Seuraa 

Siis reilu kuukausi sitten nostin painavan laatikon ja tunsin alavatsassa epämääräisen muljahduksen. Pari päivää oli menkkamaista kipua ja reilun viikon päästä alko verinen tiputtelu jota kesti pari viikkoa. Vuoto muuttui ruskeaksi (muutamaksi päiväksi) ja sitten vaaleanpunaiseksi ja limaiseksi.

Viime yönä (naurettavaa kyllä) minulla oli supistuksia!!! Alavatsaan ja -selkään särki. Illalla ja aamulla oli melko korkea kuume (+38).

Aion soittaa aamulla neuvolaan, mutta olisi kiva kuulla mahdollisista kokemuksista.

Kommentit (9)

Kävin tänään tohtorilla, otatti verikokeet. Crp oli hiukan koholla; 24 (normaali alle 10). Huomenna pitää viedä pissanäyte, mutta muuten kuulemma " ei ole mitään vikana" .

Raskaustesti näytti negaa, mikä ehkä on hyvä, kun on se kierukka sisällä.

Tuo punktoiminen (tai jotain sellaista) on ihan uus juttu. Pitää ottaa selvää, kiitos tiedosta! Kuume on ja pysyy... siis fyysinen, kuten myös vauva-sellainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sen verran jäin tuota perforointia ja muita mahdollisuuksia miettimään, että varasin ajan yksityiselle ultraan. Tänään illalla olen jo viisaampi... Tai sitten en.

Toivottavasti syy supistuksiin ja kipuiluun löytyy, muuten en mielenrauhaa saa.

[ihan salainen haaveeni on että kierukka pitäis poistaa, kun muut ehkäisyt ei oikein sovi, saatais se meidän viimeinen alulle... Mies kun ei vielä kovasti kuumeile, kolme kullannuppua kun kotoa jo löytyy :) ]

Kaupunkilegendoja. Keltarauhashormonit (eikä e-pilleritkään) ei aiheuta mitään epämuodostumia, eikä raskautta sen takia keskeytetä vaikka ehkäisyn kanssa olisi raskaaksi tullutkin. Eri asia on jos ei-toivottu raskaus halutaan muusta syystä keskeyttää.

Tuskin kierukka on mennyt kohdun läpi ihan noin vain " itsestään" . Ainoastaan kierukkaa laittaessa saattaa joskus hyvin hyvin harvoin tapahtua perforaatio, eli kierukan meno läpi kohtulihaksen.

Hyvä että kävit lääkärissä ja asia sitä myöten selvisi.

Onnea kuumeiluun (siis vauvasellaiseen)

Toivoo Minnilotta =)

Ja mielenrauha palasi... =)

Kierukkani on paikallaan ja kaikki hyvin.

Ne minun supistelut on voineet johtua siitä, että on kehittynyt tavallista isompi munarakkula, joka sitten irronnut. Kohtu joutunut tekemään enemmän töitä sen " ulostamiseksi" . Käy järkeen, se limainen vuoto voisi olla ovis-vuotoa.

Kyllä helpotti!

Kannattaa vaatia ultraan aikaa jos on jotain epäselvyyksiä...

Nyt hiljenee tällä rintamalla hetkeksi :)

Kunnes joskus sit kierukka poistetaan ja yritetään iltatähtöstä =)

Itselläni on nimittäin myöskin tiputellut ja kipuillut jo viidettä viikkoa. Noh, papa otettiin viime ma ja sen jälkeen myöskin on supistellut! Kierukka on mulla ollut elokuusta, ja tipuittelut jo asettui+kierto tasoittui; tai niin luulin.. Maanantaina mulla lääkäriaika, joka sit ultraa ja tutkii missä vika, myös odotan papan tuloksia ettei olisi tulehdusta. Ota yhteyttä omaan ehkaisy/perhesuunnittelu neuvolaan, tai lääkäriin suoraan, tuo kuume voi olla merkkinä tulehduksesta, jos et ole muuten kipeä tai flunssainen, Älä jää odottamaan!!

Jos tulee hormonikierukan kanssa raskaaksi, suositellaan keskeytystä koska sikiö on todennäköisesti epämuodostunut (kuparikierukan kanssa eri juttu, kun kohdussa ei ole ylim. hormoneja).

Mutta... nuo oireesi voi olla punkteerauksesta, eli kierukka on saattanut mennä kohdun läpi. Ja se pitää hoitaa. Eli mars nyt lääkäriin!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat