Vierailija

Olen itsekin uskovainen - tosin uskoni on alkanut viime aikoina kovastikin horjua. Miksi ystäväni, jolle uskon asiat eivät ole kovinkaan lähellä ajatuksia porskuttavat eteenpäin valtavan hyvin: he tulevat heti halutessaan raskaaksi, heillä on hyvät kodit, terveet vanhemmat, raha-asiat kunnossa jne.



Minä joka uskon Jumalaan ja pyydän häneltä rukouksissa varjelusta ja suojelusta kärsin lapsettomuudesta, vanhempani ovat molemmat sairaita + isäni on piiloalkoholisti, vanhempieni raha-asiat ovat jatkuvasti huonosti ja saan stressata myös niiden kanssa jne. Miksi minua koetellaan ja ajetaan uskosta pois? Kuinka uskoa Jumalaan, joka ei vastaa millään muulla lailla rukouksiini kuin kaatamalla lisää ongelmia niskaani? Koettelisi niitä, joilla sitä uskoa ei ole ja johdattaisi sitä kautta luokseen!

Sivut

Kommentit (82)

Nyt vaan syyllistyt siihen " minä tiedän paremmin kuin Jumala" -syntiin... Sinun pitää oikeasti, sydämesi pohjasta taipua Jumalan tahtoon. Siis ihan oikeasti tunnustaa, että Jumala tietää paremmin kuin sinä.



Itse olen omassa elämässäni huomannut sen (ja niitä vastoinkäymisiä on kyllä ollut!), että siinä vaiheessa kun ihan oikeasti ymmärrän, että tämä homma ei ole minusta kiinni, minä en voi tätä murehtimalla parantaa, että Herra tietää ja järjestää asiat niin kuin parhaaksi näkee, silloin saan tosi vahvoja rukousvastauksia. Eivät aina ne ole sellaisia kuin itse toivoisin, mutta kuten sanoin, Herra tietää.



Luuletko muuten, että kääntymällä pois Jumalasta elämäsi helpottuu? Tähän en usko.





Vierailija:

Lainaus:


Taidan juuri olla menettänyt uskoni. Miksi ihmeessä rukoilisin iltaisin ja uskoisin johonkin, joka ei millään lailla osoita mitään merkkejä olemassaolostaan minulle? Minusta ei koskaan ole tunutunut, että hän olisi millään lailla elämässäni läsnä. Olen lapsesta saakka Häneen uskonut ja jatkuvasti saan vain huonoja uutisia joka puolelta. Eikö hän haluaisi jollakin lailla osoittaa, että myös minä olen tärkeä eläessäni - enkä sitten vain " viimeisenä hetkenä" ?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä minä ainakin osaan tunnustaa, että jos teen jotain väärin, se on oma mokani. Ei minun tarvitse syyttää omista töppäilyistäni " paholaista" tai ketään muutakaan.

verkostolla on tosi matalankynnyksen jumalanpalvelukset kolmessa eri paikassa pääkaupunkiseudulla jos siellä asut. Se on siis luterilainen solusrk, eli pienryhmiä myös, jossa voi keskustella tällaisista asioista. Ei tarvitse vain toisten niskoja tuijottaa ... ;)

Ihmiset ovat kautta koko kristinuskon historian pohtineet tätä ongelmaa. Jos Jumala on hyvä ja oikeudenmukainen, miksi hän antaa ihmisen kärsiä?

Kenelläkään ei ole ollut antaa tähän kysymykseen vastausta, mutta hyviä arvauksia on esitetty.



Itse olen saanut vaikeina hetkinä lohtua Martti Lutherilta, joka vertasi Jumalaa kuvanveistäjään. Ihminen on syntyessään epämääräinen kivilohkare, jota Jumala alkaa muovata taideteokseksi. Välillä nakutellaan varovasti, välillä taas on pakko hakata irti suurempi pala. Se, mikä ihmiselle näyttäytyy suruna ja ahdistuksena, on todellisuudessa Jumalan huolenpitoa ja varjelua. Uskokoon ken tahtoo,

kukaan ei pysty antamaa lopullista vastausta tässä elämässä. Mutta jos uskonto auttaa selviämään vastoinkäymisten yli, on se jo silloin ansainnut olemassaolon. Jos joku jaksaa ilman uskoa, hyväpä niinkin.



En usko, että ei-uskovaisten ja uskovaisten kärsimysten määrässä olisi mitään eroa. Meidän on syytä muistaa, että mikä meille saattaa näyttää onnelta ja menestykseltä voi olla vain kiiltävä ulkokuori ilman sisältöä. Emme voi tietää toisten tuskan määrää ja kateudella vahingoitamme vain itseämme.



Toivotan kaikille, niin uskoville kuin ei-uskovillekin jaksamista arjen niin iloissa kuin suruissakin!

vaan on sellainen sanonta, kun näissä keskusteluissa usein tulee sellainen tunne, että armo on aika kaukana. Olen pahoillani, en todella tarkoittanut mitään pahaa, kaikki vaan hetkeksi hävisivät keskustelusta, ja ap tuntui oikeasti etsivän vastauksia.

Tietysti, jos ei kristinuskosta puhuta, niin tässä voisi miettiä myös karmallisia asioita. Mennyttä elämää tai elämän tehtävää.. Siis jos esimerkiksi olet henkisessä kehityksessä ystäviäsi pidemmällä - elämä on vaikeampaa (mutta välillä myös antoisaa). Osaat ehkä iloita pienistä asioista? Klisee, tiedän, mutta...

Sitten on tosiaan se, että edellinen elämä ja sen teot vaikuttavat eli karman laki, niinpä.



Siinä sitten uskoo mihin tahtoo :)



Ja onhan myös (ei poissulje jumalaa) pelikorttiteoria, eli tällaiset kortit sait ja näillä pelaat.. aika julmaa tosin, en itse usko tähän.

usein ongelmat itselleen ja läheisilleen.panettelija aiheuttaa erilaisia kiusauksia kullekkin niitä mitkä ovat se heikoin lenkki kyseisellä ihmisellä, mikäli tuo ihminen turvaa jumalaan ja luottaa ja uskoo jumalaan niin aivan varmasti hän saa apua ja kykenee vastustamaan kiusausta. luota siis jumalaan täydestä sydämestäsi niin hän polkusi tasoittaa. elä raamatun oppien mukaaan niin vältyt monilta ongelmilta. kokoonnu säännöllisesti toisten uskovien kanssa niin hengellisyytesi vahvistuu ja saat tukea toisilta uskonveljiltä ja sisarilta.

mutta minä ainakaan en ole kertonut kellekään uskostani, jos olet tuttuni, et tiedä että uskon.



jos uskot vain saadaksesi maallisia etuuksia, en ihmettele koittelemuksiasi.

Vierailija:

Lainaus:


Monesti niillä, jotka eivät usko Jumalaan on kaikki asiat paremmin reilassa kuin uskovilla. Koettelisi Herra nyt edes vähän niitäkin, jotka eivät usko. Miksi käännyttää meitä uskovia ja pitää meidät kurjassa olotilassa?




Miten on mahdollista sitten itsemurhat, kun jumala ei koettele ketään yli kestokyvyn. Miten se muuten ilmenisi konkreettisemmin kuin itsemurhien kautta, kun oman kestokyvyn yli koetellaan. Minusta silloin on koeteltu.

Myös minä rukoilen puolestasi.

Lueppa , jos ehdit 1 Pietarin kirje 5: 6-10.



Jeesus rakastaa sua, heitä vain murheesi hänelle, hän pitää sinusta huolen!

Vierailija:

Lainaus:


vai missä se raja menee?

Jumala ei ikinä koettele meitä yli voimiemme....se joka saa ihmiset itsemurhan partaalle on siulunvihollinen joka tuhoo tappaa ja vrastaa...mutta Jeesus on tullut jotta saisimme elämän ja yltäkylläisyyden.......Jumala haluaa ihmisille hyvää mutta monasti on uskovillakin vaikeuksia mutta Muista niistä pääsee aina läpi...ei yksin mutta Jeesuksen kanssa....yhdessä runossa sanottiin kerran että...." kävelin rannalla ja näin vain yhdet jalan jäljet...olenko yksin vaikeuksien ja murheiden keskellä...Jumala sanoo...rakas lapseni...aina silloin kun sinä näet vain yhdet jäljet se tarkoittaa että minä kannoin sinut...ne yhdet jäljet ovat minun se on mahtava runo ja ajatelma..." jalan jäljet hiekassa nimeltään <3 siu kaikille

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat