Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on huomenna ihan tavallinen perjantai ja lauantainakaan ei lähdetä kerrostalon pihaa kauemmaksi. En edes osta mitään grillattavaa tai muuta juhannuskamaa

Harmittaa vaan kun kerrankin olisi vapaapäivä niin kaikki kaupat ovat kiinni. Sunnuntaina syöksyn alennusmyynteihin heti klo 12

Sivut

Kommentit (28)

äiti koittaa selvitä lypsytöistä ja kotiaskareista pienimmät mukulat helmoissaan. Ja 7v mutisee, että ihan typerä juhla koko juhannus, kun kaikki siitä vouhkottaa ja kotona ei oo mitään sen kummempaa, kuin koivut porraspieles. Juhannustunnelma huipussaan!

Ja oikein sotilaallisin menoin ja turvatoimin eli Lentäjien Juhannusjuhlilla. Se on niin kova perinne, ettei sitä oikein pääse enää karkuunkaan ja onhan ne lentonäytökset hienoja. Joskus varmaan kielletään nekin ympäristösyihin vedoten. Sitten lienee kiva muistella näitäkin aikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En minäkään ole mikään pakkojuhlimisen ystävä.

Lainaus:

kun ei se tähänkään asti ole ollut meille tavallista viikonloppua kummempi asia? Ei kaikki perheet juhli juhannusta.

Lainaus:

Sekin tekee jo juhlan tunnun ja antaa lapsille hyvän mallin juhlien juhlimisesta.

Kolme pientä lasta, ajomatka ruuhkassa, vahtiminen järven rannalla. En jaksa. Jotenkin ihan mukavaa viettää juhannus kaupungissa, kun on hiljaista. Eipä tuo mökkeily ole mitenkään rentouttavaa, jos on vaippaikäisiä ja tietää että silmät on oltava selässä joka sekunti. Ajatuskin ahdistaa...

:) :)

eli joka viikonloppu kun saahaan olla yhessä niin tehään jotain erikivaa, retkeillään, yhdessä käydään pitkillä kävelyillä ja kaupasta jotain hyvää ruokaa...

Itse en juhli juhannusta vaan vietän se töissä ja yksin kotona, mutta minusta lapsille kuuluu järjestää kaikki juhlapyhät. Ihan pienestä alkaen.

Jos haluaa viettää juhannuksen kaupungissa se on ihan ok, mutta siihen pitää kuulua jotain extraa, muutakuin tavallinen perjantai.

Lapsille pitää antaa juuret ja traditiot ,joista he itse sitten saavat rimpuilla irti.

Vaikutatte ihmisiltä, jotka vielä itse rimpuilevat irti vanhempiensa antamista juurista ja traditioista.

eikö olisi ihana suoda lapsille kivat muistot eri juhlapäivistä. Lapsista voisi olla isompana aika kiva muistella juhannusta ihanana kesäisenä juhlana, jolloin vietettiin aikaa yhdessä, syötiin hyvää ruokaa ja nautittii kesästä (satoi tai paistoi).

Omassa lapsuuden kodissani ainakin vietettiin aina juhannusta ystäväperheiden kesken jonkun luona ja sama perinne jatkuu nyt meidän perheellä. Ollaan nytkin menossa ystäväperheen luokse ja lapset saa leikkiä ulkona isolla porukalla ja grillaillaan ja ehkä aikuisetkin voivat jotain pelailla. Kivaa yhdessäoloa siis, ei sen kummempaa. Eikä siis aina tarvitse veden äärelle mennä.

Juhannuksen tarkoituksena on mielestäni vain juhlia alkanutta kesää! Se riittää mainiosti juhlan aiheeksi!

Mutta kukin tietty tavallaan!

Hauskaa Jussia!

en pidä juntteina niitä jotka juhlivat. Ei juhlimisessa mitään vikaa ole, pä'invastoin. Itse en vaan jaksa joten en näe syytä tehdä jotain vain siksi kun niin "kuuluu" tai "kaikki muutkin".

Sillä erotuksella, että minä olen lähdössä koko viikonlopuksi maalle :(.

Lainaus:

Kolme pientä lasta, ajomatka ruuhkassa, vahtiminen järven rannalla. En jaksa. Jotenkin ihan mukavaa viettää juhannus kaupungissa, kun on hiljaista. Eipä tuo mökkeily ole mitenkään rentouttavaa, jos on vaippaikäisiä ja tietää että silmät on oltava selässä joka sekunti. Ajatuskin ahdistaa...

kun ei se tähänkään asti ole ollut meille tavallista viikonloppua kummempi asia? Ei kaikki perheet juhli juhannusta.

Lainaus:

Sekin tekee jo juhlan tunnun ja antaa lapsille hyvän mallin juhlien juhlimisesta.

Kiva kutsua kavereita lapsineen grillaamaan ja istumaan iltaa. Joulu on meillä perhejuhla, jolla on myös kristillinen tarkoitus, pääsiäisenä juhlistetaan ylösnousemusta ja tavataan sukua, mutta myös itäsuomalaiset pakanatavat virpomisineen elävät, juhannus on sellainen kaveripiirin, keskikesän ja valon juhla. Vappu oli aiemmin enemmän kaveripiirissä vietetty, nyt on lapsille järjestetty kivaa, ilmapallot, simaa, ensimmäiset grillaukset... On muitakin juhlia, joita vietämme, arjen keskellä kertyy sellaisia muistoja lapsille ja perinteitä joita he haluavat jatkaa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat