Seuraa 

Mulla tänään kp 2 ja näillä näkymin pas viikon 4 alussa. Ultraan marssin ensi viikon keskiviikkona, silloin selviää kuviot; eli onko kierto ok, ovuloinko jne. Onko muita samassa aikataulussa eleleviä? Olisi mukava piinailla yhdessä. Tässä nyt muutaman kuukauden tauon jälkeen herättelen ajatuksiani lapsettomuushoitojen suuntaa... Edellinen hoitokierto oli elokuussa jolloin olin tuoresiirrossa: kaksi siirrettiin ja se kierto päätyi ns reisille....

Nyt olisi edessä elämäni kolmas pas; kaksi alkiota samassa oljessa joten kaksi huurunenää lähtee matkaan jos selviävät sulatuksesta. Söin 3kk pillereitä; ihan vaan " huvikseni" kun ei hoidot olleet ajankohtaisia kun elämässä muuta vipinää. Epäilen itsekseni endoa ja ajattelin että kolmen kk:n pillerikuuri ei tee ainakaan pahaa sille taudille.....

Laitahan viestiä perään jos aikataulu täsmää..

Piinaseuraa kaipaillen, M@ij@

Kommentit (10)

Kuulostat tutulta; ollaan taidettu piinailla ennenkin yhdessä? Ja sinullahan on kanssa jo yksi lapsi???

Olet aika urakan elänyt syksyllä läpi! Mika teillä on jatkosuunnitelma; veiläkö aiottte käydä hoitoja näiden pas:ien jälkeen jos näissä ei tärppää??? Laitatko kertauksena vähän infoa itsestäsi? Tässä minusta lyhyesti:

vuosimalli -73

asustelen pohjoisessa osassa maata

naimisssa

tytär (luomu) 6½ v

syy lapsettomuuteen: vähän heikot simpat ja mulla jotain (endo????)

Hoitoja takana: 3 inssiä, 2 ivf, ekasta 2 pas:ia ja nyt tokan eka pas edessä; ollaan edetty hiljalleen; hoidoissa oltu jo yli 1½ vuotta mutta pidetty useiden kk taukoja kun ei aina ole jaksanut...

Tsemppiä sulle; laitahan kuulumisia, mulla ei tapahdu nyt mitään ennen ensi keskiviikkoa; silloin selviää ultrassa mikä on jatko tässä kierrossa....

Minulle tehdään pas lääkkeiden avulla pääasiassa sen vuoksi, että oma kiertoni heittelee 20-30 päivän välillä. Mullahan on takana vasta yksi pas ja sen seurauksena saimme tuon tytön. Nyt homma tehdään tietenkin saman kaavan mukaan.

Hirmuisesti etukäteisonnea sinulle keskiviikolla! Täällä kovasti peukutellaan, että saisitte alkiot matkaa! On se kyllä jännittävää..

Minäkin olen aina haaveillut useammasta lapsesta ja kyllä se vieläkin ajoittain koville ottaa, että tämä lapsen saanti on niin kiven alla. Rasittaa, kun hoitojen välillä pitää odotella ja odotella. Meille tehtiin ennen tyttöä 3 hoitoa, joista vain yksi toi tulosta. Lasken siis, että tyttöä ennen oli vain yksi hoito :) Viime syksynä tehtiin 3 hoitoa, joista kaikista pääsimme tuoresiirtoon. Takana on siis 4 jotenkuten onnistunutta eli siirtoon johtanutta hoitoa. Jossain vaiheessa pitää tietenkin pohtia sitä, että kuinka kauan näitä hoitoja jaksaa läpikäydä. Uskoisin, että toinen lapsi ainakin osittain veisi tämän " vauvakuumeen" pois. Ehkä kolmas saisi tulla, jos olisi tullakseen.

Voi että kun niin kovasti toivon, että me molemmat nyt onnistuisimme!

Kerrohan viimeistään keskiviikkona kuulumiset! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joo, olin ultrassa keskiviikkona (kp10): follikkeli oli 13,4mm ja limakalvo 8,8mm;

ekan lh-testin tein eilen, viiva oli haalea, toisen tänään, viiva oli lähes sama kuin vertailuviiva, huomenn vielä testaan josko viiva vielä tummuisi. Tossa jo kyselinkin follikkelin koosta: käsittääkseni rakkulan koko on n 21mm kun se puhkeaa ja sillä perusteella mulla ois ovulaatio maanantaina ja siirto siis ke. Mutta se siirtohan tässä selviää huomenna: jos testi huomenna vielä positiivinen slloin kaikki ok, jos se jo huomenna negaa, iskee paniikki koska en oikein voi olla töistä pois tiistaina... Tällaista inhottavaa aikajärjestelyä..........

Miten sulla? Minkäkokoinen sunlla oli rakkula?

Jännää, mulla on siirto torstaina ja sulla ehkä päivää aikaisemmin :)

Minä kävin eilen ultrassa ja limakalvo oli 6,5mm. Mullahan ei munarakkuloita kasva ollenkaan, koska pistin jarrupiikin kolmisen viikkoa sitten. Hormoneilla tässä vaan kasvatellaan tuota limistä.

Meillä on siinä mielessä jännät paikat, että nyt yritetään sulattaa kaksi kolmen päivän ikäistä alkiota. Jos ne eivät selviä siirtoon saakka joudutaan hoitoa lykkäämään seuravaan kiertoon :/ Tämä sen vuoksi, että siirto ajoitetaan kolmen päivän ikäisten alkioiden mukaan eikä niitä kaksipäiväisiä voi silloin siirtää. Toivottavasti kaikki menee nappiin!

Pysytään kuulolla!

Aikalailla samoissa aikatauluissa mennään. Minulla tänään kp. 2 ja eka ultra ensi viikon perjantaina. Siirto on viikolla 4, todennäköisesti loppupäässä viikkoa.

Tämä PAS tehdään lääkkeelliseen kiertoon jarrun avulla. Pistin jarrupiikin reilut pari viikkoa sitten ja menkkojen vihdoin eilen ilmaannuttua pääsin aloittamaan hoidon :) Nyt popsin Progynovaa siirtoon saakka.

Meilläkin on kaksi alkiota samassa oljessa ja toivossa eletään, että ne molemmat selviäisivät sulatuksesta. Nämä alkiot ovat muutaman vuoden vanhoja ja samasta satsista mistä meidän esikoinen sai alkunsa.

Vaikka meillä pari alkiota olikin pakkasessa on meille tehty kolme icsi-hoitoa menneen syksyn aikana. Viimeisestä saimma 2 alkiota pakkaseen ja ne käytetään sitten, jos tämä hoito ei tuota tulosta. Mutta niinhän ei tietenkään käy :)

Kirjoittelehan taas tunnelmista, kun homma etenee!

Testi aamulla vahvasti positiivinen eli HUH; pas on keskiviikkona (ovulaatio siis varmaan huomenna!)

Näin siis edetään! Seuraavaksi jännitetään että selviääkö alkiot sulatuksesta.... Mulla vaihtoehtona kahden alkion tai yhden alkion siirto: esitän että siirtävät kaksi. (pakkasessa kolme olkea)

Kyllä ollaan minustakin piinailtu yhdessä aiemminkin :)

Tässä lyhkäisesti jotain tietoa minusta:

Vuosimalli on -79 ja Helsingissä asustellaan miehen kanssa. Meillä on 09/04 syntynyt tyttönen. Hän sai alkunsa muutaman inssin ja kolmen icsin jälkeen ekasta passista. Hoidoissa olemme käyneet vuodesta 2003 saakka. Lapsen jälkeen pidimme viime syksyyn saakka taukoa ja nyt on taas täysi rumba päällä :)

Lapsettomuuden syy on minun leikkauksista vaurioituneet munasarjat, jotka tuottavat huonosti soluja. Periaatteessa estettä luomuraskaudelle ei ole, mutta eipä semmoista ole näkynyt tämän 3,5 vuoden aikana...

Kuulumisiin!

miksi sulla pas lääke-kiertoon????: onko siitä jotain haittaa jos sulla kehittyisi munarakkula jne. Kyselen ehkä tyhmiä...

Päätin elää normaalisti vaikka pas-kierto onkin: avattiin miehen kanssa viinipullo ja otetaan rennosti: eipä se onnituminen tästä varmaan ole kiinni... En edes jaksa olla enää niin optimisti kuin silloin joskus alussa: nyt ajatus tahtoo karata sinne suuntaan että kunhan käydään tämä rumba läpi.

Mullahan oli 3kk pillerit käytössä; tuli uusi työ ja muuta energiaa vievää ja sinä aikana ajatus koko asian suhteen jotenkin selkiintyi. Juuri pari tuntia sitten sanoin miehelle että maailmni ei enää kaadu jos ei koskaan tosita lasta saada: että suurempi kriisi voisi olla se, että meille tulisi toinen lapsi; koko vauva rumba (josta mulla on kyllä vaan hyviä muistoja mutta silti: ikää on kohta 7v enemmän; on koira huushollissa ja muita sitoumuksia, työssä jne) uusiksi........ Nyt on aika " vapaa" ja elämä aika helppoa.....Vuosi sitten koin asian ihan toiisn; aika näköjään parantaa..tai ikä?!?

Toisaalta: tämä ongelma vei meidän parisuhteen kuilun partaalle; en nähnyt viime keväänä mitään järkeä koko suhteessa; koin että ei ole mitään yhdessä pitäviä asioita... vaikka meillä yhteinen lapsi onkin: kumpikin teki, ja tekee edelleen, paljon töitä ja ystävät on varsinkin mulle nykyisin tärkeitä. Koen että ei ole mieltä istua kotona ja odottaa jotain ihmettä: lapsi juoksee kavereiden luona (eikä muuten enää edes toivo sisaruksia; sanoi juuri tänään että ei halua sisaruksia koska me vanhemmat rakastettais sitten sitä enemmän; voin kuvitella kuinka iso kriisi vauva olisi; esikoinen kohta 7v!!!!!), mies töissä ja harrastuksissa ja itse sitten kehitän mitä lie ajan vietettä... Joskus kuvittelin että mulla on kaksi-kolme lasta joita hoivaan ja hyysään; no ei mennyt elämä niin.....

Laitan huomenna kuulumiset testistä....

Kommentoin tota lapsilukua omalat osaltani:

ajattelin silloin joskus että kyllä voisin kolme lasta haluta. Mutta. nyt TIEDÄN että jos joskus toisen lapsen saan (epäilen...) en ainakaan enää hoitoihin lähde. Tosin en aio enää ehkäistä: enintään syön pillereitä parantaakseni hedelmällisyyttäni...

Eli meillä lapsi luku jäänee tuohon yhteen tai enintään kahteen (jos nämä hoidot tuo tulosta): en ole varam jaksanko edes enää lähteä kolmanteen ivf-hoitoon jos nämä pas:t menee reisille: edessä nyt ainakin vielä yksi pas tämän alkion siirron jällkeen. Toivoa tietenkin voi....Täytyy hoitojen jatkamisesta jutella lääkärinkin kanssa. Että onko jatkamisessa mitään järkeä....

Tsemppiä!

Sullahan oli ultra eilen. Joko siiropäivä varmistui?

Minä menen huomenna ultraan ja toivon saavani tietää koska siirto tehdään. Veikkaisin sen ajoittuvan ensi viikon loppupuolelle. Jännä viikko tulossa :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat