Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 


http://kotisivu.mtv3.fi/diewahrheit/baal.htm



yksi linkki oli yllämainittu jonka muslimit kertoivat olevan valetta, niin siihen olin pyytänyt korjauksia että mikä oli sitten väärää?? ne kuunjutut ym.

no olkaa hyvät, niin voin sitten tekstin tekijälle välittää tietoa.

Kommentit (16)

Myös Elias totisesti kuului sanamme julistajiin. Hän sanoi kansalleen: " »Kuinka ette karta pahaa? Kuinka saatattekin huutaa Baalia avuksenne ja hyljätä ylhäisen Luojanne, Jumalan, joka on Herranne ja esi-isienne Herra ammoisista ajoista." Mutta he kutsuivat häntä pimittäjäksi, ja siitä syystä heitä varmasti kuritetaan, ei kuitenkaan Jumalaa pelkääväisiä, puhdistuneita, heidän keskuudessaan. Ja Me siunasimme hänen nimensä jälkipolvissa näillä sanoilla: »Rauha olkoon Eliaalle!» Tällä tavoin palkitsemme Me hyvää tekeviä. Totisesti hän kuului uskollisiin palvelijoihimme.



And verily, Iliyâs (Elias) was one of the Messengers. When he said to his people: " Will you not fear Allâh? " Will you call upon Ba' l (a well- known idol of his nation whom they used to worship) and forsake the Best of creators " Allâh, your Lord and the Lord of your forefathers?" But they denied him [Iliyâs (Elias)], so they will certainly be brought forth (to the punishment), Except the chosen slaves of Allâh. And We left for him (a goodly remembrance) among generations (to come) in later times; Salâmun (peace) be upon Ilyâsîn (Elias)!" Verily, thus do We reward the Muhsinûn (good-doers, who perform good deeds totally for Allâh' s sake only - see V.2:112). Verily, he was one of Our believing slaves.



suura 37: 123-132.



..................



Että jos sitä Koraania viitsisi lukea hieman paremmin, niin huomaa kyllä että ko. linkin teksti on täysin omasta päästä vedettyä.

joukosta aivan kuten kristityillä on ristinsä ja juutalaisilla tähtensä.



Tämä on ihmisten keksintö eikä kuulu islamin uskoon. Aivan kuten moni muukin asia, mitä ikävä kyllä nykyajan muslimit tekevät " islamin nimissä" .



Koska tätä puolikuuta ei ole mainittu Koraanissa eikä perimätiedossa se ei mitenkään voi liittyä islamin uskoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se joku on uusitanut uskontoa eli tehnyt kielletyn teon.



Itse en ole ensimmäistäkään moskeijaa rakentanut niin en kai sitten mitään ole jatkanutkaan. Yksinkertaista, kun ajattelee!



fia123:

Lainaus:


miksi se ei sitten vaikka ole kukko, sika, lammas, neliö... tms Jokuhan sen sinne on laittanut alunpoerin ja te sitä jatkatte!




fia123:

Lainaus:


moskeijan katolla on puolikuu, jos se ei kerran liity islamiin mitenkään?




jotka islaamissa ovat kiellettyjä (siis uudistukset uskonnossa)

josefiina4:

Lainaus:




kuka kristitty nyt koraaniin uskoo, olisko mitään historiallista selitystä kuunjumala asiaan???




Tämä on kyllä hauska kommentti. Samalla tavoin voin sitten julistaa, että " emme me muslimit usko teidän raamattuunne ja te olette väärässä, kyllä minä tiedän miten te uskotte" ja niin edespäin. Islamin usko kuitenkin perustuu Koraanin ja tämän uskon perusteet löytyvät Koraanista ja Sunnasta.. ja silloin vastaus myös löytyy näistä eikä mistään muualta.



</p> <p> <br /> Allah, joka on koraanin mukaan Jumala, tulee arabian sanoista " al-Ilah" , Korkein Jumala. Ennen muhammedia Allah l. Al-Ilah, oli laajalti Lähi-Idässä ja Itä-Afrikassa palvottu kuun jumala. Tämä kuunjumala oli esi-islamilaisen Arabian jumaliston ylin jumaluus ja siten myös Kaaban pyhätön korkein jumala (pyhätössä oli alempiakin jumaluuksia ainakin toistakymmentä). Kun Muhammed tuli paikalle, hän keksi sanoa, että tämä " korkein jumala" on Korkein Jumala. Tästä syystä Allah on nykyään myös arabiankielisen Raamatun Jumala. Nykyarabiaksi sana Jumala käännetään Allah.[i/]<br /><br /><br /><br /> Ensinnäkin, yksi selvä valhe on tuo, että aiempia jumaluuksia toistakymmentä. Näitä epäjumalan kuvia oli 360..ainakin. Mutta tämä tuskin on tärkeä asia.<br /><br /> Toiseksi arabian kieltä tunteva tietää että al-Ilah tarkoittaa Jumalaa, itseasiassa se tarkoittaa Yhtä Tosi Jumalaa. Se ei ole kuujumala, vaan tarkoittaa Jumalaa! Aivan kuin God on englantia ja tarkoittaa Jumalaa!<br /><br /> Al-Ilah on ns. perusmuoto, sillä ei ole feminiini/maskuliinimuotoa eikä monikkoa. Siksi se on ainutlaatuinen sana.<br /><br /> Muhammed tuhosi kaikki nämä epäjumalan kuvat Mekasta, ne kaikki, eikä jättänyt yhtään niistä pystyyn!<br /><br /> Tämä korkein Jumala taas on vain sanaleikkiä, sillä kuten jo aiemmin sanoin, että Koraanissa ja perimätiedossa on mainittu 99 Jumalan nimeä ja yksi niistä on Korkein, tarkoittaen, että kukaan ei ole Hänen yläpuolellaan, aivan kuin Jumalan nimi on Armollisin, koska kukaan ei ole armollisempi kuin Jumala. Tällä ei ole mitään tekemistä sen väitteen kanssa, että tämä heidän kutsumansa ¿kuujumala¿ olisi ollut se korkein jumala.<br /><br /><br /><br /> Kolmanneksi, jos Muhammed olisi palvonut tätä kuujumalaa, niin miksi se ei tule selväksi esim. Koraanissa ja perimätiedossa?<br /><br /> Miksi jokaisen muslimin kotona ei ole edes pienoispatsasta tästä kuujumalasta?<br /><br /> Islamissahan on kuvanteko totaalisen kielletty....<br /><br /><br /><br /> Tässä sitten todisteita Koraanista puheideni todisteeksi:<br /><br /><br /><br /> Älkää palvoko kuuta¿.<br /><br /><br /><br /> 41:37 Hänen tunnusmerkkejään ovat yö ja päivä, aurinko ja kuu. [b]Älkää kumartako aurinkoa ja kuuta, vaan kumartakaa Jumalaa, joka ne loi, jos Häntä tahdotte palvoa![/b]<br /><br /><br /><br /> Jumala on luonut kuun¿.<br /><br /> 31:29 Etkö näe, että Jumala antaa yön seurata päivää ja päivän yötä, ja Hän säätää auringon ja kuun liikkeet; kumpikin kulkee kohti määrättyä hetkeään, Jumala on tietoinen teidän teoistanne.<br /><br /><br /><br /> 16:12Ja Hän on teitä varten säätänyt yön ja päivän, luonut auringon ja kuun. Ja tähdet noudattavat Hänen käskyjään. Totisesti, tässä on merkkejä niille, joilla on ymmärrystä.<br /><br /><br /><br /> Miksi tämä tarina Aabrahamista, jos kerta kuu on jumala?<br /><br /> Suura 6:<br /><br /> 74. Entä kun Aabraham sanoi isälleen Azarille: »Pidätkö epäjumalia Jumalan vertaisina? Näen totisesti, että sinä ja kansasi olette ilmeisessa harhassa.»<br /><br /> 75. Ja tällä tavoin näytimme Me Aabrahamille taivaitten ja maan valtakunnan, jotta hän kuuluisi uskostaan varmoihin.<br /><br /> 76. Kun yö pimeni hänen ylleen, havaitsi hän tähden ja sanoi: »Tämä kai on Herrani», mutta kun se laski, sanoi hän: »En rakasta niitä, jotka painuvat alas.»<br /><br /> 77.Ja kun hän näki kuun nousevan, sanoi hän: »Tämä kai on Herrani», mutta kun se laski, sanoi hän: »Jollei Herrani johda minua, joudun minä totisesti harhaan.»<br /><br /> 78. Ja kun hän näki auringon nousevan, sanoi hän: »Tämä kai on Herrani, onhan se suurin.» Mutta kun se laski, sanoi hän: »Kansani, minulla ei ole tekemistä.minkään kanssa, jonka te asetatte Jumalan rinnalle.<br /><br /> 79. Minä käännän kasvoni sen puoleen, joka on luonut taivaat ja maan, olen oikeauskoinen enkä monijumalainen.»<br /><br /><br /><br /> Tuomionpäivänä kuu sammuu¿.<br /><br /> Suura 75<br /><br /> 1.Kutsun todistajaksi ylösnousemuksen päivän,<br /><br /> 2. kutsun todistajaksi omantunnon soimaavan äänen!<br /><br /> 3. »Luuleeko ihminen, että Me emme kerran voi koota hänen luitaan?<br /><br /> 4. Kyllä, Me kykenemme uusimaan täydellisesti hänen sormensakin.»<br /><br /> 5. Ihminen tuudittaa itsensä epäuskoon tulevan elämän suhteen.<br /><br /> 6. Hän kysyy: »Milloin ylösnousemuksen päivä koittaa?»<br /><br /> 7. Mutta kun se päivä sumentaa hänen näkönsä<br /><br /> 8. ja kuu pimenee,<br /><br /> 9. kun aurinko ja kuu yhdessä sammuvat,<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /></p> <p>[quote kirjoitti:


Ongelmaksi tulee se, että tämä muinainen kuunjumaluus on edelleen kaikkea muuta, kuin Jumala. Kuunjumalan perua puolikuu on edelleen Islamin symboli.




Koraanissa tai perimätiedossa ei ole määrätty puolikuuta islamin symboliksi, tämän ovat tehneet myöhemmin tulevat ihmiset. Kristityillä on risti, juutalaisilla tähti, joten muslimeille on tehty puolikuu¿ mutta tämä ei liity islamiin mitenkään.



Vastailen lisää jos jäi viel epäselväksi.

Pakkohan siihen on olla joku parempi selitys kuin että kysy moskeijan rakentajalta...ai niiltä kaikilta vai (vai onko kaikkien moskeijoiden rakentaja ollut sama heppu?)



Eli tuo ei riitä vastaukseksi...

fia123:

Lainaus:


miksi se ei sitten vaikka ole kukko, sika, lammas, neliö... tms Jokuhan sen sinne on laittanut alunpoerin ja te sitä jatkatte!




Juu, mutta huomaatkos sitten ollenkaan, jos jonkun moskeijan katolla ei tätä olekaan? Epäilen. Et kiinnitä siihen mitään huomiota.. ja tiedätkö edes, että on oppineita, joiden mielestä tämä on rahan tuhlausta ja epäuskovaisten matkintaa - joka tekee siitä selkeästi kielletyn asian uskonnon kannalta.



Tätä tapaa ei edes tunnettu Profeetta Muhammadin aikana eikä edes Oikeamielisten Kalifien (khulafa ar-raashiduun) aikana eikä edes Umayyadin dynastian aikana. Sitten jos aletaan katsomaan mistä se oikeastaan on peräisin (jolla ei sinänsä enää olekaan merkitystä, koska Islamin usko on täydellinen Koraanin mukaan).. niin historioitsijat ovat tästä erimielisiä. Jotkut sanovat persialaisten ottaneen sen käyttöön, toiset sanovat että kreikkalaiset ottivat sen käyttöön ja sitten se jotenkin siirtyi muslimeille. Syy tämän symbolin käyttöön sanotaan olevan siinä, että kun muslimit siirtyivät länsimaita kohti, he korvasivat ristit kirkkojen katolla näillä puolikuilla.. ja tämä on jälleen uusi " todiste" tämän asian kuulumattomuudesta islamiin ja siitä, että se todella on epäuskovien matkintaa... jolloin kaikista parasta olisi oikeastaan olla käyttämättä sitä.



Mitä sitten Koraani sanoo kuusta?



[b]Juuri Hän saattaa auringon paistamaan ja kuun loistamaan ja on määrännyt sille asentonsa, niin että te voitte tietää vuosien kulun ja ajanlaskun. Kaiken tämän Hän on tehnyt totuudessa. Hän selittää merkkinsä ihmisille, joilla on ymmärrystä.[/b] 10:5



Jo tuo jae riittää kumoamaan kaiken tuon kuunjumala-hölynpölyn islamista! Ja aiemmin laitoinkin Baalista, josta myös puhutaan noilla sivuilla.



Mitä tulee yleisesti ottaen symboleiden käyttöön: muslimit palvovat yksin Jumalaa, jolloin hylkäämme kaikenlaiset symbolit. Etsivätkö kristityt jonkinlaista suojaa tai turvaa rististä? Muslimille tällainen olisi shirk eli sen esineen asettamista Jumalan rinnalle, me etsimme turvaa ja suojelusta vain ja ainoastaan Jumalalta.



Itse asiassa, luin aiheesta mielenkiintoisen vastauksen - että " symbolittomuus" on meille erinomainen symbol, koska se kuvaa juuri sitä, ettemme todellakaan palvo mitään tai ketään muuta kuin Jumalaa.

moskeijan katolla on puolikuu, jos se ei kerran liity islamiin mitenkään?



Koraanissa tai perimätiedossa ei ole määrätty puolikuuta islamin symboliksi, tämän ovat tehneet myöhemmin tulevat ihmiset. Kristityillä on risti, juutalaisilla tähti, joten muslimeille on tehty puolikuu¿ mutta tämä ei liity islamiin mitenkään.



Vastailen lisää jos jäi viel epäselväksi.

[/quote]




muuten te kristityt Jumalan, Jeesuksen ja pyhän hengen lisäksi myös enkeleitä? Onko enkelikin teidän jumala? Monestihan kirkon päällä istuu enkeli patsas. Esim. Kontulassa Mikaelinkirkon päällä istuu enkelipatsas, joka on muuten vielä ihan hirveän ruma.

Muistui mieleen ;) Olin silloin lapsi kun kirkko rakennettiin (vai uusittiinko, en muista) ja mieleen on tosiaan jäänyt se, kun monet aikuiset kauhisteli että miksi oli pitänyt tehdä niin ruma enkeli.

Oletteko muuten nähneet. Onkohan sillä oikein joku tarkoitus?

miksi se ei sitten vaikka ole kukko, sika, lammas, neliö... tms Jokuhan sen sinne on laittanut alunpoerin ja te sitä jatkatte!



No siksi, että te sitten väittäisitte että Jumalamme on kukko, sika, lammas, neliö...eikö niin? ;)

Tai jos se olisi ympyrä tai soikio, niin väittäisitte meidän palvovan aurinkoa, täysikuuta, kananmunaa, tai vaikka perunaa! Peruna on pyöreä, peruna on soikea...



Mutta koska meillä ei ole sellaista symbolia kun risti, tai Daavidin tähti, niin teidän kristittyjenkö olisi pitänyt keksiä meille sopiva symboli?

Vaikka sikapossu olis varmaan ollut mieluisa?





Juuri on Koraanista esitetty perusteet, että kuuta, tai mitään muutakaan; muuta kuin Jumalaa ei saa palvoa.

Ettekä siltikään usko?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat