Seuraa 

Tietääkö joku, onko jollain valmistajalla täysin maidotonta lihaliemivalmistetta? Mulla on kotona Maggin lihaliemikuutioita, mutta niissä näyttäisi olevan hiven maitoa. Onkohan muissa samoin?

Kommentit (8)

Vanhassa kunnon Knorrissa ei ole maitoa - tietääkseni missään maussa. Tärkkelystä sen sijaan kyllä, mutta kyselin siitä kerran ja oli jtn muuta kuin vehnää, joskin eivät silti " suositelleet" vilja-allergiselle. Varmuuden vuoksi, oletan, sillä meillä se on kyllä käynyt - tosin käytän kuutioita harvakseen. Kuopus on siis maito-, muna- ja vilja-allerginen. Knorrissa toki paljon muuta " kamalaa" kuten kuten suolaa ja natrium- ym. glutamaatteja, mutta mä en ainakaan ole niin kovin jaksanut niitäkin vielä vältellä kun vältettävää on muutenkin niin paljon... ;-)

(Itse en muuten esim. jauheliha- tms. keittoon laita lihaliemikuutioita lainkaan, vaan ruskistetun jauhelihan nakkaan kiehuvaan, suolalla ja kourallisella kokonaisia maustepippureita maustettuun veteen, perään juurekset ja sipuli/purjo, lopuksi perunat ja maistuu ihan kuin olisi lihalientä...;-))

Tsekkaa myös fondit (pulloissa). Niissä taitaa olla kanssa tärkkelyksiä ym., mutta voivat hyvinkin olla maidottomia! Kalliimpia toki, mutta maukkaita! :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eipä ole tullut mieleeni että lihaliemikuutiossa voisi olla maitoa! Onneksi tytön maitoallergia ei ole niin paha, vaan masu kestää pienet maitomäärät satunnaisesti ruoassa. Katsoin kuitenkin kaappiin, ja Pirkka-lihaliemikuutiot näkyvät olevan myös maidottomia.

Itse ainakin löysin Prismasta Vian lihalientä ja kanalientä litran pakkauksessa - ilman mitään lisäaineita - vain lihoista/luista keitetty liemi ja mausteet.

rainbow-liemikuutiot on maidottomia, tsekkaa tuoteseloste kuitenkin varuiks, siitä on kuitenki vuosi aikaa kun jouduttiin käyttämään niitä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat