Vierailija

Olen pohtinut tätä paljon. Ystäväni on kahden lapsen äiti ja käy melkeinpä joka lauantai ulkona. Hän on nuorekas,pirteä,rakastava äiti jolla on vielä hyvä parisuhdekin. Itselläni ei ole vielä lapsia mutta haaveissa kyllä.

Tällä palstalla saa lukea vähän väliä negatiivisia kommentteja äideistä jotka käyvät ulkona. Kertokaa miksi se on niin tuomittavaa? Tämä ystäväni on minun mielestäni ainakin todella rakastava äiti vaikka käykin baarissa usein. En oikeastaan edes ymmärrä miten ravintolassa käynti liittyy äitiyteen. Hänen miehensä hoitaa lapsia silloin kun äiti käy ulkona.

Kertokaa mielipiteitänne.

Nena

Sivut

Kommentit (127)

Tartte ottaa henkilökohtaisesti jos ei kuuluu kohderyhmään. Itse lähinnä vastailin ap:n tapukseen ja muihin viikottain juojiin/bailaajiin. Huokaus! aina on näitä jotka ottava nokkiinsa vaikkei teksti ole heille suunnattu (huono omatunto tai jotain..?)

p.s. itse en ole absolutisti vaan nautin kotona oman miehen kanssa/ruokavieraiden kanssa monesti hyvää viiniä. Ja ravintoloissakin käyn kun on hyvä syy.

T. 34

Alkoholistin juominen ei kuule rajoitu yhteen iltaan eikä alkoholisti tarvitse baaria juomiseen vaan tinttaa kotona.

Itse käyn kerran viikossa ja joskus harvemmin. Kyllä juon ja humallun. Lapseni on silloin isän kanssa kotona. Suhde voi hyvin. En ikinä pettäisi miestäni. Lapseni kanssa minulla on läheiset ja lämpimät välit. Kerron hänelle aina illalla jos lähden että minne lähden (äiti lähtee tanssimaan) ja kerron että olen kotona kun hän herää.

Itse päihdetyötä tehneenä tiedän etten ole alkoholisti. Jatkakaahan kiistelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Juuri siksi olitkin ihan hajalla, kun vanhempasi olivat vain kerran vuodessa pois. Minäpä pienenä HALUSIN mummin ja ukin luokse yöksi ja oli ihanaa herätä aamulla heidän vierestään.

Lapsen voi myös tehdä yltiöriippuvaiseksi läsnäolostaan, mutta ketä se sitten palvelee?

Vierailija:

Lainaus:

" ja tietenkin myös omatuntoa koputtaa että pitikö lähteä mutta (se taitaa johtua tästä palstasta)"

tää oli ihana :D

T. Tämän palstan hämmentämä 82

Antakaa mun kaikki kestää...

Entäs kun me käydään miehen kanssa YHDESSÄ noin 2 x kuukaudessa baarissa. Lasta hoitaa jompi kumpi mummuista. Mummu tulee illalla, pistämme itse lapset unille, ja olemme hereillä yhdeksän tienoilla aamusta (mummu on tehnyt aamupuuron ja touhunnut lapsen kanssa, joka on herännyt n. 7.30). Lapsi-parka... 1,5h ilman vanhempia...

Kun näitä juttuja lukee ja kuuntelee, niin välillä tulee itselle oikein huono omatunto kun käyn pari kertaa kuussa ulkona. Ja mielestäni ihan syyttä suotta. En tee sillä kenellekään mitään pahaa, päinvastoin. Olen onnellisempi ihminen ja sitä myöten parempi äiti lapselleni kun saan käydä välillä ulkona tuulettumassa. En ole ikinä halunnut linnoittautua kotiin lapsen kanssa. Meillä käy isäkin vuorollaan ulkona. Eihän lapsi siitä kärsi. Se on ihan sama kun jos harrastaisin jotain muuta parin vkon välein.

Se, että monen mielestä ravintoloissa käyminen kovin säännöllisesti kun on perhettä on typerää on ihan eri asia.

Itse ainakaan en edes halua mennä ravintoloihin kuin lähes pakon edessä (jotkut kutsut tms.) Toiset mieltää, että vanhempien runsas ravitnoloissa käyminen on perheeltä pois. Niinkuin minunkin mielestäni se on niin. Jokainen tekee pomat valintansa. Aika herkästi muuten tässä moni ravintoloissa kävijä on ottanut itseensä. Taitaa se omatunto kuitenkin vain kolkuttaa.. Kun pitää ihmisiä lihavaksi ja rumaksi ja jeesustelijoiksi kutsua vain ,että on sitä mieltä, että liika juoksu ravintoloissa perheelliseltä on typerää ja itsekästä käytöstä.

Itse vähät välitän näistä tuomitsijoista täällä. Heihin ei onneksi ikinä törmää oikeassa elämässä. Yllättävän moniin äitiin sitä törmää tuolla kylillä ja eipä ole tällaisia mielipiteitä muutenkaan koskaan korviini kantautunut kuin täällä.

Terveisin bailaava alkoholistiäiti =)

joka viikonloppu kännäämässä, olis sosiaalihuolto varmasti oventakana. tiedän perheen jossa käytettiin kotona alkoholia viikonloppuisin, joutuivat aa-han jotta saivat lapsensa pitää.

saa kai sitä sillon tällön ottaa mutta rajansa kaikella.

...käyn monesti lauantaisin kavereiden kanssa tanssimas, klubeilla siis. Ja kaikki meistä on alle 3-kymppisiä äitejä, eikä siinä ole mitään kummallista! Itse olen jopa täysin absolutisti enkä polta! ;) Nyt kolmas lapsi tulossa, mut vielä viime kuussa, 7kk raskaana, olin kavereiden mukana...:))) Tällä palstalla kaikki mikä ei kuulu " superäitiyteen" on tuomittavaa...;) Mun elämä on jopa paljon monipuolisempaa, kaikin puolin, saatuani lapsia kuin aiemmin!!

Sinkkuna sai pyöriä ihan tarpeeks baareissa, joten nyt nautin omasta perheestä. Meidän laps on vasta vajaan vuoden ja yöllä herätessään näkee varmasti äidin, eikä tarvi ihmetellä missä ihmeessä äiti on yöllä.

Kyllä munkin tekee välillä mieli lähtee baariin, kun muistelee miten kivaa siellä oli ennen raskaaksi tuloa, mut tiedän ettei se olisi läheskään yhtä kivaa jos nyt menisin. Ajattelisin vaan lastani eikä luonto antaisi periksi edes juoda mitään. Jos lapselle sattuu jotain, niin mun tarvii olla koko ajan kunnossa.

Ja tuskin kukaan tulee kenellekään päin naamaa haukkuun, mutta aivan varmasti kaikkia baarissakäyviä äitejä pidetään huonoina äiteinä. Ja lapsia sitten säälitään. Niin se vaan menee, ei voi mitään.Siihen ei auta mikään puolustelu...

Ja kunnioitan äitiäni suuresti kun hän vei minut ensimmäistä kertaa yöhoitoon vasta ollessani 5v. Tiedän äidin rakastaneen minua ihan yli kaiken, koska ei tarvinut mitään itsetunnonkohotusta missään räkälässä :)

Vierailija:

Lainaus:

tuoksut vaatteissa...lapset itkee ja kaipaa seuraa, aitoa vanhemmuutta! Sitten viikolla äiti vie lapset hoitoon, ei seuraa pidä ollenkaan, töissä vaan sitten ilta lyhyt on se lapsuuskin vaikka tuntuu pitkältä kun ei omat vanhemmat välitä. Taas viikonlopun tullen äiti menee iskemään niitä vieraita miehiä ja nauttimaan irstaista katseista ei oma mies enää sytytä sellastamallia tarjotaan omille tytöille ja pojille!

Itse en yrjöä,en iske vieraita miehiä,fritsujakin ollut viimeeksi 16 vuotta sitten. Miten nyt suu pannaan? Lapsestani sanottakoon että nytkin tulevana lauantaina olemme menossa uimaan ja teatteriin ja illalla kun hän nukkuu lähden tyttökaverin kanssa ulos.

Vierailija:

Lainaus:

muissa riennoissa niin sitten hän on jo mielestäni täysi idiootti eikä ansaitse miestään eikä lapsiaan. Eikähän nämä kapakkaruusut (huom. ne jotka käyvät viikottain) ole " hieman" vähemmän kiinnostuneita muusta kulttuurista kuin keskikaljasta! Ole vapaasti mitä mieltä tahansa, minun mielestä on aika halpaa käydä jo varattuna ja perheellisenä edelleen kapakoissa.

Sinkkuna minäkin siellä kävin, se on ihan normaalia! Siellähän niitä miehiä tapaa (sinkkuja)! Kyllä muo olisi ainakin harmittanut jutella vaikka pitkään miehen kanssa joka loppuillasta osoittautuisi varatuksi. Eikö muka teille tule tilanteita jossa hermostutaan kun olettekin varattuja, mutta höpötelleet pikkusiidereissänne vaikka ja mitä.. jos olette rehellisä niin vastaatte KYLLÄ! (näitä aina kuulee..)

T.34

Eli meettekö baariin ja jumpalle samannäkösenä? Viivyttekö molemmissa yhtä kauan? Juotte jumpallakin siideriä?

Meni jotenkin multa yli toi vertaaminen. Kun mielestäni kukaan ei oo jumpalle tullu kännissä...

Ja tiedoks vaan, että kyllä mä tasan tiedän millasta baarissa on, on tullu meinaan käytyä tosi paljon ennen. Ja voin sanoo ettei mies ees päästäis mua baariin, koska mua tullaan iskeen aina ja koko ajan...siinä sulle joka haukku kotonaviihtyviä äitejä rumiks ym.

Kyllä äiti voi käydä muuallakin kun baareissa, että pääsee tuulettuun.

Äidit käy baareissa viikonloppusin ja sit porataan kun lasten kanssa on niin rankkaa, kun ei saa nukuttua ym. Hävetkää!

Kun hoette sitä, ettei lapsi voi kärsiä äidin yöllisestä poissaolosta - hänhän nukkuu. Eikö lapsenne yöllä herätessään kaipaa äitiä - meidän pikkuinen ainakin rauhoittuu vain minun syliini ja muistan itsekin, kuinka levottomasti nukuin pienenä aina jos äiti tai molemmat vanhemmat olivat jossain iltariennoissa (mitä tapahtui ehkä kerran, pari vuodessa max.) - rauhoituin vasta kun tiesin, että vanhemmat ovat kotona. Vai onko teille kaikille sitten osunut lapset, jotka nukkuvat kuin tukit yön läpi? Pikkuisen nimittäin kalskahtaa itsepetokselta tuo ettei lapsi teitä yöllä kaipaisi.. :/

t. nimim. lapsi 1,5 v. ja kerran olen käynyt ravintolassa juhlimassa kun oli " puolipakko" ; toiste en mene piiiitkään aikaan.

Heti alkuun voin kertoa ettei ystäväni todellakaan ole mikään alkoholisti (isäni on joten tiedän ko.sairaudesta kyllä liikaakin). Kommentit ovat yllättäneet minut tyystin. Ystäväni on 31-vuotias ja ihana äiti. Miten kukaan tuntematon voisi väittää toisin?

Mukava oli kuitenkin huomata että kaikki eivät tuominneet.

Nena

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat