Vierailija

Ystäväni kauhisteli kun meidän 8kk poika syö vielä yöllä 1-2krt. Heillä ei olla syöty 6kk jälkeen.

Pitäisikö minun alkaa opettaa pois yöpullolta? Ja mitenhän se toimii?

Kommentit (11)

sitä vaadittiin pahimmillaan 6 kertaa yössä, ikää siis 6-7kk... Ja kiinteitä oli jo paljon, joten syömisestä ei ollut kyse. Molemmat oli tällaisia.

Joten lopetin syöttämisen, pidimme pari yötä kestäneen " unikoulun" ja opetimme samalla perhepedistä omaan sänkyyn. Oli kyllä hyvä ratkaisu, sekä lapsille että aikuisille!

Oli hauska huomata vauvastakin, kuinka hän sikeästi putkeen nukuttujen öiden jälkeen oli hyväntuulinen ja iloinen päivällä, kun taas yöheräily-vaiheessa oli itkuinen ja vaikeasti rauhoiteltavissa päivisinkin.

Mutta kukin tekee kuten itselleen parhaiten sopii!

itse menisin lapsikohtaisesti eteenpäin,meillä edellinen nukkui vauvasta yöt ja tämä 1v vieläkin herättelee,eipä haittaa tuo herättely,aikasin vaan nukkumaan itsekkin niin päivällä jaksaa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt taas 2kk vanha on jättänyt yöruokailut pois. Lapsikohtaista, ja tietenkin riippuu siitäkin kuinka kauan äiti jaksaa sitä pulloa/rintaa lapselle yöllä tarjota.

Muistaakseni meillä esikoisella alkoi tuossa puolen vuoden jälkeen " yösyöttö" liikkumaan lähemmäs ja lähemmäs aamua. Olisko ollut siinä 8kk:n ikäisenä, kun söi vasta joskus kuuden maissa aamulla ensimmäisen kerran iltaruokailun jälkeen. En yrittänyt mitenkään siirtää tai jättää pois, se kävi itsestään.

Varmaan hyvin yksilöllistä :)

Mutta sitten parin kuukauden päästä alettiin taas heräilemään yöllä ja maitoa olis pitäny saada. Mä annoin ensin ihan kylmästi vettä vähäsen ja sitten en enään tarjonnut kun tuttia niin jäi yösyöpöttelyt pois. Taisivat huomata ettei palvelu pelaa öisin. Se on ihan totta että yösyönnit on lapsikohtaisia, mutta toi teidän päiväohjelma näyttää siltä ettei yöllä enään nälkä ole, kunhan huutelee tarkistaakseen tilanteen. Meillä tuossa aamulla on jugurtin sijaan puuro, mutta muuten ajat menee yksiin ;) niin no enään ei ole tuota iltavelliä kellään, kun nuorinkin on melkein vuoden.

Niin yhdessä viestissä oli maininta että isä käy yöllä lapsen luona. Jos mahdollista niin se on kanssa hyvä " neuvo" ellei sitten isä ole syöttänyt kanssa öisin...sittenhän lapsi odottaa myös isiltä yöpulloa, mutta ellei ole syöttänyt niin lapsi tietää ettei sitä tipu nyttenkään.

on ollut kovia tissin perään yöllä (vuoden ikäisesksi siis).

8 kuinen ei enää tarviste yöruokaa,mutta heräämisestä tulee tapa.

Yrittäkää antaa tuttia,tai silittää kun lapsi herää mutta älkää antako ruokaa.Meillä auttoi kun isä meni huutavan lapsen luo,hän hiljeni heti. Kun minä menin sinne niin huuto vain yltyi..

8-9 hedelmäsose/jugurtti sekä velli/maito

11 lihasose+maito

14 hed sose tms+maito

17 kasvissose+hed+maito

19 puuro

20 unimaito/velli

24-03 velli

5-7 maito

-ap-

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat