Seuraa 

Olemme naimisissa, mies vakityössä, naimisissa 8v. minä olen tehnyt pätkätöitä, nyt työtön. Olen erittäin ylipainoinen, mutta terve muuten. Onko se este? Olen painonvartijoissa joten laihduttaa yritän koko ajan.

Kommentit (6)

Täytyy ensin laihduttaa ja miettiä sitten asiaa uudestaan. Onneksi näillä asioilla ei ole niin hoppu ja kyllä sitä aika nopeastikin laihtuu kun vaan keskittyy siihen kunnolla.

Kiitos vastanneille.

Perheen menot ja tulot lasketaan yhteen, että työttömyys/pätkätyöläisyys ei oo este, mikäli tulette perheenä tarpeeksi hyvin toimeen (=ette elä toimeentulotuella vaan omillanne).

Ylipaino ei oo este, mikäli ei oo sairautta. Eikä sairauskaan välttämättä, jos on hyvässä hoitotasapainossa ja oma hoitava lääkäri puoltaa.

Olen itsekin ylipainoinen, eikä mieskään ole hoikka, ja luvan mekin saimme.

Olen kuullut, että jotkut maat arvostavat hoikkuutta enemmän, esim. Thaimaasta kuulee tällaista jopa PeLan infossa. Tiedä sitten onko totta vai ei, ja missä sitten menee bmi:n hyväksytty raja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja jos on sairaus, niin tarvitsee lääkärintodistuksen adoptiota varten, jossa arvioidaan sairauden riskiä, siis lähinnä sitä, pystytkö huolehtimaan lapsesta tai kuinka suuri sirki on sille, että lapsi menettäisi vanhemman ennenaikaisesti.

En usko, että sairaalloinen ylipaino sinänsä estää adoptiota, jos ei ole muita sairauksia, mutta kyllä se otetaan huomioon sairautena niin kuin muutkin sairaudet. Sairaus sinänsä ei ole kuitenkaan este adoptiolle vaan nimenomaan tarvitaan tuo lääkärin arvio tilanteesta.

Kyllahan teidan kannattaa jo adoptio laittaa aluille, jos sen lykkaamiseen ainoa syy on ylipainosi. Prosessi kuitenkin kestaa oman aikansa ja ennen luvan saantia kerkeat laihtumaan vaikka kuinka. Motivaatiotakin varmasti loytyy tuollaisen syyn tahden. Ja jos sinulla ei mitaan ylipainosta johtuvia sairauksia ole, varmaankin voit saada siita paperin laakarilta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat