Seuraa 

Hei vain! Ei tainnut pinoa vielä tälle päivälle ollakkaan?!

Me ollaan oltu aamu lasten kanssa MLL:n perhekahvilassa, ja sitten oikein äänestämässäkin kävin samalla reissulla. Kansalaisvelvollisuus siis suoritettu..

Voi kun tuntui kivalta, kun eräs äiti sanoi siellä kahvilassa, että " eihän sun vatsa ole yhtään kasvanut sitten viimenäkemän" , kas kun mä olen tottunut saamaan juuri sellaista " reppumaha" -kommenttia, mikä ei todellakaan ole kovin míeltä ylentävää..!

Mä eilen kyselin niitä painon nousuja ja sf-mittoja suunnilleen näillä raskausviikoilla (mulla siis nyt 25+), niin jos viitsitte ja muistatte, niin laittakaa pliiiiiis. Siriin ja Simsku jo laittoivatkin :) Mulla oli sf 26cm (mitä pidin TODELLA suurena) ja painoa oli kertynyt tähän asti 5kg, ja sekin oli enemmän kuin edellisessä raskaudessa. Tuli tosiaankin sellainen hippo-olo, mitä sitten eilen jauhoinkin tuolla pinossa...! Mutta vauvilla oli kaikki hyvin, mikä on kaikista tärkeintä ja ihaninta :)

Potkuja on tänä aamuna tullut mukavaan tahtiin, aamuherätyskin tuli niiden myötä. :) Mä näin yöllä aivan karmeaa painajaista, ja heräsin sit keskellä yötä siihen, kun mies herätteli, olin itkenyt ääneen! Ja mä en tosiaankaan yleensä tee niin! Oisko johtunut siitä, että on ollut niin paljon mielessä kaikkea lähiaikoina.

Mutta nyt täytyy lähteä välipalalle, karmaiseva nälkä vaivaa!

Kirpeänraikasta tiistaipäivää!

tilda 25+2

Sivut

Kommentit (21)

Huhtihurmureissa tuntuu olevan aika monta, jotka menevät KYSsiin synnyttämään.

Niin kyseleisin, että kiinnostaisiko tapaaminen Kuopiossa? Vai haluatteko pysyä enemmän tuntemattomalla pohjalla?

Itselläni ei ainakaan ole ystäviä liikaa, eripaikkakunnalta lähtösin.

M@nsikk@

näin viime yönä unta että synnytin 3600 grammasen tytön...En muista olenko aiemmissa raskauksissa tälleen " ennustellut" tulevaa,mutta jäin kyllä mielenkiinnolla tulokkaan sukupuolta ja mittoja odottelemaan.Jotenkin olisin vain taipuvainen ajattelemaan vatsa-asukastani poikana.On jotenki niin vilkas ja kova pörräämään.Vahvat potkut.Vatsan muotokin pultais poikaa...ainakin edellisissä raskauksissa sen muoto on ollut pojalta kapea,pysty ja tytöltä leveä...No arvaillahan saa...

On ollu nii hirvee viima tuolla ulkona ettei oikein tarennut lasten kanssa pulkkailla,onneksi eivät olleet siitä kovin suivaantuneet niin saatiin tämäkin päivä loppuun melkein tappelematta.Aina sitä jotain kränättävää kuitenkin reilu kolmevuotiaan kanssa tulee.

Neuvolaa edelleen odotellessa,kasvatan mahaa ja siinä sivussa painoa luultavasti yläkanttiin(joku muukin piti suklaasta...).Ens viikolla ois sokerirasitus,otan sen loman kannalta,kun saa pari tuntia aamuvapaata miehen katsoessa lasten perään.Pitää ottaa kirja mukaan ettei tarvi vanhoja MeNaisia selailla...Ja siitä viikon päästä onkin se lekuri.Että semmosta.Illanjatkot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vielä kerkeän tälle päivää pinoutumaan itsekin!=)

Eilen oli minulla sairaala-aika, tarkistivat, ettei kohdunsuun tilanne ole muuttunut huonompaan suuntaan. Kohdunkaulan pituus on nyt 2 cm, kohdunsuu on kiinteä ja kiinni.

Kaikki oli nyt hyvin, sairaslomalla olenkin ollut jo pari viikkoa ja vielä tämän viikon.

Hirvittää vain aloittaa taas työt, työni kun on rankkaa seisomatyötä, niin voi olla, että en jaksa kyllä kauaa töissä pakertaa, vaan haen lisää sairaslomaa...Varsinkin viimeistään siinä vaiheessa, jos alkaa supistelemaan!

Huomasin jo tänään pelkällä kauppareissulla, että seisominen ja käveleminen ei ole enään ollenkaan itsestään selvä asia mulle, heti alkaa kipuilu mahassa.

Sf-mitta minulla myöskin eilen mitattiin, viikkoja siis tänään 27, sf-mitta 22... Mitta pysynyt samassa viikolta 23 asti. Tosin mittaajat ovat aina olleet eri lääkäreitä, että josko niiden mittaustavoissa vähän eroavaisuuksia?

No mutta kaikki hyvin kuitenkin, vauva on raivotarjonnassa, tosin selkäranka tällä hetkellä vasten napaani.

Painoa on tullut nyt yhteensä 9 kiloa...

Nyt sitten odottelenkin seuraavaa sairaalareissua, joka on tämän kuun loppuvaiheella; silloin ultrataan onko istukan paikkaa, rakenneultrassa kun istukka oli sen verran alhaalla, että ellei siitä ylemmäksi nouse, niin normaaliteitse synnyttäminen ei onnistu.

Tämmöistä tänne, nyt tv:tä seuraamaan!=)

Peron vko 27

olen joka päivä käynyt lueskelemassa mutta ei ole ollut aikaa kirjoitella.nyt luultavasti on aikaa useammin kirjoitella=)

kamala surku minulla kun mies eilen lähti parin vuoden lykkäilyn jälkeen inttiin=(koulun takia lykkäsi ja nyt kun valmistui niin oli pakko mennä=(niin avuton ja kurja olo yksin....esikoisen kuoleman jälkeen ei olla oltu kuin muutama yö erossa.koko ajan pelko läheisen menetyksestä.hyvä se on tietysti oppia yksin olemaan mutta nyt tuntuu vaan niin väärältä ajankohdalta=(pelottaa muutenkin että miten tää raskaus menee kun viimeksi niin kurjasti meni..nyt joutuu vielä yksin pelkäämään kotona.tai onhan mulla perhe ja ystävät mut ei se ole sama asia kun oma rakas aviomies.onko täällä muita inttileskiä?onneksi mies sai erityisluvan pitää puhelimen koko ajan mukana ja äänet niin et jos minä soitan niin alkaa pirinä.täytyy vaan varoa ettei tuu vahinko soittoa,muuten tulee sille ongelmia.vasta siten saa soittaa kun lähdetään laitokselle=)

masussa voidaan ilmesesti oikein mainiosti.kova on pyörinä ja tuntuu jo tulevan kovasti nahkasta läpi=)painoarvio oli 26+0 867g!nyt siis 26+6.kamalat liitoskivut vaivaa..kävely ja nukkuminen tosi hankalaa kun häpyluuta särkee koko ajan.närästys vaivaa myös mutta onneksi ei niin pahasti kuin 2 vkoa sitten.toivottavasti pikkunen ei pahastu kun äiti ikävissään itkee=(on vaan niin lohduton olo ja kamala ikävä!turvatonta...!

hyi kamala...sokerirasitus on 16pvä!yök!kuvottaa ajatuskin.neuvola on sitten 19pvä,kerron sitten mittoja.ainiin..piti kysellä että miten teillä on mennyt lääkäri käynnit?mulla oli tiheä seuranta äitipolilla 2vkon välein,johtuen edellisestä ennenaikasesta synnytyksestä.siirryin yksityiselle seurantaan,oli palvelu niin surkeaa koksissa.joka kerta eri lääkäri ja aina eri diagnoosi.ne pelotteli moneen kertaan viikollta18 lähtien että kohta se syntyy.aina oli kohdunkaula lyhyt ja pehmeä,kerran jopa muka ulkosuu auki.todellisuudessa kanava on kiinni,kiinteä ja pitkä!!!!just viikko sit yksityisellä mitattiin että 4,6cm pitkä ja näytti ultratessa mullekin että kiinni on!!!en viitti enää pelätä turhaan koksin mokailujen takia,nyt riitti!!!

kaikesta tästä surkeilusta ja valituksesta huolimatta oikein mukavaa illan jatkoa kaikille!

hjo ja rakas 26+6

Eilisessä pinossa kertoilinkin supistuksista, ja eikös vain illalla äitiyspakkausta sohvalla setviessäni tullut jo 15 ja 20 min. välein. Ja koska päivän saldo siihen mennessä oli jotain 15-20 supistusta päätin soittaa synnärille, että josko huomiseen odotan ja käyn sitten äitipolilla. Sanoivat, että jospa kuitenkin tulisit heti niin katsastetaan tilanne. Se siitä saunomisesta. Ensin käyrille, sydänäänet jumpsutteli tasaseen, ja sintillä oli jumppatunti, onneksi oli anturi kuminauhalla kiinnitetty, muuten olis seinälle lentäny kun tää teki tarkkuusharjotuksia potkimalla =). Parin tunnin odottelun ja purkkeihin pissimisen jälkeen lääkäritäti vihdoin kerkes kurkkaamaan kohdunnsuulle. Ja helpottavia uutisia tuli. Eli Kohdunkaulaa jäljellä reilu kaks senttiä ja suulta pehmenny, mutta ei hän sormeaan sinne saanu. Tyypillinen uudelleensynnyttäjän tilanne. Sitten ultrattiin sisäsuu, kiinni on ja pysyi kun mahaa painelija hölskytteli, mitta sisäsuulta ulkosuulle meljä cm. Ja sintti oli sillä hetkellä raivotarjonnassa, pylly ylävasemmalla ja varpaat yläoikeella/kyljessä. No, sinnehän ne potkutkin käyrällä tuli! Painoarvio tällä hetkellä 1.1 - 1.2 kg. Nyt mäkin joa alan hengitellä helpommin, ei oo enää ihan mini tuo vauva vaan taitaa kohta muuttua sintistä puntiksi.

Yks syy miksi myös alan nyt oleen rauhallisemmalla mielellä on se, että molemmissa aikasemmissa raskauksissa on supistellu n. 20 viikolta lähtien, ja toka raskaudessa tilanne kohdunsuulla oli näillä samoilla viikoilla suht sama. Ja sillon esikoinen oli vuotias, joten en saanu levätä niinkuin nyt.

Ai niin, määräshän se lääkäri mulle pitkäkestosta supistuksenestolääkettä, pitäis vähän rauhottaa tuota tilannetta. Ja oon kyllä vähän sitä mieltä, että stressi lisää supisteluja, meinaan tänään ei oo supistellu lähelkään yhtä tiheesti ku eilen (lääkkeet alotan siis vasta tänäiltana) kun mieli on ollu rauhallisempi.

Äitiyspakkauksesta sen verran kommentoin, että suurin osa vaatteista sai hyväksynnän =), mutta ne turkoosit potkarit ja bodyn olis kyllä voinu värjätä jollain muullakin värillä. No, ei auta köyhän valittaa kun noin hienot kamat ilmaseksi sai. Meillä ei tosiaan ole aiemmista jäljellä kun sänky ja hoitotaso (on tuota varastotilaa, maalla kun asutaan), joten hankitavaa riittää. Tai ei kait sitä enää niin hirveesti, rattaat ja kaukalokin on jo, kyllä niillä alkuun pääsee.

Nyt, mukavaa illanjatkoa kaikille, siirryn hellan ääreen!

käärö3 ja sintti 27+6

Laitanpa sitten meiltäkin kuulumisia, kun ovat muutkin olleet niin ahkeria kirjoittamaan tänään :)

Meillä aamu alkoi hieman huonosti omalta osaltani...ei muuten, mutta itsellä oli jo valmiiksi jotenkin ärtsy mieliala. Sitten kun tempoilin tuon taaperon kanssa välillä aikamoisissa tahtojen taistoissa, niin meinasi hymy hyytyä tosissaan. Mentiin rattailla tuonne kauppaan, ja sieltä kotiutuessa olin kyllä jo ihan loppu. Ei kai lapsessa mitään vikaa, mutta tämä oma olo!Kaikki vaatteet ahdistaa, hengästyttää ja on koko ajan hiki. Kenkiä laittaessa otsasuoni on ihan ratkeamispisteessä ja sitä rataa :) No, kun kotiin oltiin onnellisesti päästy ja taapero syötetty ja laitettu unille, niin sain itsekin levätä hetkisen sängyssä sisustuslehden parissa.

Sitten sain aikaiseksi soittaa ja ilmoittautua perhejumppaan. Siellä oltiin nyt illalla ekaa kertaa, siis mies, taapero ja minä. Ihan mukavaa oli :) Onneksi vaan on tuo mies siellä myös, hänelle kun on sattuneesta syystä tällä erää helpompaa pikkuneidin jumppauttaminen. Aiotaan nyt käydä tuolla jumpassa tämä kevät. Varasin paikan myös toiseen jumpaan, jossa kävisin kahdestaan tytön kanssa...envaan tiedä miten jaksan sen...saa nähdä. Meillä on tuo 1v3kk aivan hirmuisen innostunut liikkumisesta ja musiikista, ja on niin mukava nähdä hänen nauttivan sydämensä kyllyydestä. Kivaa vastapainoa myös päivisin niin hiljaiselle kaksinololle nuo jutut.

Mulla on seuraava neuvola torstaina, joten mitään mittoja en osaa tänne tänään laittaa. Painoa on ihan varmasti tullut paljon. En ole yhtään miettinyt syömisiäni, vaan syönyt ihan mitä milloinkin on huvittanut. Synnytyksen jälkeen sitten on parempi olo ottaa tiukempi linja tuohonkin asiaan.

Vauva on kova liikkumaan. Myös supistelua on nyt alkanut ilmaantua eri tavalla. Uskoisin kuitenkin olevan ihan normaalia, kun edellisessäkin raskaudessa oli supistelua kovasti jo paljon aikaisemmin, mutta siltikin ihan onnellisesti päästiin loppuun asti :) Kai se on kohta keskiraskauden lääkärintarkastus ja tuo kohdunsuun tilanne selviää.

Nyt taas iltapalaa nautiskelemaan...

Magnhild ja Pääsiäistipu 26+1

Heti ekaksi vastaan Tildalle kun vielä muistan (unohtuu nimittäin melkoisen helposti kaikki asiat nykyään). Mulla tuo sf-mitta oli muistaakseni noilla viikoilla 26, eli melkoisen samassa. Nyt rv 28+0 oli 28 ja painoa tullut +900g/vko, eli mulla oli nyt sitten se suuren kasvun aika. Ilmeisesti siitäkin johtuen tuli mulle nuo supparit ja myös siitä että vauva liikkuu tosi paljon.

Hb oli ensin mittarin mukaan 96, mutta kun otin itse niin mittari näyttikin jo 110 ja siihen olen ihan tyytyväinen :-), viimeksi oli 107 joten nousua ylöspäin on onneksi tapahtunut. Tällä neuvolakäynnillä ei ollut nimittäin mun oma neuvolatäti ja tilalla oli joku aika onneton tapaus. Onneksi on jo kolmas raskaus ja kun tässä lääkärillä on tullut ravattua niin tietää jo missä mennään.

Vointi muuten ok. Alennusmyynneissä käväisin tänään ja tein vielä muutamia löytöjä. Mielestäni aika hyvät alet on nyt tänä vuonna ollut, kun vertaa edellisiin, joista en oikein mitään ole saanut mukaan raahattua. Lähinnä H&M:llä, Sokoksella ja Stockalla kävin.

Nyt taidan ottaa vielä pienet torkut, ennenkuin haen lapset hoidosta. Toivottavasti joku muukin jaksaa tänään kirjoitella. Eilen tuli melkoisen pitkä ketju, jota oli ihan hauska lukea illalla :-)

Pikkis rv 28+0

Heti ensin masukuulumiset! :) Eilenä kun kävin illalla sängyssä lukemaan kirjaa, niin hetken päästä vauva teki mahassa jonkun ihan ihme liikkeen, varmaan voltin tai jotain sen tapaista. Siltä se ainakin tuntui! Maha pomppas ihan tajuttomasti ja sellanen kunnon muljahdus tuntui. Ei ole koskaan aiemmin tuommoista liikkumista pitänyt. Ehkä se kaipaili isukkia, kun ei ollut kuullut isin ääntä koko iltana! :) Tai sitten ei...

Eilen siis sf-mitta rv 26+0 oli tasan 24. Terkkari sanoi, että pitää olla mielummin keskikäyrän yläpuolella kuin alapuolella. Mulla kulkee tasaseen vähän siinä yläpuolella.

Mulla on tullut nivuset kipeiks, kun oon kävelly eilen ja tänään reippaammin ja enemmän. Toivottavasti ei pahene, kun on pakko kävellä paikasta toiseen. Muutenkin on nyt masussa kamalan " täysi" olo vaikka onkin hirvittävä nälkä! Tuntuu että vauva on masussa kädet ja jalat levällään! Muutenkin pienokainen on ilmoitellut itsestään ihan kiitettävästi. Äskenkin luennolla jytisti niin että meinas käydä naurattamaan...

Täytyy lähteä nyt tekemään ruokaa ennen kun väsähdän ihan kokonaan. Siivotakin vielä illalla pitäisi!

Mukavaa iltaa kaikille!

hmar 26+1

Paistaa se päivä risukasaankin :)

Viimeks taisin käydä sunnuntaina pinoutumassa ja valittelin väsymystä ja tuntu kaikki olevan niin huonosti.

Mutta nyt on takana kaks vähä paremmin nukuttua yötä, eikä tuo pikkuneitikään oo enää kuumessa! Kummasti antaa äidillekin voimia ja kärsivällisyyttä, kun on saanu paremmin nukuttua! Parasta kuitenkin on että päästään viikonloppuna miehen kans kahestaan lomalle!! Tytöt menee mummolaan hoitoon ja me suunnataan vuokattiin rentoutumaan! Tämä mun olotila tuo tietysti hieman rajoituksia tekemisiin eli rinteet sun muut jää väliin, mutta ainaski kylpylässä meinattiin käydä! Arvatkaa vaan miten odotettu tuo loma on, ei olla käyty sitten hääloman jälkeen kahestaan missään ja siitä on jo kohta 4v.

(.) masussa voidaan ilmeisesti hyvin, jonkun verran supistelut on vaivanneet, mutta hieman on kuitenkin helpottanut oloa tuo anitan tukivyön hommaaminen, olen jopa päässyt kävelyllekin sen ansiosta! Mulla on sit 25pvä se lääkäri ja mittojakin taidan vasta sit laitella... Saankin oikeen erikoispalvelua kun on kaks lääkäriä paikalla, sattu tuo lääkärikäynti semmoselle päivälle et joensuusta on tulos joku lääkäri antaan ultrakoulutusta terkkareille nii onkin sitten nvla lääkärin lisäks myös toinen lääkäri ja ilmeisesti ne neuvolatätitkin sit paikalla. No, eipäs tuo haittaa ku saa samalla itekki kurkata taas masuun!!!

Nyt on niin kärsimätöntä porukkaa tossa vierellä et täytyy mennä (käytiin kirjastossa lainaan kirjoja ja tytöt odottavat kovasti niille lukijaa...) Hyviä vointeja!

daisy82 rv 24+5

oli rv26+6 sf 25,5. Riippuu todella paljon mittaajasta ja miten vauva päättää mittaushetkellä oleilla. Minusta tuo on ihan normaalimitat. Kyllä minulla aiemmissakin välillä tullut kovia pyrähdyksiä, välillä taas hiljaisempaa.

Rv 28+0.

En ole kerennyt kertoilemaan kuulumisia,kun on ollut kauhea hässäkkä päällä pojna 7-vuotis synttäreiden järkkäämisesssä.

Meille tulee tämän viikonloppuna sukulaiset ja ensi viikonloppuna joukko eskarikavereita.

Olimme ekana ajatelleet,että lauantaina mummit ja ukit ja sunnuntaina kaikki kaverit yhtä-aikaa,mutta 15.1 on yhdellä pojalla 8-vuotis synttärit,niin lykättiin viikolla meidän kutsuja,kun tämä meidän sälli on kuitenkin menossa noille 8-vee päiville.Ei tule päällekkäisyyksiä ja kaikki pääsevät=)

Me kävimme tänään ostamassa hoitopöydän.Käytetty,mutta mielestäni on kuin uusi.Nyt meillä on vaunut ja hoitopöytä valmiina.

Pinnasänky,siihen patja,verho+pinnasuoja ostetaan vasta maaliskuussa.

Sitteriä tässä ollaan " sillä silmällä" katseltu koko ajan,mutta ei ole vielä mielestä tullut vastaan.

Täällä oli ollut painon noususta puhetta.Näihin viikkoihin mennessä on tullut minulle jo 12 kiloa,joten tässä alkaa olemaan sinivalaan mitoissa=/

Osa kiloista menee tämä jumalattoman turvotuksen piikkiin ja osa sitten liian hyvään ruokaan;)

Onneksi nykyään painonvartijoilla on se imetttävän äidin dietti,niin pääsee heti sairaalasta päästyä sulattelemaan ylikiloja pois.

Se on kuulema terveellinen mutta tehokas.

Omaan mahaan ei kuulu kummempia.Liikkeitä tulee tasaiseen tahtiin ja yhtenä iltana vatsa oli,kuin kuutio.Mieskin nauroi,että onkohan sintti siellä nelinkontin.

Kävellessä tulee ihan kiitettävästi suppareita ja kaupasta kotiin tänään kävellessäni maha kovettui ja " alakerrassa" juili sen verran,että 500 metrin matkalla oli pysähdyttävä kolmesti.

Sf-mittojakin kyseltiin.Minulla oli viikolla 24+5 24cm ja perjantaina saan seuraavan mitan,kun on taas neuvola käynti=)

Niksu78 28+3

Mukavan pitkä pino tänäänkin! Kiva oli lukea noita sf-mittoja. Ensi viikolla on neuvola,joten sitten saan uudet mitat. Ensi viikolla on myös ultra,joka hieman jännittää.

Ihanaa oli eilen illalla,kun masussa oli potkuharjoitukset käynnissä ja pidin kättä oikean kyljen päällä,tunsin ihan kuin pienen kantapään masun läpi! wow...ei ole ennen tolta tuntunut. Vauveli oli raivotarjonnassa jo rakenneultrassa ja tuntuu siltä,että se on ollut samoinpäin siitä asti. Potkut tunnen navan yläpuolella ja kyljissä.

Nyt pitää rueta laittautumaan illan kokousta varten. Illanjatkoja kaikille!

simsku rv 28

hello!! mulla viikkoja 24+3 ja masumitta oli viime neuvolakäynnillä( 2 viikkoa sitten) 19. tämä on toinen raskaus( tyttö 4wee). tuntuu että masu kasvaa nyt nopeammin kun viime raskaudessa.

Ihanan pitkää pinoa ollut nyt parin päivän aikana. Minä kävin kyllä kuulumisia lukemassa, mutta keskiviikon jälkeen en itse ole kirjoitellut. Mutta täällä taas ollaan.

Masu on kasvanut melkoisesti. Näin eilen vanhan työkaverin, joka ensitöikseen tuumasi ettei muista esikoisen aikana masun olleen tämän näköinen. Enpä kyllä muista minäkään! Kuitenkin sf mitta oli 27+4 26cm, joka on täsmälleen sama kuin esikoisella aikoinaan samalla viikolla. Jospa tämä nyt on sitten eri sukupuolta?

Paino on noussut ensimmäisestä nla-käynnistä sellaiset 6kg. Jos tämä yhtään menee kuin ensimmäisen kanssa, paino ottaa melkoisen spurtin vielä tuossa reilun 30viikon tietämillä. Onneksi tämä on vain tilapäistä, tai niin ainakin olen itselleni luvannut ;)

Vauvelin painoarvio oli viime viikolla 1500kg. Joka jäljittelee edelleen esikoista.

Pitkään istuminen tuottaa tuskaa. Pidempiä automatkoja ei uskalla edes suunnitellaa. Lisäksi pitkän ja touhukkaan työpäivän jälkeen kiristää ikävästi. Muuten olo on mitä mainioin!

Jahas, jos ottaisin tuon miehen mukaan ja ryntäisi imuroimaan makkaria. Jotain hyötyä tästä masusta on; saa hyvällä omallatunnolla laittaa miehen töihin :D :D :D

Mukavaa iltaa!

S 28+3

Meidän vauva oli nimittäin joskus viikolla 25 lääkärikäynnillä raivotarjonnassa ja ihmettelin sitä, kunnes muistin oudon tunteen edellisenä iltana. Makasin selälläni ja yhtäkkiä vatsa oli ihan kuutiona: toisesta kyljestä tunki pää ulos, toisesta pylly. Kauhea muljahdus, ja tunne meni ohi. Sen jälkeen kaveri on ollut molemmilla käynneillä nätisti pää alaspäin ja liikkeetkin tuntuvat siltä - vahvempia ylös, kutittelua alas :-)

Helsinkiläismammoille: sain jo syksyllä lahjakortin Day Spahan erityiseen ' mother-to-be' -hierontaan ja olin siellä lauantaina. Se oli ihanaa, suosittelen! Hieronta kesti reilun tunnin ja oli sellaista rentouttavaa sivelyä, painelua jne. Paikka oli makea, aasialaistyyppinen hoitola, ja huoneessa oli ihan hämärää, vain tuikkuja valaisemassa ja rentouttavaa musiikkia. Tyttö hieroi selän, jalkojen ja käsivarsien lisäksi lonkat, kasvot ja päänahan. Sen jälkeen olisi mielihyvin kömpinyt nukkumaan vaikka loppupäiväksi :-)) Koko illan oli supervetreä olo.

(Paikka oli Espace Day Spa Kansakoulukadulla, jos joku on kiinnostunut.)

Mulla sf-mitta otettu viimeksi joulukuun alussa, kerron heti kun saan uudet mitat perjantaina. Masu on kasvanut, mutta noin silmämääräisesti on suht samankokoinen kuin esikoisen kanssa tässä vaiheessa.

Pipsukka 28+2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat