollut muutama yö aika samanlaista. Herään noin 5.30, valvon pari tuntia ja meen takasin nukkumaan. Inhottava pyöriä sängyssä, mutta toisaalta, kun ei ole mitään erikoista ohjelmaa päivisin, niin voin nukkua koska vaan huvittaa...

Minäkin ilmestyn huomenna Stockalle klo 11. Kiva, että noin moni on tulossa mukaan! Toivottavasti Birdy pääset myös mukaan. Hyviä vointeja sinulle!

Keksin uuden puuhan päivieni kuluksi. Kävelen tuohon puolen kilometrin päähän leipomoon ja tulen pullapussin kanssa kotiin... Täytyy nauttia tästä herkuttelusta hyvällä omalla tunnolla! Sitten maaliskuussa onkin kai aika vähän keventää...

pääsin koneelle kun tyttö nukkuu ulkona näköjään tosi pitkään. Käytiin aamupäivällä kirpputorilla ostamassa masuvauvalle poikien vaatteita ja löytykin tosi siistejä ja söpöjä!

Mulla on ollut tosi hyvä olo, tää on kolmas raskaus ja ihan selvästi vointi on kiinni sukupuolesta, ainakin mulla. Esikoispojan odotus oli helppo, toisen, siis tytön joka syntyi viime vuodenvaihteen aikaan, oli tosi hankala kaikkine kipuineen ja särkyineen... Nyt on olo taas aivan mainio! Jaksan vaikka mitä ja heti uuden vuoden jälkeen mulla on ollut kevättä rinnassa johtuen varmaan näistä lauhoista ilmoista : ) Käyn kävelyllä ja katselen taivaalle että josko vähän edes aurinko pilkahtais, heh... ei taida vielä kevät olla kuin minun päässäni!!

Yöt oon nukkunut hyvin tähän mennessä. Viime raskaudessa heräsin kun piti vaihtaa asentoa ja ähisin ja puhisin kivusta kun liitoskivut olivat sietämättömät. Onneksi nyt ei ole sama tilanne, en jaksais tuon tytön kanssa päiviä. Mies on työmatkalla koko viikon ja mun on lämmitettävä itse tätä vanhaa taloa puilla. Lumitöitäkin oon tehnyt kolalla kun mies tekee ne traktorilla. Osti ihan sitä varten pienen punaisen traktorin...

Minusta muutenkin tuntui jo viime raskauden aikana että mies oli ainakin yhtä raskaana kuin minä. Sille tuli oikeesti painoakin lisää ja selkä vaivasi jatkuvasti. Nyt on sama juttu, paitsi että mulla ei ole vaivoja. Se taitaa eläytyä minun olooni tuolla tavalla.

Joo, mutta nyt mun on käytävä kuuntelemassa tuota tyttöä, eikö se meinaa herätä vai onko hälyttimessä vikaa.

Vointeja kaikille! Kohta ne kääröt on sylissä, IHANAA!!! Ja se kevätkin tulee ; )

Mymmeli rv 35 tasan

Juu, totisesti toivon että teidän muksu paranisi pian! Meillä alkaa jo näkyä valoa tunnelin päässä.

Me palattiin putkituksesta pojan kanssa tuossa puoli yhdeksän maissa illalla. Aika oli kyllä jo 16.15 mutta ajat oli 1,5 tuntia myöhässä. Tosin en valita. Meidät yleensäkkin otettiin sinne ylimääräsenylimääräsenä ja lääkäri on vasta eilen palannut lomalta jotan tunkua oli. =)

Poika huusi kuin syötävä puoli tuntia herättyään nukutuksesta mutta rauhoittui kun sai jätkiä. Kamala vaan se nukutusvaihe...

Oli pojan korvat ihan täynnä " mätää" ja saivat imeä sitä ihan urakalla.Onneksi nyt on uudet putket. Huomenna vielä tarkastukseen.

Koitetaanhan nyt parantua kaikki!

-sitruuna ja minttuvihtori 34+5-

Tosiaan, nousin vasta äskettäin. Ikävä kuulla kun monen on hankala nukkua, mä olen yllättynyt miten hyvin nukun. Esikoista odottaessa heräilin joka yö 2h välein kääntämään kylkeä ja käymään vessassa mutta nyt ei vielä ole sellaista. Hyvää nukkuma-asentoa ei ole helppo löytää, mutta sit kyllä nukun kuin tukki. Yöllä piti käydä poika kerran kääntämässä oikeaan suuntaan sängyssä ja toki klo 7 aikaan nousin laittamaan pojan miehen mukaan, mutta sitten kippasin itseni sänkyyn takas ja nukuin. Välillä heräilin ja sit nukahdin uudestaan. Olisin voinut nukkua vielä, mutta täytyy lähteä käymään kelassa kohta. Täytyy sanoa että onneksi poika saa vielä olla hoitopaikassa koska mä en sen kanssa kotona nyt yksin pärjäisi, siis fyysisesti ja kun ny jo enteilee että tämä syntyisi ennen laskettua niin sitten saattaisi syntyä jo paljon aikaisemmin jos en saisi levättyä.

Mäkään en ole saanut vielä äitiyspäivärahasta päätöstä, äitiysloma alkoi eilen. Enkä sairaslomasta, se loppui eilen. Tosin kaikki johtuu siitä että menen vasta tänään viemään viimeisen puuttuvan paperin. Mutta silti on odotettavissa vielä vaikka mitä sotkuja, haen rahaa alle 6kk tuloilla ja olen kuulemma täällä ensimmäinen sellainen... Lisäksi yksi palkkaturvassa perinnässä oleva palkka vaikeuttaa lisää. Saa nyt nähdä, jos sieltä joskun rahaa irtoaisi... Ne kyllä varmaan aina laittaa päätöksen pienimmän mukaan, tosiaan jos kelpaisi. Oon miettinyt että onkohan niillä sellainen negatiivinen provisio palkka, mitä enemmän annat rahaa, sitä vähemmän itse saat??

Tänään pitää nyt vielä imuroida ennen lähtöä ja huomenna onkin neuvola meillä molemmilla, pojalla 1v3kk neuvola jossa saa rokotuksenkin. Saan sitten myös vähän käsitystä miten alas tuo maha on valunut ja joko olis kiinnittynytkin.

Kevyitä vointeja!

sori, sekoitin sut johonkin muuhun...mun mielestä joku kertoi,että on raskausmyrkytysoireita tässä joku aika sitten. Siinä hoitona myös lepo. Oireina;pissanäytteessä valkuaista,verenpaine koholla ja siitä johtuvia näköhäiriöitä jne. Nämä kai ne tavallisimmat. Toisilla oireet rajumpia toisilla taas oireita ei juuri huomaa itse.

Minkki; meillä sama la 21.2 :)

Larppa

Mulla on maitoa tihkunut jo hyvän aikaa, ei onneksi paljon että vaatteita kastelisi, mutta kun hieman rintaa puristaa tulee maitoa ihan selkeesti iso pisara. Häiritsevintä ehkä on kun niistän (kamala nuha...) niin vasemmasta rinnasta tihkuu maitoa ja jos päällä on pelkkä paita/yöpaita niin se kyllä kastuu, liiveissä se ei tunnu jostain syystä.

Ja kun tällaisista eritteistä puhutaan niin jos joku tahtoo tietää (tuskin ei..) niin mulla on kyllä se lima tulppa ihan väärässä paikassa, nenässä nimittäin, vastaa ihan niitä kuvauksia mitä monet on täällä siitä antanut, kun kuiva ilma lisäksi kuivattaa limakalvoja ja tulee kanssa verta... Helkatti suoraan sanottuna tän nuhan kanssa, ei lopu sitten millään. Sunnuntaina loppui lääkekuuri ja se kyllä helpotti oloa, en ole enää varsinaisesti kipeä eikä nenä ole ihan niin tukossa, mutta silti sitä tavaraa vaan siellä riittää.

Syksyllä viimeksi sairastin poskiontelotulehdusta, silloin se kesti sellaisen 1,5kk, nyt on jo mennyt sama aika taas....

t. Tuuliina

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat