Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä olis hankinnassa pari vuotta vanha auto Saksasta, joka siis ostetaan kyllä Suomessa. Liike tuo autoja Saksasta ja kauppaa sellasia vähän enempi laitettuja ja vähän kalliimpia versioita suht edukkaasti...

Nyt vaan vähän huolettaa, että onko niissä aina kaikki ihan kunnossa (ettei mittareita oo ruukattu, auto on vaan tuunattu kolarin jälkeen jne)

Kokemuksia!!

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei jäänyt selvittämättä että onko lämmitys vaan myyjän mukaan kuului varusteisiin mutta eipä löytynytkään käytännössä..

eli myyjä huijasi eikä ottanut mitään vastuuta.

3

Saksassa ajetaan (yksitysautoilla, jotkut kaupparatsut tietty enemmän) paljon vähemmän km/vuosi kuin Suomessa.

Auto jolla on ajettu yli 15.000km/vuosi on täällä paljon ajettu ja menee kaupaksi vain tosi halvalla.

Me esim. ajamme reilusti alle 10.000km/vuosi vaikka asumme maaseudulla.

Auto katsastetaan Suomessa kun otetaan täällä käyttöön ja rekisteröidään. Katsastuksessa viimeistään löytyy ne yllätykset :)

Saksasta tuoduissa autoissa on perävalotakuu, eli ei mitään...hinta on siksikin halvempi. Meillä ei ole ollut auton ja papereiden kanssa ongelmia.

Mies haki itse auton Berliinistä, hakumatkallakaan ei ollut ongelmia, kun oli yksi kielitaitoinen mukana.

Toinen mersun, toinen bemarin ja kummallekin tuo kauppa tuli kalliiksi sillä autoissa oli enemmän ja vähemmän vikoja..

Esim Bemarissa ilmastointi lakkasi kokonaan toimimasta ja sähköosat temppuili

Mersussa ajonvakausjärjestelmä meni rikki ja KALLIS korjaus, tuossa autossa ei ollut myöskään lainkaan lämmitystä eli siitäkin tuli kallis paukku.

Ostivat molemmat autonsa juuri automyyjän kautta, jolla ei sitten tietty vastuuta.

Jos ostatte auton noin niin kannattaa olla ERITTÄIN tarkkana ja kysellä KAIKKI huolellisesti.

Tässä siis minun kokemuskseni - ei oikein hyvät..

Vietiin auto Veholle jossa ovet kuvattiin. Huolto meni takuuna, meille ei tullut mitään kustannuksia. Tämä siitä syystä että automerkillä on 30 vuoden ruostetakuu.

Plussaa siis toi. Muuten ollaan omillamme. Huollot sun muut on todella kalliita, samoin dieselverot ja vakuutukset!

vuoteen ole mitään vikaa ollut. Ajettukin oli ikäisekseen sen verran paljon, ettei varmasti ole mittarilukemia muuteltu tai olis varmaan vedetty vähän alemmaksi. Meillä ainakin on huoltokirjat eli kaikki huollot/katsatukset ja muut ylhäällä ja niistä voi tarkistaa myös sen mittarilukeman. Minulla ei ainkaan ole kuin pelkkiä hyviä kokemuksia. Saksasta tuodut autot ovat hyvin varusteltuja eikä ole ruosteongelmia.

Tottakai se auto kannattaa ostaa Saksasta jos ei itse ole aivan urpo autojen kanssa. Jos et itse ymmärrä mitään autoista, niin silloin kannattaa ostaa vain uusi. Vanhoissa kun on aina jotain ongelmia.

Kun ostimme automme, se oli 3v vanha ja km oli 68.000 (eli tosi paljon, mutta rohkenimme).

Nyt km on 89.000 ja auto on 6v vanha eli mahtavat 7.000km/vuosi on tullut köröteltyä. Ei taitaisi mennä Suomessa kaupaksi kun on liian vähän ajettu:-)

t. 6

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat