Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis, mitä teille on sanottu neuvolasta Panacodin käytöstä raskauden aikana? Täällä oli aikaisemmin keskustelua siitä ja joku sanoi, että se on ok. No, tämä lähden kertoo myös, että on hyväksyttyä. http://www.coronaria.fi/www/mtv3/laakkeet.php?id=786

Pyysin sitten reseptin Panacodiin, koska minulla on silloin tällöin niin pahoja päänsärkyjä, ettei Panadol auta yhtään. Luin sitten pakkausselostetta ja siinä lukee, että riskejä raskauden aikaisesta käytöstä ei tunneta. Mitäs minä nyt sitten uskon?

Varmaan nyrkkisääntö on, että ota vaan jos on ihan pakko, mutta tuntuu, että uskallanko ottaa sittenkään.

Tytteli-83 rv 18+1

Kommentit (5)

Eilen juuri kävin lääkärillä ja sain tuon panacod-reseptin koviin

pääkipuihini. Kunhan vain muistaa ottaa ohjeiden mukan niin ei mitään hätää ole.

Samalla lääkäri myös sanoi, että keskiraskauden aikana myös burana 400mg voi ottaa SATUNNAISESTI, jos tuntuu ettei panadol/panacod auta.

Mutta hän tosiaan painotti tuota satunnaisesti sanaa. Aivan kuten edellinen vastaajakin taisi mainita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei, lääkeluettelossakin lukee, että voi käyttää normaaliannoksilla myös raskausaikana. Joten siitä vaan, ei kannata kärvistellä, koska sen ainakin on todettu vaikuttavan sikiöön!

En ole asiaa sen tarkemmin tutkinut, mutta minulle antoivat äitipolilta reseptin panacodiin, kun itselläni ei pelkkä panadol auttanut kaameisiin päänsärkyputkiin (lue:kolmekin päivää koski yhtä kyytiä).

Mutta en sitä kyllä hirveän montaa ottanut. Nyt jo päänsäryt oikeastaan helpottaneet.

M@nsikk@ 27+3

Panacodia juuri koviin päänsärkyihin, joihin panadol ei auta. Mutta lääkäri painotti, että VAIN siihen kovaan särkyyn. Jotenkin valitsi sanansa niin, että ymmärsin kyllä panadolin olevan turvallisempi vaihtoehto. Jos panacodia ei ole vaikka niin paljon tutkittu raskaudenaikaisessa käytössä? Lääkepakauksissa usein lukee vastaavaa tekstiä kuin panacodissa ja silti niiitä määrätään raskaana oleville. Kuulemma sen takia, etteivät ihmiset suinpäin alkaisi omatoimisesti syödä mitä tahansa lääkettä. Minulle lääkäri mm. suositteli raskauden keskikolmannekselle syötäväksi SILLOIN TÄLLÖIN Buranaa. On kuulemma kuitenkin tehokkaampi kuin panadol. Mutta sitä ei saa ottaa usein (ei esim edes peräkkkäisinä päivinä), eikä ollenkaan viimesellä kolmanneksella. Siinä on joku verenvuoto riski, jota ei kuitenkaan yksittäisestä lääkkeestä tule.

Aina kun joudun panacodiin turvautuun, niin jännittää vähäsen. Samoin Buranaa olen uskaltanu ottaa vaan 2-3 kertaa tässä raskaudessa. Mutta onneks sain avun päänsärkyyn muuten kuin lääkkeistä (fysioterapia).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat