Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mietin vain että kuinkahan yleisiä ovat ensisynnyttäjillä?

Itse en nimittäin edes ollut kuullut niistä kuin juuri ennen synnytystä eräs tuttu täti kertoi että ne olivat aivan kauheita hänellä. Ajattelin silloin vain että mitähän nekin on. Mutta onneksi hän kertoi minulle niin tiesin sitten kun kohdalleni koitti.

Esikoisen syntymän jälkeen olivat aika kivuliaat. Itkeskellen pyysin niihin buranaa seuraavan päivän ajan. Mutta ei se nyt niin kauheeta kuitenkaan loppupelissä ollut.

Kuulemma toisia synnyttäneillä ovat paljon kovemmat, eli nyt vähän jännittää ehkä niitäkin synnytyksen lisäksi. Osaanpahan jo varautua kuitenkin.

Mutta onko teillä kokemuksia asiasta?

Kommentit (5)

eli mulla oli sekä esikoisesta että nyt kaksosista tosi kipeitä jälkisupistuksia, mut onneks ei kauaa kestänyt. Tosiaan imettäessä ne oli kaikista kipeimpiä, mut siinä oli onneks muuta puuhaa niin ei tullut niitä mietittyä;)

R-p ja tyttötrio (esikko 2v4kk ja kaksostytöt 1kk)

juuri nimeksikään, tai ainakaan en muista niitä...

Tokan jälkeen oli aluksi ja olivat aika kurjia, onneksi niihin saa kipulääkettä!

Varsinkin imetyksen aikana ja aloittaessa sitä touhua oliva kipeitä supistuksia!

Nopeesti ne sitten jäivät pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ensinmäisen kohdalla oli varsinkin silloin kun imetin mutta menivät aika pian ohitse ja tuntuivathan ne aika kurjilta, mutta toisen kohdalla en muista että niitä olisi ollut tai ainakaan ei ne mieleeni jääneet. Saas nähä kuinka käy kolmannen kohdalla.

pari päivää hätäsektion jäljiltä. Kakkosella ne yllättivät ja varsinkin aluksi imettäessä. Imetin ja valitin ;) Kolmosen kanssa olivat vielä pahemmat ja nyt sit varaudun nelosen kanssa samaan. Kätilö sanoi, että yleensä voimistuvat synnytysten myötä. Mulla on kohtu aina supistunut melko nopeesti entiselleen eli josko sitten se jälkisupistusten kivuliaisuus johtuisi siitä.

oli jo esikoisesta, mutta silloin oikeastaan vain imettäessä. Ja totta on ollut ainakin minun kohdallani, että ovat pahentuneet kerta kerralta :/ Viimeksi viidennen lapsen syntymän (sektioita kaikki) jälkeen seuraava yö oli aivan kaamea. " Innolla" odotan mitä luokkaa supistukset ovat sitten tämän kuutosen jälkeen...

Mandi rv 25+6

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat