Seuraa 

sylissä ollessa nousee kokoajan ylös itse ja huutaa jos joutuu olemaan vähänkin makuu asennossa.

missä iässä vauvaa saa alkaa istuttamaan?esikoisesta on kaikki asiat unohtunut

Kommentit (3)

Tyttö ei viihdy sylissä makuulla. Isoäitini oli sitä mieltä, että alle kolmekuista ei saa pitää pystyasennossa ollenkaan ja anoppi on sanonut, että tyttövauvojen istuttamista kannattaa välttää siksi, että häntäluu voi kääntyä niin, että synnyttäminen voi aikanaan olla hankalaa tai mahdotonta.

Pidän itse lasta puoli-istuvassaasennossa sylissäni tai polvieni päällä mahallaan, niin että näkee mitä huoneessa tapahtuu tai selällään, niin että näkee kasvoni. On myös mielellään sitterissä tai makoilemassa lattialla, kunhan vaan on jotakin katseltavaa.

Eiköhän tuonikäistä jo saa istuttaa vähän aikaa pystymmässäkin, kunhan pidetään myös muissa asennoissa.

on tehnyt nyt noin kk verran.Kysyinkin sitten neuvolasta mitä tehdä.Sanoivat että sylissä saa istuttaa ihan vapaasti,ei ole mitään haittaa...ja kun eihän lasta voi tietenkään väkisinkään makuullaan pitää:)

Sitteriin tai muualle ei saa laittaa istuvaan asentoon ennenkuin osaa itse oikeasti istua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vauvat kehittyvät omaan tahtiinsa, ja tätä kehitystä pitää tukea. Jos vauva viihtyy pystyssä, saa antaa olla. Meiän 1,5kk poika ei oo koskaan viihtynyt sylissä vaakatasossa, jo laitoksella alkoi huuto jos näin yritti pitää. Vaan kun nostaa pystyyn, viihtyy hyvin. Kannoin siis jo laitoksella ainoana meiän vauvaa pystyssä olkapäätä vasten nojaten ja kyynärvarrella istuen =D Sylissä on istunut koukistettuja reisiäni vasten alusta lähtien, sitterissä on istunut pariviikkoisesta ja meiän BabyBjörniä ei ees saa vaakatasoon vaan asento on istuva. Sitterissä viihtyy parikin tuntia, nukkuukin siinä mieluummin kuin makuullaan.

Tästä aiheesta oli juttua joku aika sitten, ja lopputulos taisi olla se että " istuttaminen" tarkoittaa vauvan istumista omaa kehoaan itse kannatellen ilman tukia. Muutkin olivat tuumineet samaa kuin itse: tuskin viihtyvä ja naurava vauva vahingoittuu huomaamatta istuessaan eikä vauvan omaa kehitystä voi alkaa estämään pakottamalla karjuva lapsi vaateriin vastoin tahtoaan koska joku vanhan kansan viisaus näin sanoo. Onko joku kuullut, mitä haittaa tästä pystystä asennosta olisi jollekin koitunut? Monissa kulttuureissahan vauvat sidotaan pystyasentoon äidin selkään ja siellä se vaavi kiikkuu menossa mukana...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat