Seuraa 

Paastoarvo oli eilisessä sokerirasituksessa koholla ja nyt joudun seuraamaan tuota sokeria. Eli miten tuota seurantaa tehdään ja seurataanko sitä raskauden loppuun saakka? Nyt raskausviikkoja 26+5.

Kommentit (2)

mutta mulla oli viime raskaudessa arvo rajalla ja jouduttiin seuraamaan ihan loppuun saakka, vaikka kotimittauksissa arvot olivatkin koko ajan hyvät. Meillä siis aika tarkkaa oli tuo seuranta.

Minä jouduin kahtena päivänä viikossa 4 krt/päivä mittaamaan sokeriarvoja kotona ja pitämään arvot kurissa ruokavalion avulla. Tosin mun tapauksessa riitti, että jätin karkit pois kokonaan. Sit painoarvio-ultrahan tulee joskus rv34-36 paikkeilla. Meillä oli tollanen seuranta, mutta vaihtelee aika paljon paikkakunnittain...

Juu, sama homma täällä. Pomppasin neuvolan rutiinikäynnillä sokereista kahdella plussalla ja testiinhän siitä jouduin. Yksi arvo kolmesta ylitti sitten labrakokeissa raja-arvot ja nyt on käynnissä kuuden päivän jakso, jolloin seuraan kotona verensokeria verikokeilla. Neljä kertaa päivässä joudun ottamaan verikokeen ja ainakin tällä hetkellä dieetistä huolimatta joka päivä joku arvo on harmillisesti ylittänyt sallitun rajan... Ensi viikolla on neuvola ja sitten saan ilmeisesti lähetteen eteen päin, jos noita ylityksiä on liikaa, mitä siis nyt kyllä pelkään. Terkka sanoi viime viikolla, että tämä tarkoittaa sitä, että minua ja tulevaa vauvaa pistetään sitten myös synnärillä ja vielä puoli vuotta eteen päin seurataan verensokeria, että miten homma etenee. Niin ja siis joudun ilmeisesti nyt loppuraskaudessa insuliinipistoihin, jos noita ylityksiä siis on liikaa nyt kuuden päivän aikana dieetistä huolimatta. Näin se tämä raskaus voi yllättää, vaikka mitään riskitekijöitä minullakaan ei ole/ollut ennen raskautta, päinvastoin. Noh, toivottavasti sinä selviät helpommin! Itselläni onneksi on jo viikkoja pian 33 täynnä, joten kauaa tämä ei enää toivottavasti kestä ja tilanne palautuisi normaaliksi synnytyksen jälkeen!

Tsemppiä odotukseen!

terkuin Nyytti rv 32+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat