Vierailija

Meidän taloyhtiöön muutti eilen perhe jossa on ihan sairaalloisen lihava pikkutyttö. Ikää lapsella on varmaan 4-5vuotta, sen koon perusteella vähän vaikea arvioida, mutta alle kouluikäinen selvästi. Eikä se lapsi edes jaksanut omia lelujaan kantaa sisälle, lihavahko äiti ne lapsen tavaratkin sisään kantoi ja lapsi istui vaan rattaissa katselemassa. Portaiden kävelyssäkin äiti auttoi lasta joka joutui kesken rappusia lepäämään että jaksoi ylös asti (meidän talossa on sellaiset ulkoportaat asuntoihin, portailla on pituutta ehkä kolme metriä).

Kommentit (14)

kun tuomitset uudet naapurisi pelkästään ensivaikutelman perusteella? Sanot itsekin, että lapsi on sairaalloisen lihava. Eikö mieleesi tullut, että hän voisi oikeastikin olla sairas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

et voi tietää jos se tyttö vaikka siellä toisessa päässä ahkeroi itsensä väsyksiin? Ja joskus lapset (pulleatkin)ottavat muutot raskaasti, jos joku kaveri jäi edellisen kodin luo?

syövät mielestäni isoja annoksia. Luulevat varmaan päiväkodissa ja koulussa, etteivät kotona saa ollenkaan ruokaa. Minä ja mieheni ei olla laihoja, mutta emme nyt niin lihaviakaan. Saisikin edes yhden noista lapsista lihomaan.

Me nimittäin muutimme eilen, ja minulla on 6-vuotias lihava lapsi jolla paino nousi lähes 15 kiloa munuaisensiirron jälkeen kun hylkimisenestolääkkeet aloitettiin. Ja minun tyttöni ei oikeasti jaksa kävellä kuin vähän matkaa, sekin hyljintälääkityksen yksi sivuvaikutus.

Eipä houkuttele se ajatus että muutinmme av-kyylän naapuriin...

Niin, ja olen kyllä vähäsen lihonut, kun raskausviikkoja on 30. Päälläkin mulla on yleensä vähäsen liian iso villakangastakki takki että se mahtuu kiinni eikä tule kylmä. Ja se kyllä peittää mahan aika tehokkaasti niin ettei raskaus edes näy mutta tekee samalla lihavan näköiseksi

Monilla lapsilla lihavuus on syy jostain muusta kun huonosta ruokavaliosta. Erillaiset syyt lihottavat niin lapsia kuin meitä aikuisiakin!

Itse olen tosi lihava, mutta onnekseni lapseni ovat hoikkia. Miehen suku hoikka joten ehkä perineet sieltä hyvän aineenvaihdunnan. Itse sairastan kilpirauhasenvajaatoimintaa ja minulla on ruoansulatushäiriö.. Joka on muuten tosi yleistä nykyään ja syynä myös monen lapsen lihavuuteen.

Joo ja koiramme on tosi hyvä kuntoinen, ei lihava, tiedoksi vaan tälle joka meinas et lihavan perheen koiratkin on lihavia! :)

että jos ei mitään sairautta tai muuta syytä ole miksi lapsi olisi lihava, niin olisi vanhempien tehtävä totuttaa lapset sellaisille tavoille, että eivät vallan kauhian lihaviksi pääse paisumaan. Esim. videoiden edessä istuttaminen liikunnallisen leikin sijaan, tai jatkuva herkkujen naposteleminen. Tai nelivuotiaan rattaissa istuttaminen vaikka 100 metrin matkan. Tiedän myös, että toiset lapset ovat niin rauhallisia, etteivät juuri pakollista enempää liiku, mutta noin yleisesti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat