Seuraa 

Kommentit (9)

Jäinpä tuohon miettimään tuota oikeinkirjoitusta, eikös ton " tiistai kuulumiset" pitäis olla yhteenkirjoitettu kuitenkin? Noh, menkööt aamun piikkiin.

Meillä tyttö ei nuku omassa sängyssään, viimeiset muutamat yöt ovat menneet meidän välissä lähes kokonaan, alkuyöstä nukkuu tunnin-kaksi pinniksessä ja sitten herää syömään ja koska itsekin nukahdetaan, niin neiti jää väliin. Vähän aikaa mentiin taas yhdellä heräämisellä 4-5 aikoihin, mutta nyt tyttö herää taas tuossa 1-2 aikaan ensimmäisen kerran.

Tänään alkaa mulla tanssitunnit, tästä kevääseen saakka mulla on kerran viikossa ihan oma juttu ja oon kyllä odottanut sitä, vaikka kotonakin on kivaa, niin on se mukava välillä päästä tekemään jotain kodin ulkopuolellakin, muutakin kuin käymään kaupungilla ostoksilla pikaseen tai ruokakaupassa.

Neitokainen harjoittelee kovasti lentämistä mahalla ollessaan lattialla ja takamus nousee todella korkealle, joskus saa jo polven takapuolen alle, saas nähdä kauanko menee siinä sitten, että liikkeelle lähtee. Aikansa yritettyään tuppaa hermostumaan, kun ei mitään tapahdu, vaikka kuinka kovasti touhuaa. Noh, kyllähän sitä vielä liikkumaan kerkeää.

Talvisen päivän jatkot kaikille!

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Luen kyl edelleen ahkerasti mut jotenkin olen tosi huono itse kirjoittamaan.

Joona täytti sunnuntaina 5kk ja perjantaina olis sitten neuvola, ja rokotus=(. Kasvaa hienosti, soseet menee hyvin alas. Onneksi ei ole mikään maku aiheuttanut vaivaa. Jouluaattona Joona oppi kääntymään masulleen=). Mun isi, ukki, oli kuka sen todisti ekan kerran=). Oli hiemn otettu....Kovasti siis pyörii, cd-soittimenkin jo löytänyt räplättäväksi=).

Kuola valuu kaikki on suussa, meidän sormet myös ja kipeetä tekee. Hampaita ei vielä ole.

Nukkumisesta: Meillä oli yöt tosi ähinää ja öhinää ja kitinää. Niimpä otettiin viime torstai-iltana ja laitettiin ukko nukkuun omaan huoneeseen.....Ja nukku todella hyvin, 5 aikaan kävin antaan mammaa ja nukku yli 8. Ja nukkumaan meillä aletaan 21. Nyt on sitten monena yönä ollut niin ettei tuota mammaa tarvitakkaan, loppui siis ( tältä erää...) yösyönnit! Ja yöt senkuin paranee. Joona varmaan ajattelee et helpotus kun ei äiti koko ajan ole peppua taputteleen=). Tuntuuhan se kyllä pahalta laittaa noin pieni omaan huoneeseen mut parempi kaikkien kannalta näin.

Me aloitettiin ukko-kullan kans hiihto. Ostettiin sukset on nyt pari kertaa jo käyty ja tuntuu hyvältä. Mummi ja pappa ollut Joonaa vahtimassa. Iltasin myös aina jumppaillaa pallolla=). Tänään mun olis tarkotus mennä salille. Kova treeni päällä....ainakin taas nyt....

Jaksamisia kaikille. Ainiin, hyppykiikku, mitä mieltä? Me laitetaan se paikalleen ku tykkää poju ainakin kiikkua.

Minnele ja Joona 5kk 2pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän yöt on edelleen hullunmyllyä. Kyllä vähintään tunnin välein herätään. Nytkin olen koko aamun nukuttanut jotain 5-10 minuutin välein ja nukkuuhan tuo nyt. Ihan turha nostaa sängystä kun poika on vielä väsynyt. Yhdessä miehen kanssa nukkumisesta on turha haaveillakaan. Että kaikkia vinkkejä ottaisin ilolla vastaan, vaikka osittainhan tuo on ikään liittyvää, mutta silti...jos edes 2h putkia joskus, no alkuyöstä voi olla sen 3h.

Huomenna meillä on maitoaltistus ja kyllä äitiä ahdistaa että pitääkö toinen väkisin kipeäksi tehdä. En tiedä onko tuo almironkaan ollut vielä riittävää sillä ilmaa on, etenkin röyhyjä tulee todella paljon mutta toisaalta 3 viikkoa nyt käytetty ja poika selvästi parempi kuin NANilla/tuttelilla, ei itke masuvaivoja. Mutta milläpä sen lääkärille todistaa ilman ihottumia. Nyt poika syökin hyvin eikä tarvitse itkeä syödessä.

Muuten meillä menee kivasti :) Poika ei tajua ryömimistä ollenkaan. Vatsalla masu ja pylly pysyy tiukasti maassa ja kädet ja jalat huitoo ilmassa ja hetken päästä tulee harmi. Samaten jatkuvasti mennään selältä vatsalle mutta sieltä ei päästä pois. Sen sijaan seisoisi vaikka kuinka. kun ottaa kädestä kiinni, kampeaa itsensä heti istumaan ja seisomaan, on todella jämäkkä.

Äitikin aloitti laihiksen eilen, siis huh huh. Painoin ennen raskautta 60 kg, ennen synnytystä 75 kg, jälkitarkastuksessa 62 kg ja nyt 68,5 kg :/ Huh mikä joulukuu mulla on ollut. Pakko tehdä asialle jotain. Eilen tuli oltua jumpallakin! JEE!

Baby ja poika 5kk ja 1 viikko

esikoinen katsoo titinallea ja poika nukkuu ulkona

babylle jaksamista!

meillä poika on kova öliseen, joskus tuntuu että jos pikkusen pienenmpää ääntä vois pitää:). sitteriin kun laittaa, jää istualtaan tönöttään eikä millään selälleen, koita siinä sitte soseita maistattaa...sitteristä pääsee ite hauskasti pois jos ei laiteta kiinni, kääntyy mahalleen ja valuu lattialle, välissä jyrsii tai kuolaa niitä kiinnitysnaruja:)

nukkumiset menee päivisin n. puolentunninn pätkissä, se vähän rassaa, mutta iltasella sitten posottaa vaunuissa pidemmän pätkän.

tänään aukes ekaa kertaa suu ihan kunnolla kun sai päärynää, johan tässä on harjkoteltukin. muut jotka maistuu on porkkana ja perunaporkkana, maissi ei uppoa ja muuta ei oo kokeiltukaan vielä.

yöt menee vaihtelevasti 1-3 herätyksellä, mutta kyllä alkaa nyt väsymys painaa kun päiväuniakaan ei pysty nukkumaan ja mies vaan sanoo että kotonahan tuota oot niin joudat levähtään(joo-o, tuntuu että töissäkin ois helpompaa, ja kuka se yöllä herää, ei ainakaan mies!!)

no päivääkään en silti vaihtais pois, ihana olla vaan kotona eikä kulkea aikataulun mukaan ja esikoinenkin saa nukkua niin pitkään ku unta riittää:)

tiiku ja muut

Ja tänään on tiistai..? Menee päivät sekasin kun minun päivät on kaikki samanlaisia=)

Babylle ensiksikin jaksamista! Tilanne on ikävä mutta uskon että teilläkin yöt paranee kun saatte allergiat kuriin! Ja meidän kakkonen oli kyllä myös herkkäuninen ja nukkui paljon paremmin omassa huoneessa,sitten kun ymmärsimme hänet sinne laittaa ja pidimme unikoulun,mutta se on toinen juttu se. Olisiko teillä jotakin tuttua hoitajaa jolle voisitte pojan viedä? Saisitte nukkua yhden yön samassa sängyssä!

Ja sitten omaan poikaseen. Kiinteitä ei löydy ja ALmiron-maitokin alkaa olla vaakalaudalla sopiiko vai ei.

Olimme lääkärissä keskustelemassa pojan tilanteesta ja seuraavaksi tehdän sitten muutamia pricktestejä. Korvat pitäsii putkittaa mutta painoa on vieläkin liian vähän. ja nukutuslääkäri oli sitä mieltä että nukutusaineetkin olisi hyvä ihotestata ennenkuin menemme toimenpiteeseen. Ettei tule pahoja yllätyksiä! en olisi uskonut että kolmannen lapsemme kanssa tulee tälläisiä ongelmia. Mamma on aivan hukassa ja miehen mielestä minä vaan liikaa kyttään pojan reaktioita... No joskos noista prickeistä tulisi jotakin selvyyttä niin mieskään ei pitäis ihan vainoharhaisena! Hänen mielestään pojalle kannattaa syöttää ihan mitä vaan kyllä se sitten hetken kuluttua sitä sietää... No joo.

POika ei vielä pääse kontaten liikkeelle muutta kovaa yritystä on. Kuola valuu ja kaikkea pitää kalvaa. Maito ei enää kunnolla uppoa,luulisin että tulee hampaita.

POika on jumissa tuolin alla, käyn auttamassa pois!

Voi että baby en oikein tiedä mitä osaa sanoa muuta kuin jaksamista. Meillä keskimmäinen lapsi oli yhteenväliin juuri tuollainenkuin teidän vauveli että minähän en nuku, mutta sitä kesti pari viikkoa ja sitten palasi normaaliin nukkumiseen.Juurikaan muuta kokemusta ei ole valvovasta lapsesta!!!!

Iina nukkuu taas vieläkin yöuntaan:) Ja nukahti illalla 22 ja kävi tissillä tuossa puoli 6.

Liikkumisesta, meillä nuo isommat lapset erehtyivät jättämään Nalle Puh lehden Iinan eteen lattialle, niin siitä kiinnostuneena neiti lhti menemään ettenpäin ja repi kannet lehdestä uuteen uskoon:) Muuten ei liiku, mutta odotas jos laitat värikkään lehden nokan eteen niin löytyy vauhti vaihde samantien, huijaustako?!?!?!

Apua, polttari pv lähestyy ja olen jo luonut hirveitä kuvia siitä kuinka tuskainen olo on kun rinnat täynnä maitoa ja olen 150km päässä neitistä:) No onneksi lähdemme aamulla ja tulemme jo päivällä takas ja olemme sopineet että miehet tuo vauvat samaan paikkaan jossa imetämme ennen jatkoa, kun meitä imettäviä on kaikki muut paitsi morsian ja toinen kaaso:)

Aamukahville taidan siirtyä tästä nyt:)

Tiistain jatkoja kaikille:)

Marraspallo ja IIna

Pinoudumpas minäkin pikaisesti. Meillä KUOLATAAN aivan älyttömästi, paita on koko ajan märkä, samoin oma olkapää jos hetkeksi ottaa olalle. Nyrkit on koko suussa, mitään hampaita ei näy eikä ikenetkään näytä turvonneilta.

Loppiaisena neiti oppi kääntymään selältä mahalleen ja nyt sitä tehdään koko ajan, muisti sen taidon viime yönäkin ja sai sitten monta kertaa käännellä takaisin selälleen. Muuten nukkuu kyllä ihan hyvin, nukahtaa klo 20, syö klo 02 ja 05/06 ja sit heräillään aamulla 8-9 aikoihin.

Eilen olikin juttua, kuinka vauvat seurailee muiden ruokailua. Pari päivää sitten isosisko tokaisi ruokapöydässä: " Mun käy ihan tota Avaa sääliksi kun se ei saa mitään, voisko sille antaa ihan vähän tätä lihapullaa?" (Meillä sitteri ruokapöydällä ja Ava oli tuijottanut siskon syömistä maiskuttaen ja kuola valuen) Silmä tarkkana seuraa kuinka haarukka menee toisten suuhun.

Meilläkin jaksetaan olla vaan max. 2h hereillä, oikeestaan jo 1,5 h kuluttua alkaa kitinä. Poikkeuksena jos ollaan kaupassa, siellä ei nukuta, ilmeisesti valot ja äänet kiehtovat. Autossa uni tulee taas aina.

Nyt haisee, vaipan vaihtoon...

olen taustaillut taas liki kuukauden kunon ollut kaikenlaista.

marraspallo: oltiin siellä teneriffalla tamaimo tropicalissa. oli ihana loma vaikka lennot olikin raskaat, eipä päljon muuta nähty kun hotellin uima-allas ja aurinko. mutta ei haittaa...

meillä kans kuolataan kamalasti. aina ennen ulos lähtöä pitää vajhtaa vaatteet kun poika on niin märkä että paidasta voi tiristää nestettä!

ja samana päivänä kun poika täytti 5 kk alkoi yöheräily.5 yötä on nukuttu tunnin pätkissä kun sitä ennen nukuttiinj yhdellä heräämisellä... en tiedä kuinka meidän käy...

vointeja kaikille.

Jaksamista munkin puolesta Babylle!! On teillä kyllä ollut tosi rankka tämä alkutaival vauvan kanssa, toivottavasti asiat kääntyvät pian pysyvästi parempaan päin!

Meillä yöt menevät tosi vaihtelevasti. Välillä on tosi hyviä öitä ja välillä taas huonompia (niin kuin viime yö, jolloin imetin 4 kertaa ja en jostain syystä saanut unta ennen klo kahta). Viikon päästä poika täyttää 5 kk, jolloin aattelin alkaa antaa pikku hiljaa kiinteitä. Pari kertaa ollaan kyllä maistelumielessä perunaa annettu: ei uponnut, joten harjoittelua homma tulee vaatimaan.

Poika ei vieläkään kääntyile kunnolla. On kyllä kääntynyt muutaman kerran vatsalta selälleen ja eilenkin kääntyi selältä vatsalleen mutta ei saanut siirrettyä käsiään sivulta kehon alle. Tuntuu että omat varpaat kiinnostavat nyt kääntymistä enemmän. Melkein poju saa jo varpaansa suuhunsakin. Kakkavaipoissa on edelleen silloin tällöin verta, ja pahoin pelkään että joudutaan tutkimuksiin, kun ei se verentulo näytä millään haavaumavoiteella loppuvan. :( Onneksi veri on kirkasta eli sen pitäis olla peräaukon tuntumasta ei sen syvemmältä.

Meillä kävi äsken pari remonttimiestä, joiden on tarkoitus remontoida talostamme ne kylpyhuoneet, joista on löydetty kosteutta. Meidän kylppärissä kosteutta on kuulemma eniten, joten siitä aloitetaan mahd. pian ja kuivatus kestää 3-4 viikkoa! Onneksi meillä on erillinen wc, jossa saan pojan pyllypesut hoidettua. Tämä jälkikasvu kun on niin kovaa kakkaamaan, että peppua saa olla pesemässä parin tunnin välein. Kyllä tuo kylppäriremontti elämää aika paljon vaikeuttaa, kun ei ole suihkuakaan käytössä. No eiköhän siitä selvitä. Täytyy lähteä vauvan kanssa vanhempieni luo evakkoon, jos elo tuntuu liian monimutkaiselta. Siitähän mummo varmasti ilahtuisi!

Päivänjatkoja toivottelee

tosca ja poika pian 5 kk

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat