Vierailija

Kaksi lasta 2v ja 6v. Teen osa-aikaisesti töitä ja olen samalla hoitovapaalla. Työvuorot iltaisin tai viikonloppuisin jolloin mies hoitaa lapset tietysti. Työvuoroja kertyy noin 8-10kpl/kk. Työ on mielenkiintoista ja samalla ns. harrastus, koska on senverran vähäistä.

Olen tosi tyytyväinen tähän tilanteeseen. Kokopäivätyö ei kiinnosta yhtään. Haluan olla lasten kanssa mahd paljon. Ensi syksy on ruvennut ahistamaan, kun isompi aloittaa koulun. Haluaisin edelleen olla samalla tavalla töissä+kotona. Kuopuskin täyttää loppuvuodesta 3, eli kotihoidontuki lakkaa. Pakko siis tehdä enemmän töitä :(

Olen tässä miettinyt, että olenko ihan outo tai epänormaalin kiinni lapsissa, kun tuntuu NIIN PAHALLE mennä kokopäivätyöhön. Jotenkin niin mukavaa ollut tämä aika. Ja olis ihana olla kotona kun ekaluokkalainen tulee kotiin koulusta jne. Tuntuu,että kamalan raskaat päivät lapsille tulee, toinen päiväkodissa ja toinen koulun jälkeen vielä iltapäiväkerhossa. Tiedän että se on normaalia ja suurimmalla osalla ihmisistä on näin. Mut silti jotenkin se tuntuu tosi kurjalle. Ihan pieni tuo tuleva koululainenkin vielä on, saati sitten kolme vuotias.

Ja täytyy lisätä ,että en ole vain kotona viihtyvä tyyppi. Lasten kanssa harrastetaan ja on paljon menoja. Isompi on eskarissa 4h päivässä ja pienemmän kanssa on omia menoja. Useampi tuttu kotiäiti kenen kanssa kyläillään (lapsillakin seuraa toisistaan), muskaria ym. Itsekin harrastan aktiivisesti liikuntaa ja meillä on miehen kanssa omia menoja muutenkin useasti. Myös yhteisiä. Koska lastehoitoapua on kivasti tarjolla (kummit ja sisaruksemme innokkaita). Tämä vuodatus siksi, ettei nyt kukaan luule, että haluaisin umpiossa lapset kasvattaa ja pitää.

Ahistaa ajatus siitä " tavallisesta arjesta" , mitä kai suurinosa lapsiperheistä elää. Miten sitä jaksaa? Aikuiset ja lapset?

Kiitos jos jaksat kommentoida tai kertoa kokemuksia.

Kommentit (2)

Milloin teillä on oikeen miehen kanssa ja yhdessä perheen kanssa aikaa olla yhdessä jos teet iltaisin ja viikonloppuisin töitä? Itse tekisin päivällä.

Mutta eikö osittaisella hoitovapaalla tmv. voi olla siihen saakka, kun lapsi menee tokalle? Tarkista Kelasta. Olen ollut sellaisessa käsityksessä! Jos ei kuitenkaan voi, sinuna jatkaisin samaa rataa työn kanssa vaikka tulot pysyvät pienempinä. Onhan se kuitenkin koko perheen kannalta parempi ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat