Vierailija

Tarkoitan, että kaikki olisi mennyt juuri, kuin halusitte?

esim:

*meikki

*kampaus

*kimppu

*hääauto

*valokuvaus

*mahdollinen videointi (kaikki haluamanne kohtaukset tallennettu)

*ohjelma

*hääpaikka

*ruoka

Kerro omia kokemuksiasi mitkä ovat jääneet kaivelemaan sinua tai mikä mielestäsi on epäonnistunut.

Kaikki kommentit ovat tervetulleita!!

Sivut

Kommentit (24)

Uskoisin että suuri osa ihmisistä on tyytyväinen omiin häihinsä ja pitää niitä onnistuneina, mutta se, miltä häät ovat tuntuneet vieraasta, voikin olla ihan toinen seikka. Vieraan näkökulmasta satsaisin hyvään ruokaan, juomaan ja tunnelmaan. Kaikki muu on toisarvoista (siis vieraan kannalta). Toki hääpari itse sitten tekee häistään sellaiset kuin haluaa.

Johtunee siitä että oli pienet intiimit häät. Itse meikkasin ja kaikki kehuivat, luulivat ammattilaisen työksi. Hiukset olivat upeat, pitkät hiukset jätettiin auki ja kauniita kukkasia pannaksi. Ruoka oli hyvää ja kaikki muukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

... on kyllä olleet omat hääni. Voisin sanoa, että ne onnistuivat lähestulkonn täydellisesti. Mutta viiden avioliittovuoden jälkeen erosimme. Alkuun sanoin, etten ikinä enää mene naimisiin, mutta nyt melkein kolmen vuoden jälkeen olen toista mieltä: nykyisen muruni kanssa haluaisin joku päivä vielä naimisiin. Häistä tulisi varmasti aivan erilaiset, mutta enemmän vielä meidän näköiset.

Kuulin kyllä salaa vessassa, että eräällä vieraallamme oli ollut tylsää (olin kopissa asioilla ja kuulin keskustelun vahingossa). No, eipä ole tarvinnut tätä ihmistä enää mihinkään kutsua. Meillä oli tosi hauskaa aivan aamuun asti!

Ei pakkokutsuttavia, ei kirkkovihkimistä, hyvä ravintola, josta vaan valkattiin valmiit menut ja rento sinnepäin-ohjelma. Puvut ja pieni kimppu löytyivät halvalla ja olivat nappivalinta ja koristeet näpräiltiin itse. Kuvatkin onnistuivat.

Ainahan joku asia ei mene kuten suunniteltu, mutta yksi juhlapäivä sinne tai tänne. Naurattaa aina kun kuulee näitä ' kauheita mokia' : sulholta unohtui kukka rinnasta, säkeistö jäi laulamatta tai pöydästä jäi fetasalaatti. Meillä vaihtui jopa juhlapaikka vuorokautta ennen ja hyvin meni silti.

Jos ei nyt kakkupylvästä kaada anopin syliin ja oksenna päälle niin ei niitä mokia muut muista kuin morsian. Miksi siis muistelemaan itsekään?

Ainoa vika oli videointi. Siihen aikaan (v 90) oli kamerat viela huonoja ja sisakuvat ovat pimeita. Lisaksi videoijalla ei ollut aikataulua, eika osannut olla valmiina kun tuli yllattavia aikatauluja. Ja kun videoija oli yksi vieraista, han juhli silloin ,kun olisi pitanyt toita tehda.

Muuten kaikki meni nappiin. Mutta me suunnittelimme kaiken hyvin, hyvin yksityiskohtaiseksi. Mm. poytiin istumajarjestyksen. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Heti häiden jälkeen moni asia harmitti: pitopalvelun palvelu oli minusta huonoa, ruokien esillepano ei ollut kovin kaunis, eräs ruokalaji ei ollut sellainen kuin sovittiin, eivät olleet tehneet kaikkia ruokia alusta asti itse yms. En ottaisi samaa pitopalvelua uudestaan.

Pukuuni olin tosi tyytyväinen, nyt jälkikäteen kauniimpikin olisi voinut olla, mutta toisaalta en halunnutkaan maksaa puvusta maltaita. Kampaus näytti minusta aluksi tosi vieraalta ja oudolta, koska minulla on tosi ohut tukka, enkä ollut tottunut näkemään sitä muuten kuin liiskana päätä myöten ;-) kampauksesta sain kuitenkin paljon kehuja ja nyt kuvassa se näyttää minusta tosi kivalta. Mies oli hääkuvissa (jotka otettiin ennen vihkimistä) aika kipsissä ja vakavana, mutta hienoja niistä tuli silti.

Hääyöpaikassamme meille annettiin huone, jossa kaksi erillistä sänkyä! Paikan pitäjä tiesi, että tullaan häistä sinne yöksi, muttei tiennyt että tullaan omistamme... Raahasimme sitten patjat lattialle vierekkäin :-)

Häiden jälkeen harmittelin tällaisia pikkuseikkoja ja pyörittelin niitä mielessäni, kunnes mies sai minut vakuuttuneeksi, että ne ovat täysin toisarvoisia - merkitystä on vain sillä, että lupasimme rakastaa toisiamme aina :-) Juhlan tunnelma oli myös tosi lämmin ja ihana, ja kivaa oli ainakin meillä nuorilla, toivottavasti myös vanhemmat sukulaiset viihtyivät.

Meillä oli upeat häät, joen rannalla, 160 vierasta, mahtava bändi, kaunis päivä ja ihana tunnelma. Laulettiin, tanssittiin, syötiin ja juotiin. Oli niiiin mukavaa...

Vierailija:

Lainaus:

esim:

*meikki Täydellinen

*kampaus Lähes täydellinen

*kimppu Yksinkertaisen täydellinen

*hääauto Ei ollut väliä autolla mutta hyvä oli

*valokuvaus todella pettynyt kuvaajaan

*mahdollinen videointi (kaikki haluamanne kohtaukset tallennettu) todella hyvä

*ohjelma Loistavaa

*hääpaikka Täydellinen

*ruoka Ei ollut varaa parhaaseen. ihan ok

Kerro omia kokemuksiasi mitkä ovat jääneet kaivelemaan sinua tai mikä mielestäsi on epäonnistunut.

Kampaaja olisi saanut olla parempi. Valitsin meikkaajaksi tutun kosmetologin ja kampaajan siinä samalla ja se oli virhe. olisi runsaasta pehkostani saanut huomattavasti hienommankin kampauksen. Tyytyväisin olin kuvaajaan saatiin ihana kuvat ja siksi just harmittaakin toi tukka, kun sitä saa katella niissä kuvissa elämänsä loppuun saakka ;-).

Omasta kokemuksesta siis sanoisin, että kannattaa panostaa hiuksiin ja meikkiin reilusti.

Ensinnäkin satoi vettä. Kampaukseni oli aivan kamala, aivan erilainen kuin olin luullut kampaajan kanssa sopineeni. Unohdin ottaa kukat mukaan kirkkoon. Kanttori soitti ihan vääriä säveliä. Papin puheita ei kuulemma kukaan muu kuin me kuulleet - eli piipitti hiljaa ilman mikrofonia. Sulhanen sai alttarilla hihityskohtauksen, joka meinasi kovasti tarttua minuun, ja unohdimme, mitä piti tapahtua toimituksen missäkin vaiheessa. Vieraat kuulemma hihittelivät meille huvittuneina. Naimisiin päästiin kuitenkin.

Juhlissa ei sitten enää yritetty edes mitään, ei ollut onneksi mitään tärkeitä suunnitelmiakaan. Ruoka oli onneksi ihanaa, juomien kanssa oli jotakin sekaannusta, mutta minä olin niin " jee, me mentiin naimisiin!" -fiiliksissä, etten noteerannut, mitä. Syötiin ruokaa ja kakkua ja kierreltiin vieraitten joukossa pää vähän sekaisin. Onneksi oli epämuodolliset häät ja vieraat keskenään tuttuja, niin että tuntuivat olevan ihan tyytyväisiä siihen, että saivat istua missä tahtoivat ja jutella keskenään yms. Me lähdettiin häistä ensimmäisinä hotelliin. Osa vieraista oli kuulemma lähtenyt heti meidän jälkeen, osa jäänyt juomaan viiniä pitkälle iltaan... Ei ne nyt mitkään mun unelmahäät olleet, mutta nyt jo naurattaa muistella...

Toisaalta kaikki mainitsemasi oli vain rekvisiittaa, enkä pannut paljoa painoarvoa noille (paitsi ruoalla:)). Rakkaus, fiilis ja ihanat ystävät ympärillä. Sepäse.

Vierailija:

Lainaus:

esim:

*meikki

*kampaus

*kimppu

*hääauto

*valokuvaus

*mahdollinen videointi (kaikki haluamanne kohtaukset tallennettu)

*ohjelma

*hääpaikka

*ruoka

Miten voisikaan mennä, kun porukkaa on satakunta.

Mutta se mikä " harmitti" eniten: pienistä häävieraista olisi voinut olla enemmän kuvia. Siis lapsista. Onneksi olivat kuitenkin jonkin verran kuvissa.

Ja oma poski- ja huulipuna olivat kuvissa aavistuksen liian kirkkaita ;-)

Muutoin ei valittamista, vaikka olikin joitakin hölmöjä vieraita ja pöydissä ihan vääränvärisiä kukkia ja muuta sellaista pientä. Naimisiin päästiin ja ihanaa oli. Ja ollaan naimisissa edelleen, kuusi vuotta häistä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat