Seuraa 

Imetystä takana jo kolme kuukautta, mutta tähän en ole törmännyt. Eli toinen rintani tuntuu kipeältä ja pinkeältä. Ei mennyt ohi vaikka vauva söi. Saattaisikohan olla alkava rintatulehdus? Siispä nyt ajattelin pumpata rinnan ihan tyhjäksi.

Voiko maidon kaataa ihan tavalliseen pakastusrasiaan ja laittaa jääkaapin kautta pakastimeen? Minigrip-pussit kai olisi parhaita, mutta eipä löydy tähän hätään. Pitääkö pakastusrasia keittää ensin? Eikö maitoa voisi iskeä pakastimeen ihan tuttipullossa, jossa sen sitten voisi sulattaa ja juottaa vauvalle?

Kommentit (2)

Minä olen käyttäny jääpalapusseja ja aivan sairaalloisen käteviä. Ei minulla ainakaan ole varaa laitaa tuttipulloja pakastimeen, kun niitä on vai 4 käytössä. Yhteen kerään maidonkerääjällä yön ja alkupäivän maitoa jääkaappiin, merkitsen sitten millimäärän (hyvä määrä 40-60ml) ja päivämäärän (säilyy 3kk) jääpalapussiin ja VALMIS.

On muuten mielettömän kätevä sulattaa kuumassa vedessä, sulaa hetkessä, on puhdasta touhua ja saksilla pussin kulmaan reikä ja pulloon - vauvalle.

Pulloa saa aika tovin lämmitellä ja sitten hankalampi kokeilla onko jo sopivan lämmintä. Ja Pienempiä määriä maitoa on helppo pakastimesta sulattaa nopeastikin, jos ja kun ei ole varma kuinka paljon vauva kulloinkin jaksaa juoda...

Usein meillä käy niin että sulatan ensin 40ml, sitten perään toiset 40ml ja jo on tyytyväinen nassikka! Ja välillä menee nin että pakastan 7 päivääkin putkeen maidonkerääjän maitoa n. 70-120ml/vuorokausi ja poika imee täysimetyksellä loput. sitten tulee vaihe, et pitää sulattaa joku ilta pakastimesta. Usein silloin myös kätevää pulloruokkia, kun on vieraita eikä jaksa mennä imettämään makkariin :)

Kannattaa kokeilla - itse käytän Daily-merkkisiä. Edullisempia ja parempia mun mielestä.

Sirkkuliina ja Felix 2kk

Minä ainakin olen pakastanut tuttipullossa. On aika kätevää, kun voi siinä sulattaa ja juottaa lapselle. Miksei pakasterasiassakin voisi pakastaa. Rasiaa ei ole tarvetta keittää, kun maito tulee omalle vauvalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat