Seuraa 

Olisi mukava kuulla miten muilla sujuu nämä nukutuspuuhat?

Meidän neiti aloittaa n.18.00 unikitinät.No sit iltapesut,vaipanvaihdot ja unipuvun laitto päälle.Sit vien hänet meidän sänkyyn ja imetän,mut tää onkin se ongelma,kun hän haluaa aina vaan nukahtaa rinnalle,eli tissi suussa.Olen miettinyt,et olenko tehnyt " karhun palveluksen" ,kun olen yhdistänyt imetyksen ja nukahtamisen.Kaikenmailman artikkeleissa lukee,et imetystä ja nukahtamista ei olis hyvä yhdistää.Koska sit vauvan voi olla vaikea nukahtaa ilman tissiä.Ja näin nyt sit mei on.

Muutama kerta kyl on ollu niin,et uni ei ole tullu imetyksestä huolimatta ja olen nostanut tytön omaan sänkyyn ja rätti viereen.Olen itse mennyt eri huoneesen ja aina välil käyty katsoman neitiä ja tietty silloin jos hän kusuu.Sänkyyn jätyään hän aliottaa unikitinän joka saattaa kestää n.15min-1,5tuntii ja lopulta hän nukahtaa omaan sänkyyn.Näin muutama kerta.Olis mukava kuulla,et miten muiden omaan sänkyyn nukuttaminen onnistuu??

Päiväl sama jos yritän laittaa päikkäreil sisälle ni tissille pitää nukuttaa ja sit nostaa omaan sänkyy.Ulos jos laitan ni nukahtaa vaunuihin,kun kiikutan.

Kommentit (7)

omaan sänkyyn nukahtaa, annen nukahti aina kanssa aina tissille, mutta nykyisin kun alkaa näyttää väsyneeltä kahdeksan tai puoli yhdeksän aikaan annetaan maitoa ja sen jälkeen viedään omaan sänkyyn. useimmiten nukahtaa sinne kun on 1-4 kertaa viety tuttia. sisällä en ole koittanut nukuttaa päiväunille, ulos nukahtaa vaunuihin nyt kun on rytmi syntynyt, aamulla 10.30-11 ja iltapäivällä 14-14.30 aina syönnin jälkeen. Tyttö nyt 4.5kk.

Vauva on tosin vasta 3½ kk, mutta ei meilläkään nukahdeta iltaisin kuin tissille. Lisäksi herää aina, jos yrittää nostaa jonnekin. nukumme siis perhepedissä, mutta tavoitteena olisi siirtyminen omaan sänkyyn aika pian. Vinkkejä kaivataan meilläkin, koska tutti ei kelpaa, vain tissi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ettei lapsi herää siirrettäessä on nukuttaa tämä peiton, lakanan tms päällä tissillä sylissä ja sitten siirtää koko paketti nukkumaan. Näin ei lämpötila ja olo muutu siirrossa aivan niin paljon ja uni saattaa jatkua paremmin. Joku on myös neuvonut lämmittämään sängyn etukäteen kuumavesipullolla.

Ja parisen viikkoa on annettu iltapuuro klo 2030 ja sen jälkeen vielä tissiä. Jos ei nukahda tissille, niin vien omaan sänkyyn. Jos rupeaa kitisemään, niin käyn katsomassa ja hyssyttelemässä. Jos tarve vaatii, niin laitan tutin suuhun. Muutaman kerran on nukahtanut itsekseen sänkyyn, kun on pari kertaa käynyt rauhoittamassa. Yleensä nukahtaa tissille.

Meillä nukutaan vielä toiset päikkärit iltasella, herätetään viimeistään seitsemältä. Tämän jälkeen annetaan kasvis/lihasosetta + tissiä. Sen jälkeen leikitään, ja ollaan hyppykiikussa, käydään kylvyssä jos kylpypäivä. Tämän jälkeen yökkäri päälle, ja puurot huiviin.

Jossain vaiheessa täytyy lopettaa tuo tissin anto viimeiseksi, mutta kunhan nuo yöt rupeaisi nukkumaan kunnolla. Toiveissa olisi että saisi nukahtamaan omaan sänkyyn vain viemällä sinne.

Meillä poika on nyt reilu 5kk ja kolmikuisesta asti on nyt heräillyt öisin 1-2 tunnin välein. MIKÄÄN muu ei kelpaa, kuin tissi, yritetty on monen monituiseen kertaan. Tassutteluista ja hyssyttelyistä kehkeytyy lopulta vain kiukkuinen huuto. Näkee, että poikaa nukuttaa kovasti aina herätessään, mutta ei vaan saa unta ilman tissiä. Uuvuttavaa tämä on äidille, mutta näköjään ei olla ainoita. Minullakaan ei siis ole antaa hyviä neuvoja. Odotettava kait, että aika muuttaa tilanteen. Tsemppiä ja voimia kaikille yöheräilijöiden äideille!

eli tutti ei ole koskaan kelvannut eikä myöskään pullo. Vaikka lapsi (5 kk) näyttäisi olevan umpiunessa niin herää takuuvarmasti säpsähtäen jos nostan omaan sänkyyn. Päivällä kyllä nukahtaa syliin ja voin tästä nostaa vaunuihin eikä herää mutta illalla/yöllä onkin toinen juttu. Lisäksi syö 1-2 tunnin välein läpi yön kun nukkkuu mun vieressä eli aika rankkaa on...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat