Vierailija

olen menossa sektioon ja yksi asiaa vaivaa enkä ole sitä kehdannut kysyä keneltäkään :(

yksi tuttuni kertoi ettei ollut sektion jälkeen voinut kipujen takia nousta ylös sängystä melkein 2 päivään, vaikka kuinka oli ollut yritystä...

no nyt aloin sitten miettimään että miten hoituu kaikki vessakäynnit ym. katetri ilmeisesti laitetaan, MUTTA entäs sitten siteen vaihto????

..jos ei kerran pääse sängystä ylös? tiedän että yleensä kai pääsee ylös mutta jos ei pääse??

Kommentit (15)

ja aina oon lähteny liikkeelle heti kun jalat on kantanu siis puudutuksen jälkeen. n.4h leikkauksesta! yksilöitähän me tietenkin ollaan..

En tiedä miksi, mutta minulla on katetri kammo.Ja olen sanonut että sitä ei laiteta,tietty sitten täytyy kyllä pystyä pissaamaan astiaan muuten on pakko katetroida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

saanut molemmat lapseni (2kappaletta) sektiolla ja voin kertoa omat kokemuksen. Molemmilla kerroilla olen noussut sängystä ylös n. 10tuntia leikkauksen jälkeen. Hoitaja tietysti apuna, sillä ainakin minulla on huipannut päästä alhaisen verensokerin takia. Vessaan kävelin hoitajan kanssa ja katetri poistettiin. Eka ylösnousu tuntui epämiellyttävältä mutta ylös on vain noustava sehän edesauttaa paranemista ja auttaa ettei tule veritulppia. Ensimmäisen päivän aikana nousin muutamia kertoja ylös ja vain vessareissuille, ja pyysin hoitajan aina mukaan varmistamaan liikkumistani. Seuraavasta päivästä lähtien olen liikkunut itse. Kävin suihkussakin ensimmäisen vessareissun jälkeen ja se piristi huomattavasti.

Muuten haavani ei ole ollut lainkaan kipeä mutta hieman tuntunut ylösnoustessa ensimmäisten 4 päivän aikana.

Tsemppiä sektioon ja muista pyytää hoitajilta apua aina kun sitä tarvitset ja myös särkylääkettä " ennaltaehkäisyyn " muutamana päivänä sektion jälkeen.

ja aamulla jo patisteltiin ylös. Joten aika vähän olin hoitajien armoilla siinä suhteessa.

Olihan se liikkeelle lähtö tuskaista, mutta eihän sitä voi päivätolkulla vaan maata ;) Eri asia tietysti, jos sektio ei onnistu ihan niin hienosti ja ongelmitta kuin minulla?

Hoitajat tosiaan vaihtavat siteet, ja tekevät kaiken muunkin tarvittavan. Ja minut ainakin " pakotettiin" jalkeille jo leikkausta seuraavana päivänä.

ei tarvinnut olla mitenkään kiinni, kun en kerran liikkunut. Näin oli siihen asti,että minut pakotettiin sängystä ylös (alle vuorokausi leikkauksesta).

Ja noin 5h ja sitten vaan ylös ja veskiin.Ei yhdestäkään laitettu katetria.Alusastiaan olen ekat pissat päästänyt kun ei ole vielä tunto tullut takaisin.

Katetri tosiaan oli mulla reilun vuorokauden ja sen jälkeen piti nousta vessaan. Eka ylösnousu on tuskallinen, mutta kyllä se siitä.

Hoitajat huolehtii siteen vaihdoista ja auttavat vessaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat