Seuraa 

Meidän poika 5kk on aina nukkunut suht huonosti eli erittäin hyvänä yönä, joita kerran viikossa ehkä, poika herää vain noin 4 kertaa yössä (siis syöttö plus tutin laitot), mutta yleensä herätyksiä on tunnin välein ja useamminkin. Välillä herätään jokeltamaan, tutin lennettyä suusta itkemään ja tietysti yritetään kääntyillä mutta poika on niin ettei pääse (tyynyt ja peitot siten) koska mahaltaan ei käänny takasin ja sitten on ainakin hereillä. Yöllä syö pääsääntöisesti kerran (toisinaan 2, toinen aamulla jotta saadaan unet jatkumaan). Uniaika on NOIN 22-8.30 vaihtelee hiukan. Yöllä emme nosta lasta kuin syömään, muuten laitetaan tuttia ja heijataan. Usiemmiten ei olisi pakko nousta kun toinen juttelee ja kiljahtelee mutta koska meidänkin on nukuttava, teemme sen (virhekö?). päiväunet on vaihtelevat kesto yhteensä keskimäärin 3-4h korkeintaan, joskus vähemmän. Tietysti ymmärrän että tähän ikään kuuluu heräilyt mutta kun meillä on sitä nykyään aina. Poika on myös suht vaikea saada yöllä nukahtamaan kun on aloittanut juttelun!

Kohtalotovereita?

Kokemuksia milloin helpottaa?

Neuvoja?

Vinkkejä?

Auttaisiko pojan siirtäminen nukkumaan toiseen huoneeseen jos ei itse sitten ihan joka jumppailuun heräisi, oppisiko poika nukahtamaan itsekseen?

Meillä on myös maitoallergiaepäily että en tiedä vaikuttaako se yöuniin. Ollaan pelkällä apteekin maidolla josta ei vielä tiedä onko sekään sopivaa.

Parisuhde kyllä kärsii kun ei enää samassa sängyssä voi nukkua, että edes toinen saisi unta, vaihdellaan kyllä kiitettävästi (tai oikeastaan mies antaa mun nukkua liikaakin). Samaten kun sängyssä kääntää kylkeä, poika havahtuu helposti. Voiko olla niin herkkäuninen?

Kaikki apu olisi kyllä tarpeen ja kannustavat kokemukset tietenkin että joskus loppuu? Ja tosiaan kyllä ruokaa yhä tarvii yöllä, maitoa menee noin 230 ml ja kiinteitä ei saa ennenkuin allergia selvitetty.

Kommentit (3)

Meillä kanssa oli viimeiset 2kk yöt HIRVEITÄ, univelkaa ehti kyllä kerääntyä..Likka oli tosi levoton kaikki yöt..

Eilen oltiin ekaa kertaa muskarissa ja kun kotio tultiin niin likka alkoi ryömimään ja olin ihan varma että seuraava yö varmaan ryömitään kokonaan kun on taas uusi juttu mutta yllätys yllätys, ei ollut kuin YKSI syöttö ja äiti ja isi sai pitkästä aikaa kunnon yöunet...

Ei tiedä oliko tolla ryömimisellä asian kanssa tekemistä mutta katsellaan mitenkä jatkossa yöt sujuvat....

Meillä ikää reilu 5 kk, ja heräillään yleensä tosi useasti. Jos hyvin menee niin nukkumaan klo 21 herätään syömään klo 2-3 ja 5-630 ja ylös 8-9. Ja välillä herätään muutaman kerran, johon auttaa hyssyttely ja tutti. Yksi yö meni viime viikolla näin: nukkumaan klo 21 heräs 00 jolloin tyynty tuttiin ja sitten syömään vasta 630 ja ylös 840. Tämä oli niin ihme juttu että piti käydä katsomassa onko poika elossa kuuden maissa. Puuroja ollaan syötetty reilu viikko, ja ne ovat silloin tällöin auttaneetkin yöunien pituuteen.

Päätin tuossa pari viikkoa sitten etten ennen klo 2 anna rintaa, ja hyvin on mennyt, yleensä tutti tai hyssyttely riittää jos herää aiemmin. Nyt meinaan kohta ruveta yrittämään seuraavaksi saada tuota klo 2-3 syöttöä pois. Ja yritän muutenkin katsoa, että pitäisi olla vähintään 2 tuntia väliä kun on syöty niin sitten vasta ruokaa. Tuo yksi hyvin nukuttu yö auttoi uskomaan, että nälkä ei voi olla aina kun heräilee. Tuntuu vain että on totuttu heräämään, ja nyt on jotain ihme eroahdistustakin, poika nukkuu omassa huoneessa jo, etten herää kaikkiin ääniin. Meillä pitäisi kyllä yrittää, että mies menee hyssyttelemään, mutta eipä tuo herää, vaan minun pitää kuitenkin herättää hänet ensin ylös... :)

Voimia vain, kyllä kai sitä joskus saadaan nukkua!! Sitten kun kotoa pois muuttavat :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Luulen, että kun saat vauvasi allergiat kuriin, niin yöt muuttuvat ratkaisevasti.

Meillä esikoinen oli koko ikänsä todella huono nukkumaan, oli koliikit ym. Sitten alkoikin selviämään, että hän onkin allerginen (soija, maito, sipuli ym). Nyt 2 vuotiaana hän nukkuu pääsääntöisesti läpi yön!

Annatko vauvallesi d-tippoja? Myös ne voivat aiheuttaa masukipua = ei nuku hyvin. Meidän 2 v ei vielään voi käyttää d-tippoja (kaikki merkit kokeiltu).

No, esikoinen siis nukkuu hyvin, mutta onneksi meillä on tämä kuopus, 5 kk siis! ;) Hän on suht hyvä nukkuja, mutta kuten melkein kaikki tuon ikäiset, heräilee monta kertaa yössä (syö 2 x + tutin laitot..). Hänellä ei silti vaikuttaisi olevan minkäänlaisia allergioita.

Itse olen ihan hirvittävän väsynyt, onhan tässä tullut jo yli 2 vuotta valvottua.. heh. No, kokemuksesta tiedän että vain aika auttaa tähän. Jossain vaiheessa sitten lapset alkavat nukkua. Tietysti esim allergiat ym vaikuttavat asiaan.

Muuta en voi sinulle neuvoksi antaa kuin toivottaa VOIMIA VOIMIA ja vielä kerran VOIMIA! En usko että teet mitään väärää, että siksi vauva ei nukkuisi, luulen tosiaan että nuo allergiat ovat pääsyy.

Jos vaan saat mistään apua, niin ota se hyvällä omalla tunnolla vastaan. Yritä ajatella niin että yksikin lepotauko on aina vauvasi parhaaksi, näin jaksat hoitaa häntä paremmin.

inkku

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat