Seuraa 

Itse olen hoitovapaalla ja laitan silti kohtuullisesti rahaa lastenvaatteisiin kuukaudessa. En osta milloinkaan mitään huonolaatuista, joten kun vaatteet tulevat meille pieniksi niin saan niistä vielä ihan hyvän rahan myymällä ne eteenpäin. Mieluummin tingin omista vaateostoksistani ja ostan lapsille kuin toisinpäin.Kuukaudessa 3 lapsen vaatteisiin menee yleensä 150-200¿ ( haalarit ja muut ulkovaatteet ja kengät sit vielä tarpeen tullen tämän summan päälle).

Mielimerkkini ovat mm.Lego, Mayoral, Fix, Esprit, Lingon&Blåbär.Kaikkea en tietenkään osta ovh. hintaisina vaan ale-aikana tulee ostettua enemmän.Pari ystävääni pitää minua ihan hulluna kun laitan rahaa noinkin paljon lastenvaatteisiin, mutta voisihan sen rahan huonomminkin käyttää =)

Sivut

Kommentit (21)

Eli mietin vain miten jollain on laittaa niinkin paljon vaatteisiin kuin laittavat, ei ainakaan erittäin hyvätuloinenkaan asuntosäästäjä pää-

kaupunkiseudulla. Toivottavasti kukaan ei saa hernettä nenään tästä,

ihan mielenkiinnosta ajattelin tätä kysäistä. Itse siis olen pääkaupunkiseudulta. Miehemme kanssa muuten tässä yksi ilta naurettiin, kun luimme asuntoilmoituksia ja huomasimme että n.100-

150km Helsingistä saisi kivan talon n.150t¿:lla, jäisihän siinä mukavasti satasia lapsiin kulutettavaksi...eikä siis tarvitsisi ottaa monen sadan tuhannen lainoja..

Meillä pojan vaatteisiin, leluihin, kenkiin ja harrastusvälineisiin menee yhteensä noin 170 euroa kuukaudessa. Merkit ovat tyyliin Benetton, Mayoral, Esprit ja Lindex.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Laskeskelin, että keskimäärin menee n.80e/kk sisältäen myös ulkovaatteet. Kenkiä en laskenut mukaan. Aika vähän näyttää meillä menevän, mutta toisaalta kolmella vaatteet aika hyvin kiertää :)

Merkkejä: H&M ja Lindex eniten käytettyjä, myös Tutta ja Vendi-collareista tykkään, haalarit yleensä Lassie. Alesta ja kirppareilta metsästän Lego, Esprit, Brio, Reima...

Kotihoidontuella olen minäkin joten varmaan suhteessa tämän hetkisiin tuloihin käytän melko paljon rahaa vaatteisiin.Kuukaudessa pojan vaatteisiin menee ehkä reilut 100e, välillä huomattavasti enemmän jos on esim. talvivaatteita ostettavana.Vauvalle olen ostellut jo nyt melko paljon tarvikkeita;)

Omiin vaateisiin ja miehen vaatteisiin menee yhteensä ehkä 100-200e kuussa.Suosikkimerkkejä lapselle ovat Mayoral, Girandola, Timberland, Tommy Hilfiger, Benetton, Esprit välillä myös Name It ja H&M.Aikaisemmin ostelin pojalle hieman vähemmän mutta nyt olen alkanut kuluttaa yhä enemmän kun olen löytänyt kaikkea kivaa.Ulkovaatteissa olen melko merkkiuskollinen eli Reimatec ja kengissä Tepsut.Olen kyllä kokeillut muitakin merkkejä mutta meillä se Reimatec on osoittautunut parhaaksi.

eli meillä myös 3 lasta. Kuukaudessa arvioisin menevän n.100¿ vaatteisiin, lähinna kaikkea pientä(lue turhaa). Enimmäkseen tulee hankittua tarvittavat kausivaatteet kerralla ja sitten siinä välissä enemmänkin heräteostoksia tai uusia jos vaatteet käyneet pieniksi.

Kerralla kun ostan kaikille uudet ulkovaatteet ja sisävaatteet ym. menee n.400-500¿!

Mielimerkeistä tässä muutama, eli Reima, Ticket to heaven, Benetton, Mayoral, H&m, Brio, Lenne ja 3pommes.

Ja tiedän olevani vaatefriikki... :) Pidän ihanista lastenvaatteista ja minusta on ihana pukea pojat söpösti.

Rahaa meillä menee poikien (3v7kk) vaatteisiin n. 100-200euroa/kk. Riippuu vähän tarjonnasta. Lisäksi sitten haalarit ja kengät.

Suosikkimerkkejä Me Too, Lego, Exit, Timberland sekä Cottonfield.

Helposti menee keskimäärinkin se 500¿ kuussa. Myönnän että lastenvaatteiden ostelu on vähän karannut käsistä. Kotona ollessa vaan tulee kierreltyä turhan usein shoppailemassa ja miltei joka päivä tulee ostettua jotain. Nettiostokset myös tietävät melkein jokaiselle päivälle rahanmenoa. Täytyy varmaan rueta järkeistämään ostoksiaan!

eli jossain kuussa voi olla 0 ¿ ja toisessa taas paljon enemmän.

Pojat, 10 ja 12-v.

Lähinnä tulee ostettua vain tarpeeseen.

Eniten tulee ostettua vaateketjuista (H&M, Seppälä yms.)

(Kenkiä ostettu eniten Citymarketista ja Anttilasta.)

Kuulostaa kyllä jotenkin pieneltä tuo meidän summa.... mutta toisaalta tuon ikäiset ei enää tarvitse tosi kalliita hienoja ulkoiluhaalareita, vaan edullisemmat toppatakit ja -housut riittää.

Ja merkkivaatehössötystä ei ole vielä onneksi meillä esiintynyt.

Omiin vaatteisiini menee ehkä 100 e / kk keskimäärin ja lasten vaatteeisiin yhteensä noin 250 e / kk. Miehelle ostan ehkä noin 50 e / kk keskimäärin. Vuositasolla siis meillä menee mun lompakon kautta vaatekauppoihin suunnilleen 5000 euroa! Hurja summa, mutta vaatteiden shoppailu on ihanaa, ja kauniisti puettuja lapsia on ilo katsella (ja tietty myös miestä ja itseäkin ;-)).

Minä olen tainnut ilmoittautua suureksi lastenvaate tuhlariksi. Satun vain tykkäämään kauniista vaatteista ja harrastuksethan maksaa. Sama on liikunta harrastusteni kanssa...jäsenyydet ja kertamaksut eripaikkoihin syö pitkän pennin tuloistani. Mitä tuohon pääkaupunkiseudulla asumiseen tulee, niin itse uskon suurimpien " tuhlareiden" asuvan pääkaupunkiseudulla. Itse asumme myös Helsingissä ja mielestäni rauhallisella, hyvällä alueella meille sopivassa asunnossa.

Vielä pakko lisätä, että kaikki on halpaa mieheni autoharrastukseen verrattuna ;) Sillä minä selitän omia hulluuksiani miehelle :)

Meillä taitaa vaatteiden osto olla hieman sykäyksittäistä, varmaan välillä 0-50e/kk enimmäkseen. Joskus tulee enemmän ostoja samalle kuukaudelle, esim syksyllä meni talvikamppeisiin noin 300e. Nyt tammikuussa on mennyt vaatteisiin jo noin 70e.

Meillä on yksi alle 2-vuotias lapsi, joka saa vähän vanhemmalta serkulta käytettyjä, hyviä vaatteita. Ostan myös jonkin verran esim. varahaalareita ja kenkiä kirpparilta, joskus myös hyväkuntoisia sisävaatteita. Tärkeimmät, eli ulkohaalarit, goretex-kengät, pipot ja hanskat ostetaan uusina ja laadukkaita merkkejä, mm. Travalle, Reima, Viking. Rahaa vaatteisiin ja kenkiin menee keskimäärin ehkä 30e/kk. Lempimerkkejä Marimekko, Tutta, Lindex, joskus tulee ostettua H&M:stä. Alesta ostan mielelläni Espritin tai Benettonin vaatteita, mutta normaalihinnoilla jää yleensä ostamatta. Kengät haetaan yleensä Stockalta. Näin siis kotimaassa. Ulkomaanmatkoilta ostetaan oikeastaan suuri osa meidän lapsen uusista vaatteista. Isä tuo aina USA:n työmatkoiltaan pinon uusia vaatteita, siellä merkkivaatteetkin on alessa superhalpoja. Meillä on paljon Oshkoshin vaatteita, ovat erittäin hyvälaatuisia ja edullisia.

Kiinnostava aloitus!

Olen huvikseni kirjannut lapsen kuluja ylös. Vuodessa välillä 1-2v. meni koko vaatetukseen keskimäärin 125e/kk. Kengistä tuli suurin lasku, koska pidän hyviä kenkiä tärkeinä ja lapsen jalka kasvoi tuona aikana ensikengän 20:stä 24:ään.

Nyt ikää 2,5v. ja luulen, että kevät- ja kesäkenkiä (=lenkkarit ja kunnon sandaalit) sekä muutamia kesävaatteita lukuunottamatta nyt ei tarvitse kamalasti enää tänä keväänä ostaa, koska olen hamstrannut aleista kaappiin odottamaan. Kulut siis välillä 2-3v. n. 90e/kk.

Meillä on jonkun verran kirpparivaatteita, mutta kunnon ulkoilukamppeisiin ja kenkiin uppoaa rahaa. Toki kulut selittyvät myös sillä, että tykkään pukea lapseni nätisti ja elämän olevan helpompaa, kun on monta yöpukua (vaippa falskaa usein) ja alushousuja kuivaksi opettelevalle sekä vaihtovaatteita riittävästi niin kotiin kuin päiväkotiinkin. Mutta mutta, silti nuo luvut huimaavat. Toivon, että vaatteille, edes osalle niistä, tulisi mahdollisimman pian toinen käyttäjä. Ja nykyiset lapaset, rukkaset ja sormikkaat sekä kurakintaat mahtuvat toivottavasti myös ensi syksynä.

Nyt kun on ollut alet, niin on mennyt varmaan enempi, kun on tullut hamstrattua kaikkea.

Yleensä vaatteet on H&M:stä tai Lindexiltä. Espritiä ostan alennuksista, kun paidan saa noin 7 eurolla ja mielestäni laadukkaita.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat