Vierailija

Itse olen lukemassa Arvo Ylpön elämäkertaa, " Elämäni isojen ja pienten parissa" . Ihana läpileikkaus hänen elämästään, tulee myös paljon historiallisia tapahtumia, 1900-luvun alusta 1960-luvulle saakka jolloin hän on kirjan kirjoittanut (ollessaan yli 70-vuotias).

Ylppö muun muassa kertoo, että lastensairaaloissa oli 1900-luvun alkukymmenillä palkattuja imettäjähoitajattaria, jotka imettivät alle vuoden ikäisiä vauvapotilaita. Ei vanhemmat olleet lastensa mukana sairaaloissa, ja hoitoajat olivat joskus useita kuukausia... näistä imettäjistä on kuvakin kirjassa, joita muutenkin on kivasti kirjan sivuilla tarinan edetessä.

Suosittelen lämpimästi kaikille. Ihana kirja.

Sivut

Kommentit (95)

Oli ihan hyvä, en kyllä ehkä ole samaa mieltä Finlandia-raadin kanssa, että olisiko pitänyt olla ehdokkaana.

Nyt kesken Michael Connellyn Kuilun partaalla, tuttu tummasävyinen jännäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihan yleissivistyksen vuoksi tartuin kirjaan ja luulin, että sen lukeminen ois mulle pakkopullaa, mutta se olikin tosi kiinnostava katsaus historiaan...

tällä hetkellä kahlaan läpi Tolkienin Silmarillionia. Todella puuduttavaa luettavaa, joten suosittelen vain sellaisille, jotka kykenevät lukemaan genealogioita toisensa perään ja saavat siitä vielä kieroutunutta nautintoa, kuten minä! ;)

vetosi minuun, kun olen Lapista kotoisin. suosittelen kuitenkin enempi miehille, tuo armeijakuvaus taitaa puhutella etenkin heitä.

hauska ja elämänmakuinen kirja, kuitenkin!

Riitta Vartti: Taifuunivuosi.

Suosittelen kaikille, tämä kirja on erilainen. Välillä voi kuvitella itse olevansa Filippiineillä. Kirjassa 2 naista pitää välivuoden töistä Filippiineillä.

He kauhistelevat kulttuuria kunnon länsimaalaisen tavoin, yrittävät olla muka niin avoimia, mutta keskellä prostituutiota ja köyhyyttä ei voi olettaa, että asukkaat välittäisivät paljon ympäsristönsuojelukysymyksistä.

Helppolukuinen.

Aivan aivan ihana minusta. Ei niin kevyt kuin uskoisi, aika haikea.

Toinen viime vuoden suosikeista Carlos Ruiz Zafon: Tuulen varjo! Järkyttävän ihanaa luettavaa!

Vastakkaisesta tyylistä, rakastan noita Sophie Kinsellan Himoshoppaaja -kirjoja!!!! Ja Harry Pottereita! :D

Dekkaristeille ja viihteen ystäville, Sujata Massayn Rei Shimura -sarja.

Luen paljon (viime vuonna melkein 200 kirjaa) ja erilaisia kirjoja. Allekirjoitan todellakin: Lukeminen kannattaa aina! Mutta jos ehtii lukea vain vähän ja harvoin, kannattaa lukemisensa valita itselle sopivaksi niin että se mitä lukee on mieluista!

Tri Jekyll ja Mr. Hyde

*ihan OK, luin yleissivistyksen vuoksi

Leena Lehtolaisen Tappava säde

*oli oikeasti hyvä! Eka Lehtolaiseni. En ole aiemmin vaivautunut lukemaan kun luulin Maria Kallio-sarjan perusteella niiden olevan todella huonoja. Se olikin niin, että sarja oli surkea.

Anja Kaurasen Arabian Lauri

*en suosittele kellekään tai sitten 80-lukulaisen nuoruuden omakseen kokeville. Puuduttavaa ja tylsää mielestäni.

Kiukku on voimaa - opas naisille läheisten ihmissuhteiden muuttamiseksi paremmiksi

*suosittelen kaikille!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat