Seuraa 

Monennellako viikolla tunsitte vauvan ensimmäiset liikkeet ensimmäisessä raskaudessa? Itselläni nyt meneillään 16. ja välillä pieni epäilys liikkeistä...?

Kommentit (13)

Itse tunsin tasan rv 20, tutut on tunteneet vaihdellen rv 14 - rv 22, ja riippuen mm. istukan paikasta. Myös tuntemukset on erilaisia, itse tunnen useimmiten sisäistä möngerrystä ja pulputtelua, ja vähemmän potkuja ulospäin, mutta toiset tuntee taas enempi potkuja. Nyt omat rv 29+

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Taisi olla rv 20 menossa, kun varmuudella voin sanoa liikkeet tunteneeni.. Lääkäri oli ihmiessään ollessani rv 17, etten tunne liikkeitä, kun kohtu oli jo kasvanut navan korkeudelle. Ultrassa sitten selvisi, että minulla istukka etuseinässä, joka vaimentaa liikkeiden tuntumista. Todella paljon vaihtelee se miten lääkärit ja terveydenhoitajat suhtautuvat siihen, milloin voi liikket tuntua. Ystäväni joka odottaa kolmatta lastaan kertoi, että on tuntenut liikkeet jo rv 15 ja terveydenhoitaja oli kieltänyt jyrkästi, että ei silloin vielä voi liikkeet tuntua.. Mene ja tiedä sittten.

Hei!Mä odotan ensimmäistä lastani ja tunsin kuplintaa mahassani viikolla 18.Oon nyt viikolla 21 ja olin kans maanantaina rakenneultrassa,siellä se pikkuinen heilutteli varpaitaan ja kaikki oli tosi hyvin.Kysyttiin mieheni kanssa lapsen sukupuolta ja lääkäri sanoi et tytöltä näyttää.Eilen tunsin ensimmäisen potkun..se tuntui siltä ku joku olisi tönäissyt mahaa sisältäpäin..aika upee tunne..

Ekasta tunsin jo viikolla 14 olikin tosi vilkas maha-asukki. Nyt odotellaan milloin rupeaa tuntumaan viikkoja kasassa 12, mutta ainakin ultrassa oli tämä toinen rauhallisempi kuin esikko. Epäilenpä että nyt odotetaankin viikko pari pidemmälle.

Hei!Mä odotan ensimmäistä lastani ja tunsin kuplintaa mahassani viikolla 18.Oon nyt viikolla 21 ja olin kans maanantaina rakenneultrassa,siellä se pikkuinen heilutteli varpaitaan ja kaikki oli tosi hyvin.Kysyttiin mieheni kanssa lapsen sukupuolta ja lääkäri sanoi et tytöltä näyttää.Eilen tunsin ensimmäisen potkun..se tuntui siltä ku joku olisi tönäissyt mahaa sisältäpäin..aika upee tunne..

Molemmilla kerroilla mulla on istukka ollut takaseinässä joten liikkeet on tuntuneet hyvin. Nyt toiselta tunsin liikkeet aikaisemmin koska tiesin mitä odottaa. Ei ne tuossa vaiheessa mitään selkeitä ole, vaan ihan vaan tunne että joku pyöräyttää sisuksissa. rv 16 on sitten ekat potkun tapaiset tuntuneet, tosin hirveän hentoina ja selällään käsi mahan päällä.

Just edellisenä päivänä olin neuvolassa ja mietin siellä ääneen, että koskahan ne liikkeet alkavat tuntua. Seuraavana päivänä sitten tuntui melko selkeästi ja siitä saakka on ajoittain ollut melkoista rallia tuolla mahassa. Kyllä mä olin jo aikaisemminkin tuntenut jotain, minkä en kuitenkaan osannut varmasti sanoa aiheutuvan " Papusta" .

Soile ja papu rv 22+4

näistä liikkeistä... mulla alkaa tänään viikko 20 ja oltiin rakenneultrassa maanantaina ja kaikki oli siinä mallillaan ja " teijo" siellä liikkui tosi ahkerasti ja ihan poseerasi. Mulla on istukka etuseinämässä ja kaiketi sen vuoksi ei liikkeet tunnu ; ( Jotain kuplimista ja myllyrystä hieman - mutta jotta ne voi " tuntea" niin pitää kyllä ihan kunnolla keskittyä.

Tää on tosi tyhymä kysymys - mutta kun esikoista odottaa - niin ei näitä juttuja tiijä.. elikkäs - välillä kuuluu kaikennäköisiä ääniä -niin eikös ne tuu sitten ihan sieltä vatsalaukusta ja nää vauvanliikkeet on sitten ihan äänettömiä - eller hur?

terkuin

Äippä ja Teijo 20+0

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat