Vierailija

Miten olette toimineet kun teillä on ollut tämmöinen tilanne? Oletteko tehneet avioehdon? Onko kuitenkin muuten rahat olleet avioliitossa sitten yhteisiä ja hankinnat yhteisiä?

Sivut

Kommentit (20)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä myös ENNEN avioliittoa hankittu omaisuus menee erotilanteessa jakoon JOS ei ole avioehtoa. Ei pelkästään avioliiton aikana tullut omaisuus. Mistä ihmeestä sulla tollainen käsitys oikein on?

Että avioehdon tekee ne parit joiden suhde ei alunperinkään ole tukevalla pohjalla..

Älytöntä tehdä avioehto sen varalta jos ja kun erotaan, kun naimisiinmeno tarkoittaa kuitenkin sitoutumista elämän ajaksi EI siis vain siihen asti kunnes päätetään erota.

Miettiköön siis kukin millä perusteilla naimisiin menee.

Olen menossa nyt keväällä naimisiin. Aiomme tehdä avioehdon siksi, että toisella meistä on reilummin omaisuutta ja toisella ei oikeastaan lainkaan. Molemmat haluamme avioehdon, elämästä kun ei koskaan tiedä mitä se tuo tullessaan.

Avioehdonhan voi sopia koskemaan joko vain avioeroa tai kuolemantapausta, tai sitten molempia. Juristi osaa auttaa teknisissä yksityiskohdissa.

Kyllä se on ihan järkevää silloin kun on oikeasti omaisuutta. Mutta jos omaisuus on se asunto missä yhdessä asutaan niin silloin kai sillä ei ole niin väliä.

varsinkin jos toisella on lapsia edellisistä suhteista, kannattaa avioehtoa miettiä. Lasten tulevaisuus on turvattava kaikissa olosuhteissa.

Me tehtiin avioehto, vaikka solmimmekin liittomme muutaman vuoden avoliiton jälkeen loppuelämäksemme. Avioehto on edelleen voimassa vuosien liiton jälkeen. Avioehto tehtiin vain erotilanteessa omaisuudenjakoa varten.

testamentit ovat sitten asia erikseen, joita luetaan, kun toinen kuolee.

pohjalla kuin muillakaan. He saattavat vain olla hieman fiksumpia ja ymmärtää, ettei elämää voi nähdä eteenpäin. On naiivia ajatella että minun suhteeni on juuri se for life. Niin ne kaikki 50% eronneistakin ajatteli. Ja mikä tekee juuri noista erilaisia? Itse kyllä emme tehneet avioehtoa. Ei kyllä ollut omaisuuttakaan.

Olisiko kyseessä ollut vaikkapa maatila tms. omaisuus.

Ilmeisesti kaikki teistä olettaa, että olen menossa rikkaan miehen kanssa naimisiin ja mies vaatii avioehtoa ja olette kivasti " puolellani" eli että ei kannata tehdä avioehtoa.

Mutta kerrotaanpa taustaa eli minulla on itselläni lapsi edellisestä suhteesta ja minulla on 10 kertaa enemmän omaisuutta kuin miehellä. Vaikuttaako tämä suhtautumiseenne?

niin avioehtoahan ei tarvita. Musta on järkevää tehdä jonkinlainen avioehto jos varallisuus ihan erilainen. Näitä voi muokkailla mieleisekseen esim. toisella ei ole erotilanteessa osuutta toisen perintöihin. Musta tuo on järkevää ja realistista.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat