Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (8)

Korkeintaan imetysahdistelun ja leyhyttelyn voi kohdistaa mahdolliseen tulevaan miniään, jolla luonnollisesti on vääristynyt asenne vauvan ruokintaan.

Olisi aika kuvottavaa syödä vieraan naisen eritteitä. Lehmiä tulee syötyä muutenkin kuin vain maidon takia. Ei kiinnosta kannibalistiksi ryhtyminen täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meinasi, ettei imetysaikana pitäisi laihduttaa nopeasti, koska silloin noita myrkkyjä vapautuu rasvakudoksesta verenkiertoon ja myös rintamaitoon.

Myrkkypitoisuudet ovat Kansanterveydenlaitoksen myrkkyasiantuntijan, professori Terttu Vartiaisen mukaan laskeneet niin, ettei ole perusteltua rajoittaa imetyksen kestoa tällä verukkeella.

jonkun toisen kansanterveyslaitoksen hyypiön mukaan yli 1v ei silti kande imettää - artikkeli oli laihdutuksesta imetysaikana

kai se sielä it listalla on edelleenkin, mut kohdalla laihdutus

Ei vaan, ei tapella vaan keskustellaan. Minulle tuli mieleen neuvolakäynti toisen vauvani kanssa, 1-vuotisneuvolasta oli kyse, Neuvolan terveydenhoitaja pamautti minulle, että imetyksestä ei ole ravitsemuksellista hyötyä enää 1 vuoden jälkeen. Tuo on se kaikkein kuulluin lause minusta. Sellainen, missä niinkuin rivien välissä mollataan ja nollataan imettäjä aivan maan rakoon.

Minä sanoin terveydenhoitajalle että kyllä minä uskon että maidosta on yksivuotiaalle ravitsemuksellista hyötyä, oli se sitten lehmänmaitoa tai ihmisenmaitoa. Ja että varmasti ihmisenmaito on ihmislapselle vielä 1 vuoden iässäkin parempaa ravintoa kuin se lehmis, varmasti se on tarkoituksenmukaisempaa ja sopivampaa elimistölle.

Käsittämätöntä minusta oli se, että terkkari tietää minun imettäneen esikoistani melko pitkään, lähes 2-vuotiaaksi. Ja hän tietää minun olevan mukana imetystukitoiminnassa. Ja hän tietää suhtautumiseni imetykseen, olemme monet kerrat puhuneet.

Seuraavan kerran kun käymme, aion sanoa hänelle sen, että tuollainen lause kuulostaa yksivuotiasta imettävän korvaan imetyksen nollaamiselta ja imettäjän vähättelyltä, ja että hänen pitäisi muistaa ajatella sitäkin vaikka ymmärränkin että terveydenhoitajien täytyy asetella sanansa diplomaattisesti mm. niiden äitien takia jotka eivät halua imettää.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat