Seuraa 

Aloitimpas pinon :)

Sivut

Kommentit (26)

G:ei oo miehellä oireita ;)

Ja heti ku kuulin viime keväänä tosta uudistuksesta äitiyspvrahan suhteen nii ruettiin tosissaan puhumaan kakkosen alulle panosta...

Mä oon kans vankkumaton siinä et JOS esikoinen ois hoidossa nii kotiin jäis.. Ehkä ammatin puolesta ajatus on tullu,ainaki isommat lapset aina puhuu miten äiti on vauvan kans kotona ja tuntuu et mustasukkasia ovat.. Mut silti jokainen tekee oman mielensä mukaan...

Eilen kävin hammaslääkärissä ja paikkasivat,illalla oli puoli naamaa kipeenä ja meninki aikasi nukkumaan mikä oli viisas veto, tänä aamuna ei tehny tiukkaakaan herätä jo ennen kellon soittoo...

Napura tuntuu olevan illalla TOSI ahkera mylläämään,ihana vaan äimistellä.......

Syömään.....

Suhmura ja Napura 18+5

Eli eilen sitten tuli taas testattua, pystynkö olemaan töissä... enkä näemmä pysty. Parin tunnin jälkeen oli maha taas kipeä ja kova, eikä meinannut millään hellittää levollakaan. Eikä ollut edes mikään kiire ja ihan rauhallisesti töitä tein. Pikkuhiljaa sitten kun istuskelin ja lepäilin nii supistelukin hellitti... Aamulla tuli vähän supsitelua n. 5:n min. välein levossakin, kun vauva riehui aikansa mahassa.

Kävin tänään sitten tk-lääkärillä. Tutki kohdunsuun ja oli suljettu, mutta lyhentynyt (vain 2.5 cm). Katotaan vielä pissiviljelyn vastaus torstaina ja sitten päätetään mitä tehdään, koska erikoislääkärin täytyy selvittää missä mennään ennen kuin voi päästää minut pidemmälle sairaslomalle.

Susse: Minulle pomo sanoi, etten voisi pitää kesälomaa kun vasta toukokuun puolesta välistä (kun silloin alkaa kesälomakausi). ..ja silloinhan mulla jo äippälomakin alkaa.

Ninni rv 15+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meillä yhtiössä ainakin loman etukäteen pitäminen, tilanteen huomioon ottaen, sovittavissa eli pidän vuosilomani ennen äippälomaa huhtikuussa (virallinen lomakausi toukokuun 1. alkaen).

satu-sini 19+2

Lytte: Lomanmääräytymisvuosihan on 1.4.-31.3., vaikka kesälomakausi alkaakin virallisesti toukokuusta, niin eikö lomaa voi pitää huhtikuussa? Hmm.. Täytyy kysäistä meidän henkilöstöhallinnosta miten on menetelty.. Koska sitten taas äitiysloma & vanhempainloma kerryttää lomaa seuraavaksi vuodeksi..

Krisse: Pystyn nukkumaan selälläni, tosin nukun mielummin kyljellä jos vain mahdollista.

Kauhea väsy iski, haukottelen niin että leuat on kohta tiloiltaan. *haukotus* Mistä tämä tälläinen iski? Nukuin viime yönkin ihan hyvin noin kymmenestä vähää vaille seitsemään, eli untakin tuntui tulevan runsaasti. Onkohan tämä keskiraskauden oire?

Noh, kohta pääsee kotiin..

Ekaks kaikkiin galluppeihin vastailen, eli alkoholi-g, niin kahden edellisen kanssa olin täysin 0 toleranssilla, tämän kanssa otin nyt uutena vuotena 1,5dl keskiolutta saunan jälkeen, kyllä oli hyvää :). Alkoholia en sinänsä raskaana ota, mutta mielestäni ei ole paha jos ruoan kanssa esim joskus ottaa viinilasin. Alkoholitonta punkkua olen kyllä ottanut tämän kolmosen kanssa aina silloin tällöin. Rakastan ottaa ruoan kanssa viiniä ja myös lauantaina kun istumme koko perhe (herkkupäivämme) iltaa yhdessä on ihana kun voi olla se alkoholiton punkkulasi kädessä ja pelata vaikka pelejä lasten kanssa ja napostella herkkuja...huvit mullakin!

Anoppi on ollut meillä iso apu ja lasten kanssa hän on aivan mahtava ja monesti korvaamaton! Mutta ikävä kyllä hän sairastui masennukseen pieleen menneen leikkauksen jälkeen (sai hermovaurion ja olo on tukala sen takia), joten riippuu aina vähän siitä millä päällä hän on niin että miten tulee toimeen. Mutta pääsääntöisesti siis on hyvä tyyppi, samanhenkinen kuin minä ja onnekseni mieheni uskaltaa sanoa vastaan tarpeen tullen eikä äitinsäkään loukkaannu jos saa välillä kuulla ettei vaikka jokin asia hänelle kuulu.

Miona, mulla kanssa pomppas verenpaineet hurjiin lukemiin joulun alla! Siis ihan hurjia lukuja, 157/99 =0, mutta nyt ovat onneksi tippuneet taas normaaleiksi. Ihme juttu oli, toivottavasti sullakin normalisoituu ne. Liekö joulustressiä ollut...Mulla kyllä vaikutti kaiketi myös valvominen, työstä johtuva, neuvolasta sanoivatkin että tuo vuorotyö tullee olemaan aika tod.näk. vielä syy että joudun saikulle.

Summersnow, täällä kanssa pakko lähteä metsästämään niitä sexyjä mammapikkareita! Normaalit pikkarit rullautuvat ikävästi alas mahan päältä vaikkei tuo masu nyt niiin iso vielä olekaan.

Kestovaipoistakin oli galluppia, siihen rumbaan on pakko vastata että en jaksa. Hyvä että selviydyn nytkään tästä meidän perheen pyykkirumbasta. Oon kyllä ajatellut kestovaippoja, olisivat sikälikin hyvä idea että en tiedä minne saan kertakäyttövaipat roskiin. Asumme omakotitalossa jonka roskis pursuaa nytkin aina liitoksistaan ja jos lisäisi sen tyhjennys kertoja niin tietty sitten kulutkin taas nousisivat. Pitäiskö alkaa kuljettaa niitä vaipparoskiksia yleisiin roskiksiin, hih!

Muutkin ovat jo näköjään laskeskelleet milloin pääsee kotiin jäämään. Minä oon laskenut että jäisin joskus pääsiäisen tienoilla, eli pidän kesäloman ennen äippälomaa.

Jotkut kyseli mitä tekisi esikoisen hoidon kanssa kun vauva syntyy. Tietty jokainen tekee itse ratkaisut mutta mulla ei tulut mieleenkään laittaa toista hoitoon kun olin itse kotona, tosin esikoinen olikin vielä pieni, mutta silti en laittaisi. Meilläpäin on ainakin niin paljon ihan ilmaisia seurakunnan kerhoja ym. että lapsi kyllä pääsi muitakin tapaamaan ja samalla sitä paitsi säästää rahaakin kun ei tartte maksaa päivähoitomaksuja! Nyt tilanne on tietenkin toinen koska molemmat lapset ovat jo kouluiässä kun tämä vauveli syntyy niin ei tarvii tosiaan miettiä asiaa. Mutta itse olen myös sen verran " laiska" etten olisi edes jaksanut joka aamu herätä kiireellä laittamaan esikoista hoitoon, vaan ihanaa äitiyslomalla on juuri se ettei ole kiire mihinkään, saa aamulla tehäd rauhassa kaikki ja lähteä sitten vaikka puistoon...ja oma mieleipde (huom! oma vaan, en halua riitaa) on se että paras on että kaikki lapset saavat tuntea olevansa tasa-arvoisia eli että kaikki ovat pääsääntöisesti yhdessä..

Oma napa, ei ihmeitä, eilen illalla mies yritti epätoivoisesti metsästää liikkeitä, nukahti reppana käsi mun mahan päällä, eikä tuntunut vielä päälle päin vaikka selvästi tunsin itse kun vauva liikahteli, teki vähä isompaa mylläystä, ja oleskeli vasemmalla puolella ihan selkeästi.

Johan tuli taas tarinaa....

t. mariadee 15+4

Lueskelin tuossa meidän firman käytäntöjä äitiysloman suhteen ja ilokseni huomasin, että meillä maksetaan tavallista kk-palkkaa kaksi kuukautta! JES! Luulin nimittäin että jään heti tavalliselle äitiyspäivärahalle. Hyvä juttu! Samalla luin, että siltä ajalta menee sitten äitiyspäiväraha yritykselle, miten tämä käytännössä toimii? Kokeneemmat? Luin muuten samalla, että jos pitää toisen äitiysloman käymättä töissä välillä, niin ei makseta tuota kahden kuukauden palkkaa.. Joten tämäkin puoltaa sitä, että hieman pidempi väli ja töihin välillä..

Sitten oman mahan ympärille: Todennäköisesti tulen kärsimään ummetuksen lisäksi peräpukamista.. Jippii.. Pitää seuraavalla neuvolakäynnillä kysäistä mitä tehdä. Mies muuten lueskeli jostain vauva-kirjasta/vihkosesta jotain yöhikoilusta ja muusta. Oon nimittäin ollu todella kuuma öisin, väittää mies. En hikoile eikä mun ole siinä mielessä kuuma, peiton alla viihdyn, mutta mies kutsuu termostaatiksi. Kiva kiva jos tulee kuuma kevät niin meikä mammat on tuskan hiessä loppuraskaudesta?

No joo..

Pitää nyt vielä nauttia tästä suht koht oireettomasta keskiraskaudesta. Vieläkään ei kukaan muu työkaveri ole huomannut, vaikka jo vähän " esittelenkin" eli en vedä vatsaa sisään vaan annan sen olla tuossa hyvin näkyvillä.. Minneköhän asti pääsee ennenkuin joku kehtaa sanoa?

G: Onko teidän miehillä raskausoireita? Meillä on mies lisännyt syömisiään samaan tahtiin kuin minä, ja vatsanympärys tuntuu kasvavan samaan tahtiin.. ;)

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 18+3

no, jatketaan tästä.

alkoholia en ole tässä raskaudessa nauttinut. ei ole yhtään kyllä tehnyt mielikään. tai ihan alussa vahingossa join vähän, kun en vielä tiennyt, ei muuten maistunut silloinkaan. edellisessä raskaudessa otin muutaman kerran lasillisen olutta loppuraskaudessa. saa nähdä tekeekö tässä mieli sitten myöhemmin välillä maistaa.

me pidetään esikoinen hoidossa vauvan syntymään asti. en mitenkään pystyis nyt olemaan kahdestaan sen kanssa kotona, kun supistuksia tulee heti, jos en makaa. mut sit kun mies jää isyyslomalle jää poikakin kotiin. mietin kyllä sitä, kun poika on viihtynyt hyvin päiväkodissa, että jos menis osa-aikaiseksi. kysyin pojalta, että haluaisiko hän käydä välillä päiväkodissa, kun minä olen vauvan kanssa kotona, niin hän oli vakaasti sitä mieltä, että haluaa olla kotona meidän kanssa. hyvä niin, täällä on nimittäin hoitopaikat vähissä, niin en haluais viedä paikkaa sellaiselta, joka sitä enemmän tarvitsee. tietysti tein päätöksen itse, mutta musta oli ihan hyvä kuulla pojankin ajatuksia asiasta. selkeytyi itsellekin.

omaan napaan ei kuulu mitään uutta. huomenna on neuvola. ihan kiva mennä, vaikka eniten siinä odotan sitä, että sais vihdoin varattua lääkärille ajan, että se tarkistais onko nuo supistukset aiheuttaneet mitään kohdunsuulla. ja sit lääkärikäynnillä on ultrauskin (täällä ei taida olla erikseen rakenneultraa, ehkä ne siinä neuvolaultrassa katsoo ne samat asiat...)

mukavaa päivänjatkoa kaikille!

gabriela

Meilä oli tänään rakenneultra. Ihan normaali sikiö vilkutti kohdusta :) Mutta eipä " vilauttanut" että ois sukupuoli saatu tietää. Miehen mielestä siellä on ihan selvä tyttö - ei näkynyt mitään mikä viittaisi pippeliin (pojan ultrakuvassa pippeli on sellanen valkea viiva). Toisaalta, minusta tulokkaankin ultrakuvassa on tossa keskivartalon tienoilla samanlainen viiva kuin esikonkin kuvassa...NO se selviää juhannukseen mennessä, että kumpi siellä on. Pääasia, että sormia ja varpaita (ja kaikkia muitakin ruumiinosia) on riittävä määrä.

Ja sitten galluihin:

mies aloitti kuntoilun nyt vuoden vaihteessa, tähän saakka kaikki kertyvät kilot onki menneet hänelle, mulla on edelleen miinusta puolisen kiloa lähtöpainoon (oon neuroottinen tän painoni kanssa, ja käyn kaksi kertaa viikossa puntarissa aamulla, siksi tiedän :S)

Pystyn nukkua ihan missä asennossa huvittaa ja istua kanssa. Ehkä sohvalle (tai nojatuoliin) käpertyminen ei enää tunnu kivalta.

Olikohan muita...no nää ainakin. Nyt suunnitteleen huomista vauvajumppaa.

Eggis rv 18+4

Töihin pitäis kohta lähteä ja muksujen kamppeita pakata hoitotädille vietäväksi... Nettitilausta vielä vähän muuttelin. Saas nähdä, oliko mitään järkeä tilata paitoja normaalikoossa, kun tuo masuli tosiaan on kovaa vauhtia kasvamassa. En kyllä mitään napapaitoja tilannut, vaan mahd. pitkiä, joten ehkä on toivoa kulkea keväällä hempeissä pastellisävyissä...

Helmiskö suunnittelit reklamoida lääkäristäsi... Ehkä ei ilmaissut itseään tarpeeksi selvästi... Antibioottikuurejahan kannattaisi välttää raskausaikana ihan kuin muitakin lääkkeitä (hiivatulehduskin voi iskeä vielä tavallista helpommin), ehkä ajatteli, että hoitelisit tulehdusta ihan luomuna. Itselläni oli nuorempana tosi usein poskiontelontulehduksia, kuureja ja punkteerausta. Ei pitkälle auttaneet. Nyttemmin kun on tullut tulehdus, niin olen lääkinnyt itse höyryhengityksellä (minttu/eucalyptus-höystettyä kiehuvaa vettä kattilaan) ja ihan lämpötyynyllä poskia hautomalla. Poskien nenänpielistä hieromisenkin olen todennut joskus auttavan ja avaavan ainakin toisen puolen. Tottakai antibioottikuuri yleisesti nopeuttaa paranemista ja tapauskohtaistahan tuokin on... Mut näin vinkkinä vastaisen varalle, jos haluaa ensin luomukonsteja yrittää, niin sipulisilppua tms. haistelemaan vaan, niin eiköhän aukea ontelot... :-)

Vatsakipu ei tänään enää ole niin voimakkaana tuntunut (mistä eilen olin aika huolissani). Illalla kyllä vielä sängyssäkin tuntui. Liekö myös osittain psyykkistä/stressistä, huomasin, että jo tietyt ajatukset saavat kivun yltymään... Vai luulinko vaan... Mut vauvan potkut ja möyryämiset saa kyllä mielen paremmaksi ja huolet hälvenemään - ainakin toistaiseksi.

Mut nyt työvaihteelle. Iloista päivää kaikille mahan kasvattajille!

summersnow rv 17+4

Ajatelkaapas, että nyt on jo tammikuun 10. päivä....huh, kuinka aika rientää!!!! Eilen kävin KELAn sivuilla laskeskelemassa äippäloman alkamista. Laskurin mukaan se alkaisi minulla 11.5 ja sitä ennen kun olen ajatellut pitää kk:n kesäloman, niin työt loppuisivat jo huhtikuun 11. pv:n tienoolla! Ihanaa, eihän tässä enää tarvi olla töissä kuin kolmisen kuukautta!!!! =)))))

Keväällä tarvitsee tosissaan alkaa miettiä mitä teemme esikoisen päiväkodissa olemisen kanssa. Toisaalta olisi kiva pitää hänen paikkansa ja poika saisi olla parina päivänä viikossa hoidossa, mutta toisaalta taas olisi niin ihanaa antaa hänenkin olla kotioloissa. No, kuten sanottu, asia täytyy miettiä kunnolla ennen kuin tekee minkäänlaista päätöstä. Mitä te muut olette ajatelleet tämän asian suhteen???

Omasta olosta vielä.... Eli vatsa on ihan parin viikon aikana " pullahtanut" kunnolla esiin, ja alkaa näyttää oikealta vauvamassulta =)))) (ei siis enää pelkältä lihavuudelta!) Liikkeetkin ovat alkaneet tuntua siten, että todellakin tiedän niiden olevan vauvan liikkeitä. Ihanaa, tuntuu jotenkin taas todellisemmalta.

Nyt on pakko taas jatkaa töitä. Hyvää päivän jatkoa kaikille!!!

t. susse 17+4

tuohon esikoisen hoitog:hen

Meillä kans mietinnän alla, ja lähinnä taloudellisista syistä. Ensin ajattelin, että osapäiväiseksi, mutta kuulin, että hinta osapäiväisen ja kokopäivän välillä ei ole kovin suuri. Poika on yksityisessä päiväkodissa ja siihen saa kaupungilta hoitotuen. Tuen määrä kuitenki laskee jos lapsi on osapäiväihoidossa. Meillä menee nyt 200 EUR/kk hoitomaksua (mikä taitaa olla aika monessa muussakin paikkaa?). En ole vielä selvittänyt osapäivähoidon maksua. Mutta säästö ois melkoinen, jos esikonen ois kotona. Tulot laskee n 400 EUR, kun jään äippälomalle, ja hoitomaksu on maksettu mun palkasta, kun mies hoitaa asunto- ja autolainan maksut. Ollaan tykätty päiväkodista, ja poikakin siellä viihtyy, niin ei haluttas kokonaan luovuttaa paikkaa...

Mulla äippäloma alkaa 28.4., taidan säästää kesälomat sinne vanhempainloman loppuun. Töihin on kai kuitenkin palattava aika pian vanhempainloman loputtua, eli joskus maaliskuussa 2007...

Kun huomasin keskustelun isompien sisarusten hoitoon viemisestä - kun vauvan kanssa kotosalla.

Ihanaa oli huomata että noin moni ei laita niitä tulevia isoveljiä ja -siskoja hoitoon!! Ja moni nimen omaan ajatteli että antaa sen paikan sellaselle, joka oikeasti tarvitsee hoitopaikkaa :)

Ite oon saanut huomata miten kurjaa on kun hoitopaikat on kiven alla - joulukuussa tuli niin nopea töihin lähtö että piti saada tyttärelleni (4v) 2 vkossa hoitopaikka..! Eikä etes saatu koko joulukuun aikana hoitopaikkaa tytölle - vasta nyt tammikuussa aloitti pphoitajalla. Päiväkodista olisin toivonut paikkaa, mutta tämä oli otettava muuta ei ollut. Tämäkään hoito ei ole edes varsinaisella alueellamme. En edes uskalla ajatella miten olisi työpaikan käynyt, jos ei kultaiset sukulaiset olisi hoitaneet yhteisvoimin tyttöä joulukuun ajan..

Kyllä suoraan sanottuna nostattaa niskavillat pystyyn - kun kuulen että joku on äippälomalla ja silti vie isompia lapsiaan hoitoon! Kun tosi asia on kuitenkin se että niitä virikkeitä löytyy muualtakin...

Mutta se meni jo ohi aiheen :) Lämmitti vain niin sydäntä kun näin moni Kerttu on osannut ajatella asiaa myös muidenkin kannalta!

Ihan vaan Lilliltä aattelin kysäistä, et miten sulla on viikot 19+2, jos la 2.6.? Mulla sama la ja mulla on viikot 19+4.. Samapa noille parille päivälle, mut aattelin vaan.

Mulla on huomenna rakenneultra, niin palailempa sitten kertomaan mitä siellä sanottiin.

Rosa rv 19+4 ja Eeli

Yritän nyt kerrankin siis avata aamun, jos kukaan muu ei sitten tee tätä juuri samaan aikaan :)

Mä yritän täällä pikkuhiljaa toipua poskiontelotulehduksesta... Kävin viime viikon keskiviikkona työpaikka lääkärillä kun mulla oli olo että tulehdus taas jyllää ja päätä oli särkenyt pari päivää. No rouva lääkäri hetken ihmetteli ja kun sai kuulla että oon raskaana, nosti kädet pystyyn ja ilmoitti ettei voi mitään tehdä... Kärvistelin sitten särkyineni viikon loppuun ja yli viikonlopun, kunnes eilen oli niin sietämätön olo, että menin yksityiselle.

Todettiin massiivinen tulehdus, joka on samalla laukaissut migreenin!!! Sain antibioottikuurin ja särkylääkettä. Ja jo tänään on parempi olla!

Ajattelin laittaa kyllä kyseisestä työpaikka lekurista pienen reklamaation!!

Mrs. Marple kyseli eilen illalla tuosta kesälomasta. Mä olen sitä kovasti pohtinut, mutta en osaa yhtään päättää mitä sen kanssa tekisin. Mielessäni on käynyt jopa vaihtoehto jos sen saisi ottaa ihan rahana!? Tietääkö joku mitä tuosta sanoo joku pykälä?

Tuo eilinen tieto siitä äitiyspäivärahasta alle kolmivuotiaan vanhemmalla oli positiivinen ylläri :) Mä ihan oikeesti luulin että mulla katsotaan vuoden 2004 verotuksen perusteella ne tulot -ja silloinhan olin äippälomalla. Olenkin yrittänyt nyt hampaat irvessä tehdä töitä sitä 6kk silmällä pitäen, mutta nyt voipi huokaista.

Taidankin siirytä 30h/viikkoon takaisin :)))

No eipä tässä muuta ihmeellistä! Masussa kai joku kasvaa, vaikka masu ei kasva :)

Helmis ja Nuusku 16+4

Kotiudittiin tytön kans neuvolasta. Olihan mielenkiintonen käynti. Likka jännitti ja pisti temput kehiin.....Mitenkähän seuraavalla kerralla pääsee mukaan, no eiköhän:-)

Siis hb 134, rr jus 100/60 ja painoa tullut kuukauden takaseen 500g. Hei mäen oo enää ku jotain 4kg jäljessä aikaa ennen raskautta...Neuvolatäti ei oikein innostunu. Käski syömään, joo yritetään kokoajan ja mentiikin hampurilaisille neuvolasta - ei ehkä ihan sitä tarkottanu, mut sovelletaan joskus;)

Ja sit se hupasa juttu mulle on neuvolan viksulta vaikuttanut lääkäri tehny silloin kuukaus sitten synnytystapa-arvion!!!! Joo, muistan hämärästi,kun kysy et oonko valmis synnyttämään alakautta. Ja nyt täti luki papereista, et synnytystapa-arvion pohjalta alatiesynnytys. Ahaa, mainittakoon, et istukka oli tuolloin viel kohdunsuulla. Se siitä viksusta lääkäristä. Voitte olla varmoja et palaan asiaan.....Vaikka myönnettäköön et alakautta haluaisin synnyttää.

Ja sit : kyljellään nukahdan, selältään herään vielä istuminen sujuu, pääasiassa satulatuolilla tosin. Mies ei kiloja ole ottanut vaan laihtuu mun kanssa samaa tahtia??? Ollaan sit ens kesänä luuta ja nahkaa jos tahti jatkuu....

Lomat on varmaan sovittavissa, mut meil ollaan ehdottomia ton toukokuun alotuksen kans, kun huhtikuussa on vielä osalla porukkaa vanhoja lomia. Meitähän on se mukavat 80 yksikössä.

Juu ja paras juttu pienen sydän siellä veteli koppoti-kop ja viuh-viuh n 160 krt min. Voiskos olla se tytöntyllerö kuitenkin? Eipä parane enteillä näyttää sit parin viikon päästä rakenneultrassa jos näyttää

Lytte ja Masukki 17+3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat