Vierailija

Olen koko ajan sillä lailla läsnä, että vastailen kysymyksiin jne. jos sellaisia ilmenee. Joskus sanon, että odota hetki, jos on kiireistä (esim. teen juuri ruokaa ja tyttö tahtoisi että näytän miten "tänään menen kesäkerhoon" kirjoitetaan).

Meillä on myös lapset 3v ja 1v. Heidän kanssa tyttö leikkii välillä.

Joka päivä minulla on joku kahdenkeskinen hetki kunkin lapsen kanssa. Tytön kanssa leikin usein koulua, luen hänelle tms. Mutta tyttöpä tahtoisi että koko ajan viihdyttäisin häntä. On yrmeä ja vinkuu että koskaan en tee hänen kanssa mitään.

Meillä ei lähellä asu tytön kavereita, joten on vähän yksinäinen, vaikka pyrin joka päivä saamaan joko meille jonkun kaverin pariksi tunniksi tai tytön kaverin luokse pariksi tunniksi. Käymme myös yhdessä leikkipuistoissa joissa tytöllä on kavereita, tyttö käy kesäkerhoa kaksi kertaa viikossa, mummolassa käymme kerran-pari viikossa lasten kanssa.

Viihdytänkö mielestänne liian vähän? Minkä verran te muut viihdytätte tämän ikäisiä?

Toinen juttu on se, että jos tyttö tahtoo esim. maitoa niin millään ei itse sitä kävisi hakemassa jääkaapista vaan vonkuu että minä kaadan hänelle (osaa itsekin hyvin). Tulee myös lähes joka yö minun ja isänsä väliin nukkumaan (tämä ei ongelma, mutta mainitsen nyt tämänkin).

Kommentit (4)

niinkuin joku sanoi, pitää osata leikkiä yksinkin ja sisarusten kanssa ja antaa mielikuvitukselle tilaa.

kehu tyttöäsi paljon, pienistäkin asioista.

jos tyttö osaa tehdä jonkun asian itse, haluaisi vain huomiotasi. käske tekemään itse tai muuten jää ilman, jos tyttö tekee, kehu hirveästi kun oli reipas ja ota syliin ja halaa jne...

tyttösi menee kohta kouluun, ei sielläkään kukaan ole kokoaikaa passaamassa. pitää osata toimia itse.

nyt sinun tehtäväsi on kannustaa tekemään, leikkimään jne.. ja kehua jotta tyttö tietää osaavansa.

Mulla on 6 v poika ja 4 v tyttö. En leiki heidän kanssaan kuin satunnaisesti. Ovat hoidossa arkena (esikoinen lähtee kouluun syksyllä) ja iltapäivisin ei ole mitään ohjelmaa kotona. Viikonloppuisin saattaa käydä joku kaveri kylässä tai lapset menevät kylään kavereille. Naapurostossa ei ole muita lapsia.

Jos tyttösi ei ole hoidossa, niin silloin ymmärrän tuon kaveri jokapäivä. Mutta aika paljolta se kuulostaa. Kyllä lasten pitää osata leikkiä ihan ilman ohjaustakin. Pitää antaa tilaa mielikuvitukselle. Tylsyys on paras aktivoija spontaanille mielikuvitusleikille.

Meneekö tyttösi eskariin/kouluun syksyllä? Sieltä ainakin saa kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Iltasadun luen joko minä tai sitten lapsen isä. Muuten leikkii sisaksen tai kavereiden kanssa tai itsekseen. Ruokailut on koko perheen yhteisiä hetkiä, muuten lapset puuhaa lähinnä keskenään.

kaipaisiko tyttö enemmän hellyyttä?

Voisitko kokeilla kehua kovemmin itsenäisestä pärjäämisestä?

Voisiko joku muu juttu vaivata, joka vaan ilmenee tällaisena läheisyyden kaipuuna? Koita kysellä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat