Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

heitellään jääkiekkoa, niin että voittaja on se joka heittää pisimmälle. Leikkipaikkana teillä on nurmialue autojen parkkipaikkojen vieressä. Alatte leikkiä, ja leikki sujuu hyvin kunnes toinen lapsista (ei oma lapsesi) heittää vahingossa kiekon suoraan naapurin auton konepellille, johon tietenkin tulee lommo. Mitä teet?

Kommentit (7)

Aikuinen ottaa ilman muuta vastuun! Ihmetyttää vaan, miten voi olla noin ajattelematon, että tulee edes ehdottaneeksi tuollaisia leikkejä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

En kyllä katsoisi itse olevani syyllinen naapurin lapsen heittämiseen vaikka leikkiä olisin ehdottanutkin.

Jos naapurin lapsi toimi niin kuin leikkiä ehdottanut aikuinen oli näyttänyt tai neuvonut (siis ei esim. heittänyt aivan toiseen suuntaan kuin oli puhe), niin katsoisin kyllä että minä olisin tehnyt sen väärän arvion siitä miten leikissä voi käydä jos huono tuuri sattuu. Ei lapselta voi odottaa kykyä arvioida paikan sopivuutta (liian lähellä pysäköityjä autoja), mutta aikuiselta voi.

asiasta naapurille ja sopimaan korvauksista. Jos taas heittäjä olisi naapurin skidi, niin vaikeampi tilanne. En kyllä katsoisi itse olevani syyllinen naapurin lapsen heittämiseen vaikka leikkiä olisin ehdottanutkin. Toisaalta ei tuntuisi luontevalta mennä "kantelemaan" naapurin lapsen tekemisistä hänen vanhemmilleen, paitsi jos oltais oikein hyviä tuttuja.

Varmaan antaisin asian olla vaan ja antaa naapurien itse huomata klommo ja hoitaa asia perhepiirissä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat