Vierailija

näki ikkunastamme radioantennin ja soitti voitonriemuisena perään tyyliin (meiltä ei siis avattu ovea) " hähää kiinni jäitte, teillä on matkatelkkari" . No kerroin hänen nähneen radioantennin, john tarkastaja yrmeänä selitti ettei kyllä radioissa ole sellaisia ylöspäin meneviä antenneja. (?) Hoh hoh, kyllä ne jaksaa. Ja en periaatteestakaan päästä niitä meille nurkkia koluamaan, vaikka selitti ukko kovasti että katsomaan pitäisi päästä.

Sivut

Kommentit (51)

Meillekin kävi niin, vaikka oli samaan talouteen jo televisiolupa olemassa (oli ollut jo vuosikausia ja maksettukin ihan ajoissa).

Sattui vain olemaan v-mäinen tarkastaja, mutta saipahan nenilleen :oD

taannoin.

Siinä kerrottiin, että tv-lupia on otettu nyt todella paljon aikaista enemmän. Silti tv-lupa nousi heti sen jälkeen.

Sen jälkeen on tullut vähän ikävä sivumaku siihen heidän iskulauseeseensa " Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla

esim vaatehuoneeseen tai pahvilaatikkoon. Antennin pystyy kyhään vaikka mistä tänä päivänä eli sitä ei katsota periaatteessa maksuvapautukseksi. Maksu pitää olla voimassa kun tv on käytössä. Sakot on saanut vaikka tv olisi tuotu edellisenä iltana. Mutta tuo sinun tapaus kuulostaa siltä että sakkoja et saisi.

25: jos tämä sun tapaus oli lähiaikoina niin sakot saattavat tulla perässä jokatapauksessa vaikka olet luvan sanonut irti. Käsittelyssä kestää aina oma aikansa.

tv.30

Tv-lupatarkastaja soitti ovikelloa joka viikko. Lopulta HUUSI ja hakkasi ovea ja alkoi kurkkia postiluukusta ja uhkailla. Kerran lapsi avasi oven, vaikka olen miljoonat kerrat kieltänyt, että kenelle tahansa ovia ei avata. Onneksi olen lähellä - äijä oli jo sisällä. Huusin miehen käännyttämään hänet, kun oli luvatta tullut. Sen jälkeen jäi vielä hakkaamaan ovea. Emme maksa tv-lupaa. Kotietsintää ei edes saa muuta kuin rikoksiin, jossa on rangaistuksena vankeutta joku tietty määrä (?) en ole varma miten meni - googletan kohta... eli meille ei tarvitse tulla. TV:n luvaton hallussapito ei juurikaan ole suuri rikos :P

Meillä on 2 telkkaria,mutta ei vielä lupaa. Ollaan vasta muutettu tähän taloon eikä tv-kanavat näy..Antenniäijä kerkee paikalle vatsa kk kuluttua. Ennen en lupia maksa ennekun töllöstä jotain näkyy!

En varmaan maininnut etten ollut itse kotona kun olivat käyneet, he soittivat minulle ja kertoivat olleensa ovan takana ja kukaan ei tullut avaamaan, ja samaan hengenvetoon puhisi hän uskomuksensa näkemästään antennista.

Kyllä laskuttamiseen ja laskun perimisiin täytyy joku peruste olla, eikä siihen riitä se, että tarkastaja päättelee heillä olevan television. Mistä te nuo oikeusoppinne oikein revitte?

tv-maksun voi aina irtisanoa mutta sakkoja ei pysty perumaan.

Maksutarkastajat ei saa kurkkia ikkunoista mutta valitettavasti jotkut tekevät näin.

t.30

Vierailija:

Lainaus:

ja jos vaikka niin kävisikin että lasku tulisi, voin aina soittaa viestintävirastoon ja keroa ettei töllöä meiltä löydy. Lasku on silloin tietysti peruttava. sissähän tarkastamaan he eivät pääse kun en päästä, kiusallanikaan.

eikä lupatarkastajallakaan ole vedenpitäviä todisteita tv:stä niin ei sinun tarvitse mitään laskua maksaa.

Voi olla että tulee kyllä tivaamaan uudelleen...

kuulemaan tv:n äänet oven lävitse tai näkee ikkunasta tv:n joka on päällä ja josta tulee ohjelmaa. Tämä on faktaa.

sakot on takautuvasta katselusta 60-300 e ja tarkastusmaksu 100 e.

Pidin hölmönä ovea auki, kysy onko telkkua, ja vastasin, ei ja ihan samalla hetkellä alko kauniiden ja rohkeiden musa soida ihan täysillä. :D Menin aivan punaseks, ja änkytin, että eiku joo, hain sen just naapurilta lainasta pois (en valehdellut, ainakaan paljon, koska makkarin tv oli oikeasti naapurilla lainassa) Laittoi kuukaudelle laskun, ja netissä peruin samana iltana tv-lupa maksuhomman.

mutta sille " ilmeisesti" tapahtui matkan varrellajotain. Ja teki minulle siinä samalla kirjallisn tv-lupamaksu ilmoituksen, joten EN SAANUT SAKKOA KOSKA MIES OLI MUKAVA EIKÄ ILMOITTANUT SINNE ETTÄ OLEN SAKON TARPEESSA!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat