Seuraa 

Aloitanpa uuden pinon, eilinen oli jo sen verran pitkä =)

Sivut

Kommentit (27)

tinuli,toivottavasti vuotosi on ihan harmitonta!

Kärsiikö kukaan muu ilmavaivoista?Mulla vajaan viikon vääntäny mahaa ja kourii nii pirusti ku ilma ei meinaa tulla ulos ollenkaa.Oon iha tuskane välillä!Tänään vaihtu mulla viikko,nyt rv4+0...wauuu...viimeks pääsin 4+3 asti......toivottavasti tää kestää sen 40+0!Nyt on lievää kuvotusta havaittavissa.Ja päähän koskee jarinnat edelleen kipeet!

Voikaa hyvin!!!

siitä vuodosta. Menen sitten huomenna näytille yksityiselle niin katsotaan onko siellä mitään ja jos on niin onko oikeassa paikassa yms. Nyt vain sitten odottelen huomista...huoh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

esikoisellani on ripuli ja huh huh kun vääntää mahasta niitä haisevia kakkavaippoja vaihtaa.

Muuten ei ole kummempaa pahoinvointia, mitä nyt aamupuuron syönti etoo. Mutta happamat marjat auttavat ja saan puuron alas.

Kysymyksiin. En ota äitiyspakkausta, koska edelliset hyvät. Lisäksi meillä toimii hyvin ystäväpiirissä vaatteiden kierrätysjärjestelmä ja vaatteita on esikoisen aikanakin ollut liiaksikin. Nyt vaatteet pyörivät jossain maailmalla, mutta onhan niilla 8 kuukautta aikaa löytää takaisin tukkimaan hoitopöydän laatikot ja kaikki nurkat.

Vaunuja en ole vielä miettinyt. Esikoinen on nyt vuoden, hahtuvan valmistuttua hän tuskin on mikään hirveän reipas kävelijä ja jokin ratkaisu täytyy varmaan keksiä. Mutta tähän menessä kaikki tarvittava on päätynyt meille hankkimattakin, eli se asia saa odottaa. Saatanpa pärjätä niinkin että hahtuva kantoliinaan ja poika matkarattaisiin.

Synnytys hirvittää välillä jo nyt. Meillä oli vaikea eka synnytys ja ainakin lapsen henki taisi välillä olla jopa vaakalaudalla. Synnytyksen jälkeen juttelin kyllä kauan ja hartaasti kätilömme kanssa ja jäi sellainen olo, ettei tästä nyt mitään kammoa jää, mutta kyllä nyt ihan pikkiriiikkisen on käynyt mielessä, että alanko valmistautua sektioon vai uskaltaisinko kuitenkin alakautta synnyttää. Kaipa se on luonnollista, että synnytyskin mielessä häivähtää jo tässä vaiheessa.

Samaan aikaan on -ristiriitaista kyllä- luottavainen olo synnytyksestä. En kokenut kipuja pahoina eka kerralla ja selvisinkin avautumisvaiheesta pelkän ilokaasun ja ammeen voimin. Ponnistusvaiheessa olisi tropit jo kelvanneetkin, mutta silloin oli jo liian myöhäistä :)

Ammatista, olen osa-aikatöissä iltaisin opettajana, päivisin kotiäitinä. Työt alkavat vasta ensi viikolla. :-) Kiva kun saa tottua ajatukseen kakkosesta omassa rauhassa.

Miinakko ja hahtuva 4+4

Ilmeisesti tämä plussa on pakko uskoa. Voisin sanoa, että meille tuli yllätysplussa. Oletimme mieheni kanssa, ettei pikku kakkonen alle vuoden ja ilman clomeja lähde tulemaan. Onneksi kävi toisin. Nyt yritämme totutella ajatukseen, että meille tulee ehkä toinen vauva.

Luin eilisen ja tämän päivän ketjut urakalla. En enää muista mitä kaikkea siellä luki.

Kysymyksiä oli ainaikin ammatista, rattaista, clomeista, alkuraskauden ultrasta ja äippäpakkauksesta.

Muutama vastaus:

* Olen kotona äippälomalla.

* Hankimme kaksostenrattaat. En tiedä millaiset.

* Edellinen raskaus alkoi clomeilla. Alkuraskauden ultra ei ole pakollinen. Itse halusin käydä rauhoittamassa mielen ultrassa. Halusin tietää onko asukas/asukkaat (monikkoraskausriski) mukana vai ei. Kävimme yksityisellä.

* Menemme alkuraskauden ultraan. En usko, että Ylläriä on ennen kuin näen.

* En ota äippäpakkausta

Nyt lähden iltapuuhiin.

Onnellista odotusta kaikille tasapuolisesti!

Tämä on ihan kaistapäistä, kun ei ole oikein mitään selviä oireita, niin olen epäuskoinen koko raskaudesta ja pelkään että joku on vialla kun oireita ei ole (väsymystä ja valkovuotoa lukuunottamatta). Sitten kun jomottelee mahasta,tai jotain vastaavaa, eli oireita onkin, olen ihan huolesta ymmyrkäisenä, että ei kai nyt ole mikään vialla. Pelkään ihan hirmusti ettei pähkinä pysy matkassa syyskuuhun asti.

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan vasta raskausviikolle 10. Ja eka alkuraskauden ultra tehdään kuulemma vasta rv.13. Te jotka olette jo aiemmilla viikoilla olleet neuvolassa ja ultrassa, niin oletteko yksityisellä vai onko teillä jotain erikoissyitä? Mietin että kun söin noita clomeja pähkinän saamiseksi, että onko niissä jotain sellaista, että pitäisi esim aiemmin ultrata tai jotain, kun minä hölmö unohdin neuvolantädiltä sitä kysyä...

Laskettu aikakin siirtyi päivällä, eli se on nyt 10.9. Oli kyllä maailman ihanin neuvolantäti puhelimen toisessa päässä kun intoili, onnitteli ja selitti, eli ihan mukana! Tai mistäs minä silti tiedän millaisia muut neuvolantädit on kun on ihka eka raskaus. Mutta kyllä jännittää!

Frodo: Mulla oli kanssa vielä viime viikolla rinnat kipeena ja masua repi ja raastoi, mutta nyt tuntuu että melkeen kaikki oreet on vähentynyt ja kaikonnut, mikä kuulostaa kyllä hassulta kun sen hormoonin määrä kuitenkin koko ajan kasvaa.

Manteli ja pikku pähkinä rv 5+2

Kylläpä säikähin, kun poika tuli herättämään klo 9.15. Kertoi nimittäin jo herättäneensä siskonkin. Ja mie vaan nukuin! Kurkku on ihan karseen kipeä ja räkä ei lopu koskaan.

Oli mulla kakkosta oottaessa mahatauti, oisko ollu puolen välin odotuksen jälkeen. Oksennuskouristelut pelotti eikä sekään tuntunut järin kivalle, kun masuvauva potki samalla. Mutta siitä selvittiin. Oon siis muuten selvinny edellisraskauksista ilman oksentelua.

Miten teillä on menny edelliset synnytykset laskettuun aikaan nähden? Mulla meni molemmat 10pv yli, poika käynnistyi itestään, tyttöä autettiin tipalla. Jännää, meneeköhän tämäkin sit aikanaan yli vai tuleekohan " ajallaan" ..

Tänään soitan neuvolaan, jos ääntä lähtee. -piias- rv 5+1

Tinuli, Moisku: toivotaan, että vuoto olisi harmitonta. Pidän peukkuja bd bd

Piias: Mulla oli esikon la 27.9, syntyi pikkuinen sitten 30.9.

Sain varattua sitten ensi kuun 9. päiväksi ekan neuvolan. Tänään varaan yksityiselle myös alkuraskauden ultran. Paljonkohan maksaa nykyään...saa nähdä.

G: Te joilla on ennestään lapsi/lapsia ja ikäero jää suht pieneksi, aiotteko hankkia kaksostenrattaat/sisaristuimen/seisomalaudan, vai millaisilla menopeleillä liikutte?

Mä haaveilisin vierekkäin istuttavista rattaista, joihin hankkisin pehmeän kopan uudelle tulokkaalle. Taidan kuitenkin tyytyä seisomalautaan, halvempana vaihtoehtona. Meillä on Bora kombi -yhdistelmät, en tiedä tosin saako näihin lautaa kiinni. Tällä hetkellä esikkoa lykkäämme Emmaljungan Scootereilla, joihin ei ikävä kyllä saa pehmeää koppaa, jotta vauvalla niitä voisi käyttää.

-frodo taasen-

En ol pinoutunut sitten hetkeen, paha oksennustauti yllätti ja tämän raskauspahoinvoinnin rinnalla voitte kuvitella, kuinka hirveä olo on ollut! ONko kellään muulla ollut oksennustautia raskausaikana? Mietin vaan tässä, että voiko moisesta olla kasvavalle sikiölle haittaa? Olin tosi huonossa kunnossa, nestehukka melkoinen. Tosin monella tulee rankat pahoinvoinnit raskauden aikana jo ihan raskausoireena...

Tervetuloa uudet odottajat, kivasti keijujen määrä lähtenyt kasvuun! =) En vielä ehtinyt lukemaan eilistä pinoa, joten ei juuri kommentoitavaa toistaiseksi ole.

Rinnat ovat olleet tosi arat, mut nyt tuntuu että tuo oire olisi vähän hellittänyt..onko kellään muulla raskausoireet vähentyneet?

Sen verran vilkaisin eilistä pinoa, että joku kysyi (en muista nikkiä), aikooko mennä alkuraskauden ultraan. Me olemme ajatelleet mennä yksityiselle. Saan niin kaudean stressin, kun en tiedä, onko kyseessä normi raskaus, joten katsoin parhaaksi mennä asian tarkistuttamaan. Milläköhän rv:llä voisi jo mennä? Esikoista odottaessa kävin myös ja se oli mielestäni hyvä juttu =)

-toipilas frodo, toistaiseksi terve tyttö 1v 3kk ja vesku rv 5+1-

Poden tänään flunssaa kotona, normaalisti olisin varmaan tässä kunnossa mennyt vielä töihin mutta nyt pitää ajatella muitakin kuin itseä :) Ammattia onkin kyselty, en viitsi sen tarkempaa paljastaa muttaa eräänlainen lääkinnällinen kuntouttaja.

Musta tuntuu että mullakin rintojen arkuus on lievittynyt ihan piirun verran ja heti iski epäusko onko sitä raskaana ollenkaan. kipaisin hakemaan apteekista surestepin ja haalea + tuli. Ohje sanoo että viivan voimakkudella ei ole väliä että kai se sittten ihan ok on. viime viikolla ennen menkkojen alkua testailin acon10 haalean viivan silloinkin joten ei kai se hormoonikaan vähentyny oo, toiset testit on tarkempia. Ja ekassa raskaudessa eka testi rv4+ oli neg ja vasta seuraava parin päivän päästä haalea + eli ehkä mulla on hitaasti nousevat hormoonit....tjtn..

pakkauksesta on kyselty, en usko että otan kun esikoiselta on kaikki vielä tallella.

Ja alku-ultrasta: olen varannut sen yksityisellle 1.2 eli sillon on viikkoja 7+ ja se sykkivä sydän olisi todellakin silloin toiveessa löytyvän. Kävin viime raskaudessakin ja oli tällaiselle stressaajalle kuin minä oikeen hyvä veto.

Nyt ei tuu muuta kommentoitavaa mieleen, jatkan loikoilua :)

Aura 4+4 ja typy 2v1kk

Täällä olisi ihan uusi syyskeiju, terve vaan kaikille!

Meillä on kuudes viikko menossa ja alkushokin jälkeen kaikki on sujunut oikein mainiosti, lukuunottamatta jatkuvia " kuukautiskipuja" . Onkohan muilla ollut vastaavaa?

Alavatsassa " kramppaa" välillä oikein toden teolla, saatan herätä siihen keskellä yötäkin. Vuotoa ei ole onneksi tullut. Pahoinvointiakaan ei ole ainakaan toistaiseksi ilmennyt, toivottavasti ei tulekaan ;)

Sain tilattua ensimmäisen neuvola-ajan seitsemännelle viikolle, pettymykseksi silloin ei kuunnella edes sydänääniä. Jotenkin olin ajatellut että silloin jo saisi tietää onko kaikki kunnossa. Ilmeisesti pitäisi mennä yksityiselle..?

Hauskaa tiistaita kaikille!

Tinuli ja Moisku75: toivottavasti vuotojen syy on vain alkuraskauteen liittyvää normaalia oireilua!

Mulla on ihmeen oireeton olo ollut viime päivät väsymystä lukuunottamatta. Joku kyselikin, että voiko raskaudet poiketa toisistaan. Samaa kyselen minäkin, sillä kahdessa edellisessä raskaudessa olen voinut todella pahoin jo tässä vaiheessa, mutta nyt olo on ollut ihan ok. Väsymyksen lisäksi ainoa oire on menkkamaiset kivut alavatsalla. No, enää reilu viikko niin pääsen ekaan ultraan, täytyy toivoa että kaikki on hyvin! Taitavat monet muutkin syyskeijut toivoa ja pohtia samaa asiaa...

Aamupäivä meni taas vauhdilla poikien kanssa, touhuttiin sisällä ja kerettiin vähäksi aikaa uloskin leikkimään. Nyt molemmat nukkuu päikkäreitä ja mulla on vihdoin omaa aikaa. En tosin malta väsystä huolimatta itse mennä nukkumaan, kivempaa on surffailla täällä netissä:)

Mäkimeirami, pojat 3,5 v ja 11kk sekä rv 6+0

Olin viime vuonna rv 30 oksennustaudissa ja ei siitä muuta haittaa ollut kuin alkoi supistelemaan, se meni kyllä ohitse. Näin alku viikoilla siitä tuskin mitään haittaa....

Mulla vuoto jatkuu....eilen illalla tuli taas verta pyyhkiessä ja vatsa oli tosi kipee. En tiedä mitä on....stressaa hieman, ens viikolla olis ultra yksityisellä.

Ultraan kannattaa mennä vasta rv 7, silloin näkyy syke varmimmin....joku vaan kyseli.

Meillä lapset kipeänä, isommalla kurkunpääntulehdus ja pienempi on korvatulehduksessa, jeee.

Leppoisaa päivää kaikille.

kerion:mulla kans ihan jatkuvasti melkee " kuukautiskipuja" .Oon jo välillä miettyny et onkoha tää ihan normaalia vaikka jotkut näistä valittaakin.Koko ajan tuntuu että jos ei tän kouristuksen jälkee menkat ala ni jo on ihme.Nyt sit jo5-6 pv ollu näitä jumputuksia,vielä ei ainakaa verta tuu!

Frodoko se kyseli rattaista? No, joku kuitenkin. Meillä tulee ikäeroksi 2v 2kk, joten aika pieni esikoinen on silloinkin vielä. Aiomme hankkia vierekkäin istuttavat tuplarattaat, jossa selkänojat ja jalkaosat saa erikseen säädettyä, jotta esikoinen voi katsella maisemia ja kuopus nukkua.

Tässä taas pikaisesti

Jossu ja Viivis 5+4 + esikoinen

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat