Vierailija

Olemme kolmilapsinen perhe, joka kevään korvalla on muuttamassa omaan valmistuvaan omakotitaloon. Meille ei enää ole tulossa vauvoja (?), joten ajattelin muuton yhteydessä myydä kaikki pieniksi käyneet lastenvaatteet ym. vauvatavarat. Olemme ihan hyvin toimeentuleva perhe, mutta kyllä meillekin nuo tavarat ovat aikoinaan maksaneet sievoisen summan rahaa, josta nyt olisi ihan kiva saada pieni määrä takaisin.

Siskoni odottaa neljännellä kuulla esikoistaan ja kyseli em. tavaroita, mutta ei puhunut hinnoista mitään. Koska hän pärjää miehensä kanssa taloudellisesti meitä huonommin, ajattelen hänen toivovan saada kaiken ilmaiseksi tai ainakin melkein. Välimme eivät siskon kanssa ole huonot, mutta eivät niin läheisetkään, että heti riemumielin antaisin tavarat hänelle. Mitä siis tehdä? Kaipaan jonkun ajatuksia asiasta. Kiitos.

Sivut

Kommentit (43)

ne parhaimmat ja muistorikkaimmat, mitkä säästäisin lapsenlapsille. Ainoastaan merkki-ulkoilupuvuista pyytäisin jonkun nimellisen hinnan, koska ne on olleet hintavia. Sitäpaitsi useimmat vaatteet on tulleet meille halvalla, lahjoina/kirppikseltä/aleista. Sisko on sentään sisko!

Itse on saatu lainata kantokoppaa ja pinnasänky on enon lasten vanha, ei oo rahoja kyselleet....Meidän suvussa tavarat on aina kiertäneet, useimmiten ilmaiseksi.

että lainaaminen on musta hyvä juttu. Silloin voi todellakin sen jälkeen myydä tavarat ja vaatteet pois. Itse en ole ollut koskaan saava osapuoli, vaikka lapsia mulla on suvussamme eniten, olen ollut se antava osapuoli. sitten muut myyvät ne mun antamat jutut eteenpäin.

Kavereiden kesken ollaan lainailtu tai annettu vauvakamppeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

istuimet?

Sinuna ap antaisin vaan kaiken, minkä huolii, ja koittaisin olla loukkaantumatta kun ei kaikkea (esim. läpipissittyä pinnasänkyä) huoli.

ja myin sitten kalliimmat/hyväkuntoiset. Käytännössä rahaa pyysin mm. turvakaukalosta, käyttämättömistä/muutaman kerran käytetyistä ulkovaatteista.

Meille se raha tuli todella tarpeeseen, siskoni perhe on meitä paremmin toimeentuleva. Jos tilanne olisi ollut toisin päin, olisin kaiken antanut luultavasti ilmaiseksi.

sitterit ym. Vaatteita voisin antaakin. Meillä kolmella sisaruksella tavarat kiertävät tarvitsevilla, näin kaikkien ei tarvitse ostaa kaikkea. Kukaan ei tosin ole vielä lopettanut lasten " hankkimista" .

En tiedä sinun tapauksessasi. Miksi ette ole läheisiä, onko ollut riitaa? Onko hän millainen ihmisienä? Tarkoitan että onko itse antelias auttava jne..

Siskoa minulla ei ole, mutta miehelläni on yksi, ja hänen kanssaan on vauvan/lastentavaroita vaihdeltu ja kierrätelty tarpeen mukaan aika paljonkin. Meillä on mm. sellainen tapa että jos kirppiksellä tulee vastaan jotain mikä on toisen lapsille juuri nappiostos, niin tietenkin ostamme emmekä maksele niitä toisillemme.

Anna pois vaan! Tietenkin kannattaa tehdä niin, että katsotte tavarat läpi ja mietitte yhdessä mitä tämä siskosi tarvitsee ja mitä ei. Sitten ne joita hän ei tarvitse/halua myyt kirppiksellä. Ajattele vaikka niin, että tämä on tavallaan lähtölaukaus teidän keskinäiselle yhteistyöllenne lapsiperheinä. Kyllä yhteistyö ja kierrätys kannattaa, tulet varmasti saamaan palveluksia takaisinpäinkin jos et aloita tätä juttua niin että rahastat siskoltasi vanhoista kamppeista. Jos teillä on kolme lasta ollut, niin eiköhän ne kamat ole teille olleet jo hintansa arvoisia.

Itse en ole ostanut mitään vauvakamaa muuta kuin uutena (no ehkä jonkun vaatteen kirpparilta), naapureilta sain kaiken sänkyjä ja syöttötuoleja myöten. Meillä päin ei yksinkertaisesti ole tapana myydä, vaan antaa.

jos siskosi olisi selvästi hyvillään saadessaan vaatteet ja tavarat, varmasti antaisin ne, mutta jos hän on jo laskenut sen varaan, saattaisin ärsyyntyä. Mulla on paljonkin kokemuksia vastaavista tilanteista. Olen hyvää hyvyyttäni auttanut monia puolituttuja ja kuljettanut heille toisten tuttujen vanhoista sohvista ja kirjahyllyistä lähtien lähestulkoon koko kodin sisustuksen, mutta lopettanut avunantoni eräille juuri siitä syystä, että pitävät sitä itsestäänselvyytenä ja hetken päästä valittavat kuinka kaikki on huonoa. Nämä henkilöt ovat niitä, jotka odottavat saavansa kaiken ilmaiseksi, ei edes TARJOA muodollista maksua, mikä olisi kohtuullista, bensakin maksaa.....

eräs yksinhuoltaja äiti, jolla monta lasta, soitti mulle ja kysyi olisiko tulevalle vauvalle vaatteita, olisi kova tarve. Tein aikamoiset järjestelyt, että sain kerätyksi hänelle paljon käyttökelpoista vaatetta. Myöhemmin hän kehtasi sanoa, että otti vain muutaman ja loput vei uffin laatikkoon....parista jätesäkillisestä....että olipa kova tarve.

Olen omille lapsilleni ostanut paljon vaatteita uusina ja vuosikausia annoin kaikki pois sekä enoni lapselle, että tätini lapselle. Kyllästyin sitten kerran, kun sain kuulla, että monet vaatteet on jäänyt käyttämättä kun olen antanut niitä niin paljon. Kummassakaan tapauksessa ei mulle ole koskaan edes tarjottu rahaa. Käytännössä vaatetin siis omat serkkunikin. Kyllästyin ja rupesin myymään niitä kirpparilla. Hyvin niistä sainkin, joka kerta on tullut muutama satanen yhden sesongin vaatteista. Olenkin tehnyt nyt niin, että annan pois ne vaatteet, jotka jäävät kirpparilla myymättä.

Tähän totean vielä, että itsekin aikanaan 17-vuotiaana äitinä jouduin maksamaan enolleni kahdella lapsella olleesta syöttötuolista....=)

että se siitä sukulaisuusavusta....

että vaikka meillä on neljäs lapsi, kaikille on kyllä ostettu omat vaatteet, olen muutenkin ollut hätäinen pääsemään eroon tavaroista, joten kolmatta syöttötuolia olen juuri ostamassa, turvakaukalot on ollett jokaisella omat, samoin rattaat jne...joten ei se aina tarkoita, että kun on kolme lasta, kaikki on kolmella kierrätetyt.

että rattaista, turvaistuimista, sängystä yms haluat maksun. Mutta jos olisit siskoni etkä antaisi vanhoja lastenvaatteita, mä todella loukkaantuisin!

Mutta kyllä se oikeesti on niinkin, että uusia vaatteita joutuu silti ostamaan, koska monella lapsella olleet vaatteet on tosi kulahtaneita. Ja osa yhdellä lapsella olleistakin, koska siellä ei ilmeisesti olla kovin tarkkoja pyykin lajittelussa. Aina olen kysynyt, mitä maksaa, mutta eivät oo rahaa huolineet. Eikun joo, turvaistuimesta maksettiin. Ja toiselle veljelle, kun toivat isomman erän kaikenlaista kalliimpaa tavaraa. Maksoin puolet uuden arvosta.

Nyt toiselle lapselle täytyy jo ostaa uudet vaunut ja turvakaukalo, koska vanhat ei enää pelitä. Eli sillä tavalla sitä päädytään kuitenkin ostamaan kaikki uutena, vain eri aikataulussa. Ja tietysti meillä on nyt paljon kotivaatteita, joten pyykinpesun ajoitus ei ole niin pilkun tarkkaa.

Mutta, jos ap todella tahdot tavaroistasi myös rahallista korvausta, niin aina voit ajatelle, että siskosi saa ne silti edullisemmin kuin uutena ostaen. Ja lisäksi hän saa ne tutut tavarat käyttöönsä, eli ei ole tarvetta etsiä kirppikseltä eikä tarvi ottaa vieraiden ihmisten vanhoja käyttöön. Jos se nyt jotenkin lohduttaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat