Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen paksuna, viikkoja 10 ja kaverit vie ulos 18v.-synttäreiden kunniaksi juhlimaan, Ne ei tiedä mun raskaudesta mitään ja en halua kertoa joten pitää vetää kännit, muuten ne rupeaisivat epäilemään. Paljonko viinaa voi ottaa ilman että siitä on haittaa? Montako siideriä esimerkikiks?

Kommentit (28)

en haluais kavereille vielä kertoo, siinä se. Poikakamukin varmaan jättää kun saa selville, ollaan seukattu vajaa ½ vuotta.

Ja kotio en haluaisi myöskään jäädä, ei oo kun muutama kaveri ja jos en niiden kanssa oo niin kohta ei oo kavereita ollenkaan. Pelottaa että ne jättää mut kun saavat tietää vauvast.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

</p> <p> <br /> Vierailija:</p> <p>[quote kirjoitti:

se, että lapsessa ei nyt näy ongelmia, ei takaa sitä, etteikö niitä kuitenkaan olisi ja myöhemmässä vaiheessa tulisi esiin! Ja kiitos teille taas, vahvistitte stereotypiaa teini-/nuorista äideistä, onneksi emme ole sentään kaikki samanlaisia, toisille tosiaan ne lapset on elämän ykkösasia, toisille, kuten näille kahdelle, elämää hallitsee kuningas alkoholi. Oikeesti mua niiiiiin sieppaa tollaset ihmiset, kaikille niitä lapsia siunaantuukin.. Raskausaikana juomiselle ei ole mitään perusteltua syytä, äiti on vaan itsekäs paska!

Vierailija:

Lainaus:

se, että lapsessa ei nyt näy ongelmia, ei takaa sitä, etteikö niitä kuitenkaan olisi ja myöhemmässä vaiheessa tulisi esiin! Ja kiitos teille taas, vahvistitte stereotypiaa teini-/nuorista äideistä, onneksi emme ole sentään kaikki samanlaisia, toisille tosiaan ne lapset on elämän ykkösasia, toisille, kuten näille kahdelle, elämää hallitsee kuningas alkoholi. Oikeesti mua niiiiiin sieppaa tollaset ihmiset, kaikille niitä lapsia siunaantuukin.. Raskausaikana juomiselle ei ole mitään perusteltua syytä, äiti on vaan itsekäs paska!

STEREOTYPIAA NUORISTA ÄIDEISTÄ!!?? VOI VEE; KUN TE OSAATTE!!! VOI KUN TIETÄISITTE ETTÄ MIKÄ TEIDÄN NIIIIIIN FIKSUJEN KOLMIKYMPPISTEN ÄITIEN STEREOTYPIA ON NIIN VAIKENISIT KUIN MUURI!!

aaaaaaaaaaaaaaarghhhhhhhhhhhhhhh!!

Kyllä te jaksatte!! Tää on ihan selkeästi provo, mutta ENTÄPÄ JOS; voisiko millään idiootit olla merkitystä, että monet nuoret EIVÄT oikeasti tiedä lasten hoidosta mitään, mutta silti jaksavat niistä kysellä ja kehittyä jopa paremmin kuin te raihnaset, äkkipikaiset ja nuutuneet äidit!

VOI VEE!

*26 äiti*

[/quote]

Vierailija:

Lainaus:

Mä itse join, kun ootin ekaa, tyhmää tiedän, mutta oli huolia, jätetty just enkä vaa jaksanu olla yksin ilman tukee tai mitää juomatta. Vähensin kokoajan tietty, mut join silti useita annoksia. Nyt tyttö on vuoden ja ootan toista enkä juo yhtään! Oon ilonen että lapsi oli silti terve on on kehittyny, kävelee, puhuu vähän jne, vaikka joinkin. Kandee miettii onx sulla oikeesti ees edellytyksii pitää/kasvattaa/elättää lapsi, jos kaikki riippuu kamuista. Jos oot provo, niin onnee vaan sullekkin!

t: äite 20v

Jos olet oikeasti noin idiootti, että täytyy kavereitten takia vetää kännit, kun ei voi kertoa olevansa raskaana, niin kannattaa kyllä harkita sitä aborttia ihan tosissaan ja koittaa vaikka ite kasvaa aikuiseksi ennen kun alkaa lapsia värkkäämään..

Kyllä se lapsi jossain määrin rajoittaa juhlimista, ja jos et ole siihen valmis, niin hoida se sikiö pois!!

Alkoholi ja raskaus

Raskauden aikana nautittu alkoholi läpäisee helposti istukan ja kulkeutuu sikiöön, jossa pitoisuudet nousevat erityisen korkeiksi suuren vesipitoisuuden omaavissa elimissä, kuten aivoissa. Humalajuominen eli juominen, jossa veren alkoholipitoisuus nousee korkeaksi, on osoittautunut vaarallisemmaksi kuin jos sama alkoholimäärä juodaan eri kerroilla tai pidemmän ajan kuluessa. Alkoholin käytön raskaudenaikaista turvallisuusrajaa ei tunneta tarkkaan. Siksi lääkärit suosittelevat nykyään alkoholin käytön välttämistä kokonaan raskauden aikana.

Suomessa arvioidaan vuosittain syntyvän noin 100 fetaalialkoholisyndroomasta (FAS) kärsivää lasta ja noin 200, joilla on lievempiä alkoholin aiheuttamia häiriöitä. FAS-lapsille tunnusomaiset piirteet ovat pieni pää, tyypilliset kasvojen piirteet, ärtyneisyys, levottomuus ja hidas sekä henkinen että fyysinen kehitys. Heillä on myös hidastunut kasvu kohdussa. Valtaosa eli noin 90 % heistä on henkisesti jälkeenjääneitä. FAS syndrooma liittyy alkoholismiin, mutta kasvun hidastumista on todettu jo 8 - 10 alkoholiannosta viikossa juovien äitien sikiöllä.

Artikkelin laati:

Yleislääketieteen erikoislääkäri Mikael Nyström

© YTHS 26.5.2004

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2497&article=1...

Mä itse join, kun ootin ekaa, tyhmää tiedän, mutta oli huolia, jätetty just enkä vaa jaksanu olla yksin ilman tukee tai mitää juomatta. Vähensin kokoajan tietty, mut join silti useita annoksia. Nyt tyttö on vuoden ja ootan toista enkä juo yhtään! Oon ilonen että lapsi oli silti terve on on kehittyny, kävelee, puhuu vähän jne, vaikka joinkin. Kandee miettii onx sulla oikeesti ees edellytyksii pitää/kasvattaa/elättää lapsi, jos kaikki riippuu kamuista. Jos oot provo, niin onnee vaan sullekkin!

t: äite 20v

Vierailija:

Lainaus:

en haluais kavereille vielä kertoo, siinä se. Poikakamukin varmaan jättää kun saa selville, ollaan seukattu vajaa ½ vuotta.

Ja kotio en haluaisi myöskään jäädä, ei oo kun muutama kaveri ja jos en niiden kanssa oo niin kohta ei oo kavereita ollenkaan. Pelottaa että ne jättää mut kun saavat tietää vauvast.

Kuinkahan kauan aiot salata asian? Harkitse nyt vakavasti sitä aborttia, kun et selkeesti ole kypsä äidiksi.

Edelleen epäilen provoksi, minut ainakin provosoi kirjoittamaan raivon vallassa!!!!!!!!!!!!

Vierailija:

Lainaus:

Eiköhän nämä ketjun molemmat " nuoret äidit" ole oikeasti näitä kolmekymppisiä nuorten äitien haukkujia jotka teeskentelevät nuoria äitejä...

[/quote]

STEREOTYPIAA NUORISTA ÄIDEISTÄ!!?? VOI VEE; KUN TE OSAATTE!!! VOI KUN TIETÄISITTE ETTÄ MIKÄ TEIDÄN NIIIIIIN FIKSUJEN KOLMIKYMPPISTEN ÄITIEN STEREOTYPIA ON NIIN VAIKENISIT KUIN MUURI!!

aaaaaaaaaaaaaaarghhhhhhhhhhhhhhh!!

Kyllä te jaksatte!! Tää on ihan selkeästi provo, mutta ENTÄPÄ JOS; voisiko millään idiootit olla merkitystä, että monet nuoret EIVÄT oikeasti tiedä lasten hoidosta mitään, mutta silti jaksavat niistä kysellä ja kehittyä jopa paremmin kuin te raihnaset, äkkipikaiset ja nuutuneet äidit!

VOI VEE!

*26 äiti*

Voi luoja,olisitpa sinäkin kasvanut ensin aikuiseksi ennen kuin lapsia itse tähän maailmaan pukkaat.Yhtään,jos aivoja on niin ei mitään kännejä tuossa tilassa vedetä.

kysyin täältä koska en tiiä ja neuvolassa en oo vielä käynyt.

Minkäverran voin juhlia kavereiden kanssa? Ei kait lapsentulo juhlimista estä?

alkoholin vaikutukset alkuraskauteen

--------------------------------------------------------------------------------

Kysymys: Vaikuttaako alkoholi ensimmäisellä ja toisella raskausviikolla? Kuukautiseni tulevat mahdollisesti noin viikon päästä ja jos eivät, niin varman testinhän voin tehdä vasta noin 10 päivän päästä, mutta sitä ennen on pari sosiaalista tilaisuutta, joissa tarjotaan alkoholia. Olen kuullut, ettei ensimmäisillä viikoilla alkoholin kanssa tarvitse olla NIIN tarkka, sillä solut uusiutuvat vielä monta kertaa. Pitääkö paikkaansa?

Lääkäri vastaa:

Aivan raskauden alussa alkion solut ovat kaikkivoipia, eli jos joku solu tuhoutuu, niin joku toinen solu voi sen korvata. Ensimmäiset 13 viikkoa ovat kuitenkin tärkeimmät viikot, koska silloin elimiet kehittyvät. Jos alkio/sikiö vaurioituu " liikaa" , saa helposti alkuraskauden keskenmenon. Alkoholin suuri kulutus raskauden ensimmäisten kuukausien aikana johtaa nimenomaan sydänvian mahdollisuuteen. Myöhemmin alkoholi häiritsee sikiön keskushermoston kehittymistä ja kypsymistä ja voi pahimmillaan johtaa henkiseen kehitysvammaan.

08/13/2004

http://www.coronaria.fi/portaaliPHP/kysylaakarilta/index.php?mode=tr&tee...

Noilla viikoilla alkaa kehittyä kaikki tärkeät elimet ja aivot joten ryyppääminen voi aiheuttaa pahaakin tuhoa..

Maksimissaan yksi siideri, SANO että olet LÄÄKEKUURILLA.

Luulen kuitenkin että tämä ON TYPERÄ PROVO joten se siitä.

Järki käteen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat