Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Miten bataattia tulee käyttää soseissa, eli kuinka paljon sitä uskaltaa laittaa, ja pistääkö sitä perunan kanssa vai korvaako se perunan? Niin, ja mitkä muut kasvikset tai vihannekset sopii sen kanssa?

Kommentit (5)

eli korvaa perunan,sopii ihan kaikkien kasvisten kanssa,mutta

ehkä ei porkkanan kun bataatti on aika makea ja myös porkkana,ja kumpikin saa paljon syötynä ihon kellertämään.Meillä aloteltiin

soseet bataatilla kun perunasta tuli aluksi ilmavaivoja ja sitten

bataatti kestää pakastamisen paremmin ku peruna eli ei mene rakeiseksi.

bambiino:

Lainaus:

Miten bataattia tulee käyttää soseissa, eli kuinka paljon sitä uskaltaa laittaa, ja pistääkö sitä perunan kanssa vai korvaako se perunan? Niin, ja mitkä muut kasvikset tai vihannekset sopii sen kanssa?

Aloitin kiinteiden kokeilun pelkällä bataatilla, kun sitä joku sanoi perunaa vatsaystävällisemmäksi. En tiedä, onko perää, mutta meillä se maistui neidille hyvin, eikä tullut masuongelmia. Se maistuu varmaan vähän makealle, porkkanan tapaiselle, eli kaipa sitä voisi samaan tapaan käyttää. Luulisin, että on suht. mieto kasvis, joten voi käyttää huoletta. Sitä mä en tiedä, minkä kanssa sopisi, kesäkurpitsaa itse laitoin alussa. Olen melkein unohtanut koko bataatin nyt, kun tyty jo 9,5 kk ja syö jo melkein mitä vaan. Suosin tällä hetkellä kotimaisia perunaa ja porkkanaa soseiden pohjana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Me aloitimme pelkällä bataatilla. Voi sotkea minusta ihan kuin muitakin. Olen tehnyt mm. bataatti-kesäkurpitsasosetta, bataatti-porkkana, bataatti-maissi, bataatti-kukkakaali-maissi sekä pasta-bataatti-liha/kana-soseita.

eli ' makea' juures. Bataattihan on ' sweet potatoe' noissa enkkumaissa. Mikään ei estä käyttämästä perunan sijaan, tosin mä en oikein muutenkaan ymmärrä sitä että perunan aina pitää olla se pää-juures...?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat