Seuraa 

Tänään on taas äipällä näköjään huono päivä ja kovasti ahdistaa, kun poika (jo11kk) ei vielä edes konttaa... ja tutut kyselevät, että " no, jokos teillä kävellään/juostaan" ??? :( Juu, ei todellakaan, kun ei vielä kontatakaan!

Tänäänkin tuossa lattialla touhuiltiin pikkumiehen kanssa ja yritin pitää häntä polviseisonnassa lelulaatikkoa vasten ja hän oli riemuissaan, kun sai leluja paremmin, mutta yhtään ei itsenäisesti siinä pysy... ja konttausasennosakin jo itseään heiluttelee, mutta ei uskalla siitä lähteä liikkeelle...

Joten nyt kaipaan lohduttavia kommentteja, että kaikki lapset oppivat kävelemään, toiset vaan myöhemmin... sitä kun nyt täällä mietin... ;) heh!

Kommentit (7)

Oppi tuon taidon vasta kun jo osasi kävellä. Meni aina istualtaan eteenpäin:) Minä itse opin kävelemään vasta 15 kuukauden iässä, joten ole huoleti, kyllä kaikki terveet oppivat kävelemään ennemmin tai myöhemmin.

Meillä 10kk likka ja pari ikätoveria jo kävelee. Meillä vielä ryömitään. Tänään ekaa kertaa oli hieman yritystä, nousi melkein polviseisontaan taaperokärriä vasten.

Ei siis konttaa eikä nouse itse istumaan meidän " ei niin sporttinen" neiti. Hieman olen minäkin huolissanu ollut mutta kun muuten likka on kehittynyt normaalisti niin aihetta huoleen ei ole. Jotkut oppivat esim. pinsettiotteen nopeammin, toiset taas kävelyn.

Meidän ikätoveri siis jo kävelee mutta ei hallitse pinsettiotetta. Eikä häneltä tule sanoja. Meillä tulee muutama :)

Eli kaikki aikanaan. Vaikka itsekin sorrun (kuten yllä oleva teksti kertoo) välillä vertailuun, se on turhaa. Niin lapset kuin aikuiset ovat yksilöitä.

Tsemppiä teille liikkeellelähtöön! Ehtiipähän edes vähän tulla järkeä päähän :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän poika lähti konttaamaan paria päivää ennen 1-v synttäreitä, sillon nousi myös seisomaan itse. Ihan yhtäkkiä tapahtu. Oppi kävelemään tuetta kun oli 1v4kk.

Kyllä lähes kaikki lapset oppivat kävelemään. Ja sanoin lähes siksi, että ihan kaikki vammaiset lapset eivät opi kävelemään. Mutta kertomasi perusteella teillä on ihan terve lapsi.

Ei meilläkään esikoinen vielä 11kk iässä noussut tukea vasten seisomaan, konttasi kyllä, mutta oppi konttaamaan vähän ennen 11kk ikää. Ja kävelemään lähti 1v4kk iässä eli keskimääräistä myöhemmin. Mutta toisaalta, oli siinä iässä jo sen verran taidot hallussa että ei juurikaan kaatuillut kävelemään opetellessaan. Esikoinen onkin varovainen ja arka ja ei edelleenkään kovin mielellään kokeile vaikeilta näyttäviä juttuja. Vaatii siis paljon rohkaisua ja kannustusta.

Ei kannata välittää kyselyistä ja uteluista, lapset oppivat asioita todella eri tahtiin, vaikka oletus tuntuu olevankin, että 1-vuotias osaa kävellä. Kannustakaa lastanne ja olkaa iloisia jokaisesta edistysaskeleesta, kyllä se kävelykin sieltä tulee ajan kanssa. Ja eiväthän kaikki lapset koskaan konttaa vaan siirtyvät suoraan kävelemään.

...lähti kävelemään ilman tukea vasta 1v8kk!!!!! Tukea pitkin ja sellaisen työntökärryn kanssa mennä paasasi kyllä kuukausitolkulla enne, mutta kädet uskalsi irrottaa vasta 1v8kk. Lähti ryömimään 5.5kk ikäisenä ja konttaamaan tasan vuoden ikäisenä. Eli hidas on aina ollut tahti. Mutta nyt tytön ollessa 5,5 v on ehtinyt kyllä joka paikkaan...liiankin kanssa=)

ovat lähteneet verrattain myöhään tepastelemaan, toinen 1v4kk ja toinen 1v6kk iässä. Kävivät neurologia myöten kaikissa tutkimukissa ja kaikki ok. Että nou hätä vielä tossa vaiheessa =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat