Seuraa 

Ja taas aloitan pinon, ehkä viimeistä kertaa......

Sivut

Kommentit (25)

Jokohan maariska pääsisit tositoimiin? On tämä vaan jännää aikaa, kun ei koskaan voi tietää, milloin se lähtö tulee.

Vein hetki sitten pojan päiväkotiin ja kohta (siis aikuisten oikeesti-ihan kohta) pakerran pari koulutehtävää valmiikisi. Vakaa oli aikomus saada kaikki tehtävät tehtyä ennen synnytystä, mutta ei kyl siltä näytä. No, en aio ottaa asiasta stressiä. Teen, mitä ehdin. Paljon näin kerralla ehdi, kun ipana on hoidossa vaan sen kolme tuntia ja vain kaksi kertaa viikossa ja mulla mene aina näin aamulla hetki, että saa aivot jonkin laiseen latinkiin =) .

Voi ...kele!! Piti taas hätistää naapurin katti meidän terassilta pois. Mä kyllä tykkään kissoista, mutta olis kiva, jos ne ei majailisi meidän terassilla. Miten sitä uskaltaa vauvaa nukuttaa vaunuissa, kun tuo otus loikoilee ja pomppii siinä ympärillä. On vielä niin pirun utelias yksilö. Sellainen verkkohässäkkä kai se on ostettava. Eikös niitä ole sellaisia vähän kestävämpiä versioita kuin se tavallinen hyttysverkko?

Eilen oli neuvola ja kaikki ok. Paineetkin oli palanneet hyville lukemille ja vaavikin tuntuu kasvaneen. Kovasti neuvolantäti toivotteli hyvää synnytystä ja toivoi, ettei ensi viikolla nähdä. Sopisi mulle ;) . Mitään tuntemuksia ei edelleenkään ole, mutta eihän sitä välttämättä olekaan. Viime yönä tuli nukuttua taas hieman huonosti eli heräilin usein enkä meinannut saada uudestaan unta. Oli mahassa jotenkin kumma olo, mutta ei kuitenkaan supistellut. Mitä lie? No, onneksi se nukkumatti kuitenkin tuli vielä paikalle ja pelasti tilanteen.

Nyt lukaisen vielä eilisen pinon ja sitten ahertamaan. Maariskalle ja muille tarvitsijoille suppareita (sellaisia kunnollisia) ja koko porukalle mukavaa odotuspäivää.

ks16 38+4

Itse sain oman kääröni 2.1.

Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, koska toksemia-oireet paheni päivä päivältä. Kipeitä supistuksia oli tullut 4 päivää, joten paikat oli onneksi pehmenneet ja auki 3 cm valmiiksi. Synnytys oli nopea, 3 tunnissa ohi koko homma. Kivunlievitystä en ehtinyt saada ja kipu olikin valtava lopussa, mutta onneksi koko homma oli niin nopea.

Pikku-neiti syntyi siis viikoilla 38+3, 2980g ja 47 cm. On meidän toinen lapsi, esikoinen on poika. Nyt eletään vauva-arkea ja kaikki hyvin voidaan :)

Jaksamisia loppuvaiheen odotukseen kaikille!

Skaala ja viikon vanha pikku-neiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihanaa kuulla uusista vauvoista!! Onnea hirmuisesti kaikille jakautuneille!!!

Mä kävin aamulla äitipolilla ja kaikki oli hyvin. Paikat oli kahdelle sormelle auki, ja tila on otollinen synnytyksen käynnistymiseen. Lääkäri kehoitti nyt laittamaan miehen hommiin, jotta synnytys vois lähteä käyntiin. Toivottavasti myös sisätutkimuksella ois vaikutusta... Nyt jaksan olla optimistinen, koska esikoinen lähti syntymään just äitipolin sisätutkimuksen ja sekstailujen jälkeen... Mutta katsellaan huomenna, mikä on tilanne. Toisaalta viime yönä nukuin äärimmäisen huonosti ja oon niin väsynyt, että haluaisin nukkuakin ensi yönä... Jos mitään ei tapahdu, niin sunnuntaina on sitten uusi äitipolikäynti. Kuulemma viimeistään 42+2 käynnistävät, joten mulla on joka tapauksessa alle kymmenen päivää odotusta jäljellä...

Nyt päivän aikana ei ole kyllä supistellut normaalia enempää tai kipeemmin, mutta jospa tuo mies hoitaisi hommat niin, että jotain alkaisi tapahtua. Nyt supistaa taas, mutta ei kovin kipeesti kuitenkaan.

Kipeitä supistuksia kaikille niitä toivoville! Eikö ole muuten hullua toivoa itselleen kipua....????

Myypuh 41+0

Joo eilinen päivä oli jo tosi ahdistava ja koko lantion seutua pakotti ja kiristi. Olin tosi pettyny kun illalla ei ollu mitään suppareita. Nyt aamulla kuudelta tuli eka aika kipee ja nyt tullut 10-12 min välein inhottavia alavatsasuppareita, joillaisia ei kertaakaan harjoitussupparit ole olleet. Jännää että supparin jälkeen pissattaa ihan hirveesti. Harmittaa kun mies lähtee töihin ja jään yksin tänne, no niin varmaan meillä useimmilla kyllä on että yksin joutuu osan ajan yksin kärvistelemään. Nyt jännittää että josko tää tästä etenis jopa ihan synnytykseen asti, olis sitten päivää etuajassa jos tän päivän aikana syntyy.

Eilen sain laitettua vauvan huoneeseen boordit seiniin ja maalasin vielä lipastoakin. Illalla miehen kanssa maalattiin yks alakerran seinä semmosella kuviotelalla. Tuli ihan hauskan näkönen, oli vaan vähän maalin hajua alhaalla yöllä. Jos tästä vielä ompelis valmiiks vauvan sänkyyn sen katosverhon. Hui nyt tuli suppari 6 min. edellisestä, no kait ne näin alussa vielä on epäsäännöllisiä...

Maariska 39+6

Kylläpä se maariska taitas limatulppaa olla. Onnea vaan! Toivottavasti pääsette kohta lähtemään.

Täällä hyvin rauhallista. Pidetään pojan kanssa rauhallisempi päivä, kun monta päivää oltu liituamassa pitkin maakuntaa.

Supistuksia tulee harvakseltaan. Kipeitä usein, mutta max.2-3 kerralla, joten en oo vielä kellottanu. Mulle nlan täti neuvo, et synnytys on käynnissä, kun suppailee 10min tai tiheemmin välein. Meiltä menee n.1h ajaessa Kuopioon. Sano myös et toisessa synnytyksessä menee n.puolet ensimmäisen ajasta. Viimeksi meni 11h, joten viiteen tuntiin oon varautunu henkisesti. Autoon en halluu synnyttää!

Joku oli jo suunnitellu laihiksensa valmiiksi. Mulla kans kova kuume päästä kunnon hikilenkille ja diettaamaan. Tietysti järkevissä rajoissa, kun aion imettää. Eikös Painonvartijoilla oo omat ohjeet imettävillekin? Mulle painoa tullut n.14kg, mutta kun entisiäkin kertynyt 15kg... Siis jos tästä painosta sais 30kg pois, oisin sutjakka tyttö. Ei taida ihan kesäksi ehtiä...

peikkonen rv38

Olipa moni jakautunut viikonlopun aikana, ONNITTELUT heille.

Maha tipahti tossa toissapäivänä ihan silminnähden monta senttiä ja kauheen kivuliaita suppareitakin on päivittäin, mutta ei vaan mitään säännöllisiä. Kyllä huvittaa ku jo marraskuun alussa lääkäri ennusti ettei kyllä kauaa pysy masussa ja nyt mennään kuitenkin jo tammikuun puoleenväliin päin. Tällä hetkellä itellä kyllä niin mahtava flunssa päällä, ettei tuu mieleenkään että nyt synnyttämään. Neuvolassa tänään kaikki arvot ok, painoa tullu kokonaisuudessaan +17 kiloa, että ihan mukava laihdutusurakka tiedossa :)

Nyt täytyy vaan parannella tää flunssa pois ja toivoa ettei synnytys ala tän kanssa päällekkäin. Kestämistä välillä jo noissa vaavin liikkeissä, ei ota millään helpottaakseen vaikka jo näillä viikoilla luulis ettei paljon liikkuma tilaa ole.

Kiti + karuselli 38+2

Ensiksi Maariskalle tsemppiä! Täällä ollaan sormet ja varpaat ristissä teidän muiden puolesta kun omalla kohdalla ei mitään tunnu tapahtuvan..

Suppailee ja vihloo mutta synnytyksen lähtölaukausta ei vaan kuulu..

Tuosta paino asiasta: Mulla on nyt viimeisen kahden viikon aikana tullut painoa semmoset kuutisen kiloa, kiitos turvotuksen ja täytyy myöntää että nämä turvotuskilot mukaan lukien mullakin olisi semmoinen miinus 30 kg urakka edessä tässä kevään mittaan. On vielä esikoisen odotuksesta jääneitäkin kiloja sen verran kivasti jäljellä. Täytyy vaan ottaa itseään oikein kunnolla niskasta kiinni ja tehdä elämäntapa remontti.. Joudun varmaan aika kauan synnytyksen jälkeenkin kulkemaan äitiysvaatteissa kun omat normaalit kamppeet on kaikki kovin pienen tuntuisia..

Pieni on kovin, kovin hiljainen ja itselläni huoli käyrä nousee taas huippuunsa, mutta ei mulla ole mitenkään varaa juosta päivittäin äitipolilla käyrillä toteamassa että kaikki on kuitenkin hyvin ja maksaa tästä ilosta sitten 22 euroa.. Täytyy vaan kuulostella ja vaikka nla:an soitella jos ei pieni tästä reipastu. Toivotaan että kerää vain voimia ja alkaisi kohta tulemaan ulospäin tuolta masusta.

Nyt täytyy lähtä aamupalalle ennen kuin puurot on ihan kylmät ja esikoinenkin hermostuu odottamaan. Nyt kovasti suppareita meille kaikille! Ja onnittelut nyyttinsä saaneille! Ja tsemppiä matkaan lähteville!

-Onemam ja masunvaltaaja valtteri 40+3

Lauantaina 7.1. syntyi ihana tyttö rv 40+6

Paino 4040g / pituus 51 cm / pipo 34,5 cm

Synnytys oli " helppo" ja nopea; avautumisvaihe kesti vain 35 minuuttia ja ponnistusvaihe 4 minuuttia. Eipä siinä kerinnyt mitään kipulääkettä saada.

Nyt sitten opetellaan kotona vauva-arkea!

Mimmu ja neiti 3 vrk

Ja jaksamista ja rohkeutta matkaan lähteville, oliskos ollut mami74 jolla käynnistys huomenna... Ja toivottavasti Maariska on myös päässyt tositoimiin...

Itellä sektio perjantaina, hui! Nyt on jo yöunet alkaneet totaalisesti karkailla, kai se jännittää jo niin... Ja asento-ongelmia on tietty myös, sama kuin SolAngel mainitsi, että toisinaan voi nukkua vain yhdellä kyljellä, ja arvaahan sen, miten käy. Ei kenenkään kylki jaksa koko yötä puutumatta kun tämmönen massa röhnöttää päällä:) Eli pyörimiseksi menee. Ja vessareissun jälkeen ei tule uni simmuun, ku rupeaa ajatukset pörräämään leikkauksen ympärillä. Ja vauvan:) Ihana vauva, pelottava leikkaus!

En tiedä muuta sanoa, ku että sääliks käy te, jotka joudutte " yliajalle" kitumaan tämmösen mahan kanssa, ei se oo tosiaankaan helppoa. Sitä on niin totaalisesti NORSU ja kömpelö ja uneton ja vaivainen ja...:) Ihan noko on jo ku 40 vk paukahtaa, sen pitäs kyllä olla kaikille se takaraja. Mutta eihän se niin mene. Itelläki eka synnytys lähti käyntiin vesien menolla 41+3 eli 10 piiiiiitkääää päivää yli, oli se kitumista. Ja kun olin vielä tautisen turvoksissa, nyt on sentään parempi, kun ei ole niin tuota turvotusta tullut, olo on sen suhteen himpun siedettävämpi ja nythän tämä raskaus päättyykin 38+2 tai 3 , eli on huomattavasti lyhyempi.

Pidetään lippu korkealla, kyllä se vauva on sitten ihana palkinto. Että olemmekin niin onnekkaita että meille sellainen suodaan:)

eikä tietoakaan synnytyksen lähestymisestä. Eilen yliaikaiskontrolli äitipolilla ja kohdunsuu täysin kiinni, kaula ei ole lyhentynyt. Pehmeä kuulemma oli jo, mutta kun ei oo niitä supistuksia, niin ei mitään tapahdu. Ensi viikolla taas uusi reissu, silloin voidaan jo alkaa harkita toimenpiteitä..

Mulla siis olo aivan loistava. Jos ei olis tota jumppapalloa tossa edessä, ni en muistaisi olevani raskaana ollenkaan. En kyllä muista aina palloakaan, ku kolhin sitä pöydän kulmiin ja pesukoneeseen ja vaikka mihin. Pikkuisemme polonen syntyy varmaan ihan mustelmilla!!

Aika on jokseenkin pitkää, odotella vaan seuraavaa äitipolia. Olen menettäny kokonaan uskoni, että vauveli ominpäin alkaa syntyä. on tää, ku esikoinen piti ottaa pois 5 viikkoa etuajassa ja nyt pitää varmaan ottaa pois, ku ei 5 viikkoon tuu ulos..Pääasia, että vauva voi hyvin ja kasvaa masussa, painoarvio oli nyt 3400g.

Tämä mamma taitaa nyt heittää matot pihalle ja alkaa siivota, ku esikoinen on päiväkodissa. Suppareita ja pikaista synnytystä kaikille!!

nassikat79 rv 40+3

Voi hemmetin hemmetti....En jaksais millään kirjottaa kaikkia uusiks...

Joka tapauksessa täällä on kamala yö takana. Illalla vauva tuntu jotenkin punkaavan itteensä alaspäin päällään ja mulla oli joku pakottava tarve saada auttaa sitä laskeutumaan. Oon alkanu aatella etten itteeni turhaan rasita, syntyy kun syntyy, mutta illalla oli pakko päästä lenkille ja myös kahta ässää harrastella (ei siivousta ;) Tuloksena vauvan kova möyriminen, epäsäännöllisiä supistuksia, vessaan ½-1h välein. Vielä kun mies kuorsas ja tyttö heräili pari kertaa niin vaihdoin vierassänkyyn nukkumaan, se kun on vessan vieressäkin. Ja nälkäkin tuli kahelta just kun meinasin nukahtaa. Silti nukuin vaan ehkä 3-6 välillä. Kerrankin kun tyttö nukku puoli ysiin, yleensä herää noin 7, niin mä en tietysti saanu nukuttua...

Illalla oli vielä joku ihme hormonimylläkkä mun päässä, sain kauhean paniikin että joudun vielä yksin synnyttämään eikä tyttöäkään saa hoitoon....Mies kun illalla meni sanomaan, että tänään on työreissu toiselle puolen Suomea, ja mä oon unohtanu sen asian kokonaan...että sen täytyy toisinaan ajella kokouksiin pitkin Suomea...Illalla olin sit ihan varma, että vauva syntyy just sinä päivänä, kun se on jossain, Vaikka mies yritti sitten tolkuttaa, että sillä ei ole tässä kuussa kun se tän päivänen pisempi reissu, muuten se ehtii ainakin parissa tunnissa paikalle ja eihän se vauva niin nopeesti tule...

Toinen panikoinnin aihe, tytön hoito...Kun on pitänyt niin itestään selvänä, että anoppi tulee hätiin 60km päästä, ja siks aikaa että ehtii paikalle, joku muu tästä läheltä jos tulee kiire. Mutta eikö se anoppi ole nyt sitten ollu vaalityöntekijänä, siis siellä äänestyspaikalla. No, se eka ennakkoäänestys loppuu tänään, mutta eilen mietin oikein miten ne päivämäärät menee, ja olen nyt ihan varma, että vaaleissa tulee toinen kierros ja vauva syntyy sillon 18.-24.1. välisenä aikana toisen kierroksen ennakkoaikana, laskettu aika kun on 18.1. Tai sitten se valitsee oikein vaalipäivän. Mutta vaalipäiväthän on sunnuntaita, niin sillon kyllä saa jonkun muunkin hoitajan...Voi tsiisus että on kiva nyt tämmösiäkin murehtia sitten tässä...Miestä nauratti kun mä itkeä tihrustin illalla tätä asiaa...Helppohan se on noitten ukkojen sanoa, että älä tommosia murehdi, vauva syntyy kun syntyy ja tyttöä hoitaa se kuka ehtii paikalle...Ei niitten päässä jyllää hormonit sekottamassa, eikä niitten tarvi pelätä miten pärjää kotona kaksin lapsen kanssa supistusten ollessa päällä ja samalla pitää soitella ympäri kyliä kuka tulis lapsenvahdiks....

Että tämmöstä tänne. Kai se pitäis pukea ja lähteä puistoon vähän päätä tuulettamaan. Johan tänne mökkiintyy ajatustensa kanssa...Vaikka samaa juttua se tuolla puistossakin on...voi vieläkö sä oot yhessä koossa, tuntuuko ees vielä missään, kyllä se sieltä aikanaan tulee....

Tsemppiä maariskalle, taitaa olla tosi kyseessä! Ja muillekin tietysti tsempit, ketkä on tänään lähdössä nyyttiään hakemaan...ja supistuksia, niitä oikeita, niitä toivoville....Meidän vauva sais kyllä nyt loppuviikon aikana tulla, niin joutas se anoppi tänne...Vaan eipä ne niin tilaamalla tule...

Kölli 38+6

Onneksi muitakin, joilla jo viikot täynnä ja vielä ihan sama la:kin (sympatiat Onemam ja nassikat79). Eli 40+3 täälläkin, eikä mitään tuntemuksia synnytyksen alkamisesta. Olen onneksi asennoitunut alusta lähtien, että vauva syntyy vasta 20.1 tienoilla. Esikoinenkin kun meni sen 2vkoa yli. Sukulaiset ei vaan meinaa pysyä nahoissaan :/

Onneksi olokin on ihan ok, ei enää liitoskivutkaan vaivaa niin hirveesti ja turvotustakaan ei ole vielä ilmaantunut. Ajattelinkin lähteä tästä vähän ulos tuulettumaan, esikoinen onneksi päiväkodissa tänään. Olen nauttinut näistä vapaista päivistä äitiysloman ajan ihan 10:llä (siis kun esikoinen hoidossa ja mis töissä), saa tehdä ihan mitä huvittaa. Useimpina päivinä olen ottanut päiväunetkin, silti yölläkin nukuttaa. Hyvä näin. Edellisessä odotuksessa kärsin unettomuudesta ja se jatkui vielä vauvan synnyttyäkin.

Koitetaan jaksaa!!

t tiramisu 40+3

Kyllä tää nyt on varmaan sitä ihteään, supparit tulee 6-8 min välein ja koko ajan saan laukata vessassa kun limatulppaa tulee. Toivottavasti ei menis kovin myöhään iltaan näitten " kivuttomampien" suppareiden kanssa, jos vaikka vedet menis niin tulis vauhtia hommaan.

Maariska 39+6

nyt tuli vetistä veren sekaista JOTAIN, ei kyl voi olla lapsivettä mut et voiks olla limatulppaakaan???? Apua, mistä sitä sitten tietää mitä sieltä tulee ja milloin pitää lähteä. Huidoin jo miehenki takas pihalta mut lähti se kuitenki viel töihin. Se ehtii kymmenessä minsassa töistä kotiin, onneks...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat