Vierailija

se todellakin ON pöyristyttävää, millaisiin asioihin rahaa haetaan ja miten sitä myönnetään. Huijarit, kusettajat ja mustalaiset saavat rahaa ties mihin menoihinsa.. vaatteisiin, matkoihin, huonekaluihin, jopa hautajaiskukkiin.

Että sellasta.

Kommentit (13)

Vierailija:

Lainaus:

Mä en saanut lapselle turvaistuimeen rahaa, vaikka se on mun mielestä aika tarkeä asia lapsen turvallisuuden kannalta. Ostaisin kyllä paljon mielummin itse sen, mutta eipä ole 100 euroo ylimääräistä rahaa, vaikka nyt olenkin rikas yh, joka saa perus tuet, Niinkuin täällä vaahdotaan että yh.t saa rahaa ku roskaa. mutta lastani ei nyt sit kuljetella autolla ennenkuin saan säästettyä rahaa istuimeen.

Auto on yleensä kuitenkin itse valittu menoerä, ei pakollinen..

t.toinen " rikas" yh, jolla ei ole todellakaan varaa autoon

Mutiaiset haki sossusta rahaa, kun piti saada uudet huonekalut huonekaluliikkeestä, vaikka asunto oli valmiiksi kalustettu siisteillä kalusteilla. Samoin rahantarve oli suuri, kun piti saada uudet kalliit buutsit ja nahkarotsi. Että sitä rataa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä en saanut lapselle turvaistuimeen rahaa, vaikka se on mun mielestä aika tarkeä asia lapsen turvallisuuden kannalta. Ostaisin kyllä paljon mielummin itse sen, mutta eipä ole 100 euroo ylimääräistä rahaa, vaikka nyt olenkin rikas yh, joka saa perus tuet, Niinkuin täällä vaahdotaan että yh.t saa rahaa ku roskaa. mutta lastani ei nyt sit kuljetella autolla ennenkuin saan säästettyä rahaa istuimeen.

Se on sitä harkinnanvaraista tukea joka on jokaisen sosiaalityöntekijän ihan itse harkittavissa ja jaettavissa. Minä olen ollut vuodesta 99 asti sossun asiakkaana ja en ole koskaan saanut muuta kuin perusosan ja lääkkeisiini maksusitoumuksen.

Sarjassa urbaanilegendat! Mistäs tuonkin tiedät, ellet itse ole sossun asiakas! Aivan todella rahaa saakin moisiin; uusia huonekaluja ja kaalliita buutseja ja nahkarotseja!

Nämä tarinat ovat niitä, joita mm. Joensuussa leviteltiin vielä 90-luvun alussa somaleista. Tarinat olivat todella hurjia, ja itse näiden pakolaisten elämää suht läheltä seuranneena, tiesin asioiden todellisen laidan. Ei ollut hauskaa nähdä nuorten (pääasiassa miesten) toimettomuutta ja toivottomuutta, sullottuina koirankopinkokoisiin huoneisiin, kuljeskellen käytävää edes takaisin päivästä toiseen, odottaen turvapaikkapäätöstä. Rahaa ei ollut mihinkään ylimääräiseen (ruokaan kyllä), ja vaatteita oli tullessa vain se, mitä päällä oli.

Mistä tämä kateus ja katkeruus oikein on peräisin??? Jos sossusta todella näin helpolla saa rahaa, kannattaisi siellä siis käydä jokaisen urputtajan itse käydä sitä hakemassa! Suosittelen kyllä ensin hankkimaan keskivertoa suuremman määrän lapsia, olemaan pitkäaikaistyötön ilman koulutusta ja kielitaitoa (mieluiten vielä kärsitte sodan yms. aiheuttamista mielenterveysongelmista!), eiköhän tuota rahaa ala ropista!

Vierailija:

Lainaus:

Mutiaiset haki sossusta rahaa, kun piti saada uudet huonekalut huonekaluliikkeestä, vaikka asunto oli valmiiksi kalustettu siisteillä kalusteilla. Samoin rahantarve oli suuri, kun piti saada uudet kalliit buutsit ja nahkarotsi. Että sitä rataa.

läppää ihmisten kasvoille. Töihin ei enää vaan mennä vaan sinne päästään jos niitä jossain sattuu oleen. Toinen asia on se että luullaan sossussa kävijöitä huijareiksi, siellä ei pysty huijaan kun kone on virkailijan nokan edessä ja sieltä näkee kyllä ihmisen tiedot kokolailla hyvin. Luulo ei ole tiedon väärti, ei edes töissä kävijöillä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat