Vierailija

Eikös terv.keskuksen päivystykseen voi suoraan viedä vai pitääkö sinne ekaks muka aika soittaa? Tarkoitan nyt ihan arkipäivisin.

Kommentit (12)

Ja aika kannattaa soittaa heti aamulla kahdeksalta, että saa vielä samalle päivälle. Jos lääkäri suostuu ottamaan niin voi päästä johonkin väliin vaikka kaikki ajat oliskin jo varattuna (me päästiin ylimääräisenä kun vauvalla oli neljättä päivää kuumetta). Näin toimii ainakin täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Näihin siis soitettava normaali päivystysaika.

Hätätilanteessa (jota ei onneksi ole ollut) suoraan ensiapuun, johon ei tarvita varattua aikaa..

tai siis voihan sinne mennä lapsen kanssa ja joutuu odottamaan ehkä 6 tuntia. toinen vaihtoehto on soittaa ja tulla sovittuun aikaan- odottelematta.

soittaa. " Paras" on se, kun tiedät että sairas on sairaalakunnossa, mutta ensin pitää mennä terveyskeskukseen (siis jos saa ajan), odottaa siellä tuntikausia, no lääkäri antaa lähetteen sairaalaan, ja sitten siellä odotetaan tuntikausia sairaalan lääkäriä, jee, sairastaminen on kivaa.

Itse aina soitan, mutta joka kerta kehottavat tulemaan päivystävälle terkkarille jonottamaan. Innokkaimmat rientää jo kahdeksalta paikalle, joten jonoa on jo aika lailla, kun sitten itse ehtii paikalle.

Viimeksi sitten päätin mennä suoraan jonottamaan, niin eikö kaikki ajat ollut varattuja, koska muut olivat soittaneet ja varanneet ajan. Olisin siis ilmeisesti saanut lapselleni peräti lääkäriajan, jos olisin soittanut suosiolla.

Viisaimmat tulivat paikalle, ottivat jonotuslapun, mutta menivät samalla ulos soittamaan. Että silleen.

Odotan sitä päivää, että minulla olisi varaa huoletta käydä yksityisellä...

ja meillä on onneksi sellainen terveysneuvonta-puhelinnumero, jonne voi soittaa ja sieltä antavat kotihoito-ohjeet/ohjaavat lääkärille.

Tämä on toiminut usein esim. pitkään kestänyt ripuli ei sitten tarvinnutkaan lääkäriä tai kun ampparit pistivät kasvoihin, saimme hoito- ja jatkohoito-ohjeet.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat