Seuraa 

Tämä on monesti käsitelty aihe, mutta meillä tuli nyt aiheelliseksi kun 2,5v tyttö teki totaalisen puurolakon, vaikka kaikki puurolaadut kaikilla lisukkeilla on kokeiltu...=/

Mun mielestä viilit ja jukurtit on lähinnä välipaloja ja leivästä meidän neiti syö vain voit päältä, että mitä ihmettä sitä keksisi tilalle?!?!?!

Kaikki ehdotukset mitä teillä syödään, niin otetaan vastaan!!!

Kiitos!!

Kommentit (5)

ja oli puurolakossa noin vuoden. Nyt vihdoin maistuu vuoroiltaisin velli (Neljän viljan vellijauheesta tehty " puuromainen" , lusikoitava velli), viili, jogurtti & leipä (voi ja juusto maistuu eniten), risifrutti... ja ehdoton ykkönen taitaa olla weetabix & maito. Voihan sitä laittaa viiliin mukaan vaikka murennettua weetabixiä tai mysliä tai vaikka kaurahiutaleita viiliä " vahvistamaan" .

Täällä onkin tullut hyviä ehdotuksia mitä itsekin olen käytännössä kokeillut ja hyväksi todennut, meilläkin kun ollaan käyty läpi näitä " puurolakkoja" aika monesti. Joskus se vaan maistuu ja toisinaan voi mennä kuukausiakin, ettei uppoa millään.

Lisättäväksi laitan vain yhden vinkin mikä toimi meillä (eli ei välttämättä muilla = )! ). Leivästä meilläkin syötiin vain voit ja juustot, joten aloin paahtamaan leivän (vaaleaa ja tummaa leipää) ja se tuntuu olevan tämän hetkinen lemppari, ihan yksinkertainen juttu mutta en ollut vain pitkään aikaan käyttäny koko paahdinta ja olikin loistokeksintö kun sen keksin pitkästä aikaa ottaa käyttöön = ) !

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aika usein siis, välillä muroja. Meillä auttaa kyllä puurolaatujen vaihtelu esim. riisipuuro tekee hyvin kauppansa. Toisinaan sitten syödään leipää ja " teetä" (tilkka teetä ja paljon maitoa) tai välillä pelkkiä hedelmiäkin.

Pari vuotta puuro maistuikin, joten en nyt niin kamalana pidä, vaikkei joka aamu ja ilta puuroa syödäkään. Pidän itse puuroista, joten silloin tällöin tarjoan niitä nyt 2,5-vuotiaallenikin. Joskus maistuu, joskus ei.

Ja ehdotuksia:

- riisi- tai perunapiirakka

- leivo itse kokojyväsämpylöitä, sekaan voit laittaa vaikka hienoa porkkanaraastetta. Meillä tuoreet sämpylät maistuvat kaikille ja ovat vielä halpoja!

- itse tehty tai kaupan kiisseli, lisätä voi jotain mysliä tai muroja

- Talk-murut ovat terveellinen vaihtoehto sokerimuroille: ei lisäaineita, paljon kuitua ja monille taaperoille maistuu

- maistuisiko vispipuuro? Teen joskus itse mansikkavispipuuroa, eli keitän mannasuurimot veteen ja lisään joukkoon perinteisten puolukoiden sijaan mansikoita, niin tulee pehmeämpi maku. Ja kun vielä jäähtyneen puuron vispaa kuohkeaksi, niin on hyvää ja terveellistä

- pannukakku

- munakas

- jogurttia ja viiliä meillä syödään, joskus maustamattomana, joskus maustettuna. Näitäkin löytyy niin monenlaisia, että varmasti omaan makuun sopiva löytyy. Eivätkä kaikki ole mahdottoman rasvaisia tai sokerisia. Meillä lisätään joukkoon noita Talk-muruja.

- Reeta

pitäisi olla ainakin terveellistä ja täyttävää, sekaan vaikka jotain hedelmiä tai marjoja ja maitoa tai jugurttia...

meillä kun tuli tuo totaalinen puurolakko niin vähäänaikaan en tyrkyttänyt ollenkaan, nykyään syödään silloin tällöin...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat