Seuraa 

Hei kaikki!

Olen uusi tällä palstalla (vasta-alkajien pinoon olen kyllä " kirjoittautunut" ). Lapsettomuutta siis takana n. 1,5 vuotta. Olemme miehen kanssa käyneet tutkimuksissa, ja lapsettomuutemme syy on selittämätön. Emme ole vielä tehneet mitään päätöstä hoitojen aloittamisesta. Tulokset saatuamme päätimme pitää pienen " loman" asiasta. Ajattelimme palata Väestöliiton helmoihin loppukeväällä, jos ei siihen mennessä ole tapahtunut mitään.

Haluaisin kuitenkin kuulla hoitoja kokeneilta, kuinka " tehokkaita" hoidot ovat olleet? Miten ne olette muuten kokeneet? Oletteko joutuneet läpikäymään pitkiä hoitojaksoja? Kuinka helposti on tärpännyt?

Plussatoivotuksin ja vastauksista kovin kiitollisena,

Sarimari

Kommentit (9)

Meillä oli lapsettomuuden syy miehen huono sperman laatu, joten lääkärin mukaan ainoa hoito oli icsi. Olimme todella onnekkaita sillä meille tärppäsi heti ekalla hoitokerralla. Istutettiin kaksi munasolua ja molemmat kiinnittyivät. Meille syntyi kaksospojat lokakuussa 04. Mulle itselle hoito oli fyysisesti yllättävän helppo enkä saanut mitään sivuvaikutuksia yms. Samoin kaksosraskaus sujui tosi hyvin. Ei ollut pahoinvointia tai muuta. Toiveissa olisi vielä yksi lapsi, joten uudet hoidot on vielä edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei,

(itse olen ensikertalainen näillä sivuilla, mutta...)

haluan antaa kaikille toivoa kertomuksellani... Neljän vuoden lapsettomuushoidot; inseminaatiot=keinohedelmöitykset (en edes muista montako) ja kaksi keskenmenoa sekä viimein, ensimmäisellä kerralla onnistunut ivf eli koeputkihedelmöitys, tuottivat tulosta. 07/04 saimme ihastuttavan tyttären. Hänen syntymänsä jälkeen olemme olleet taas ilman ehkäisyä, mutta mitään ei ole kuulunut... kuusi alkiota odottaa pakkasessa, joten ilmeisesti taas hakeuduttava hoitoihin. Minulla on pco eli (polykystiset) monirakkulaiset munasarjat, jonka takia minun kohdallani muutama inssi=inseminaatio johti monisikiöiseen raskauteen ja keskenmenoon. Aiemmin myös kuukautiset olivat hyvin epäsäännölliset, mutta nykyään sentään jonkinlaista säännönmukaisuutta. Tosin ajoittain heräteltävä Terolut-lääkkeillä.

Minulle on tehty 3 ivf-hoitoa ja tämä kolmas sitten onnistui ja saimme ihanan tyttövauvan! Ivf- hoito (kuten icsi-hoitokin) ovat tehokkaimpia lapsettomuuden hoitomuotoja. Moni on saanut näistä avun selittämättömään lapsettomuuteen. Jos lapsettomuusongelma on munasolupuolella, sekin selviää hoidon aikana.

Tsemppiä sinulle hoitoon!

Siitä huolimatta 1,5 vuotta odotettiin tätä pikkuista, joka sai alkunsa toisella inseminaatiolla. Meille noita inssejä suositeltiin aloituskeinoiksi, kun IVF ja ISCI on paljon raskaampia toimenpiteitä naisen elimistölle ja moniverroin kalliimpia myös.

Toivottavasti teitä onnistaa pian!

T: Tilhi rv 35+4

Itselläni on kokemusta inseminaatiosta eli IUI. Minulla pco ja ovulointia ei siis ilman hormooneita tapahdu lainkaan. Kuitenkin Terolut+Clomifen+Primolut+Pregnyl-irrotus piikillä tehostettu inseminaatio on tuonut meille 03 syntyneen tytön ja nyt odotellaan toista " inssilasta" . Ekalla kerralla toinen inssi otti ja onnisti nyt toisella kierroksella kolmas ja viimeinen.

Joten, onnea matkaan Teille ja toivotaan parasta, jotta se plussa sieltä tulee!!bdbd

H-R

Meillä myös aluksi lapsettomuuden syy selittämätön, mitään vikaa ei mistään löytynyt ja minulla kierto ollut aina kuin oppikirjoista. Hoidot alotettiin suurinpiirtein tuon 1,5 yrittämisen jälkeen. Ensin tehtiin 3 IUI:ta joista ei toivottua tulosta tullut. Sitten ootettiin yli puolisen vuotta koeputkihedelmöitykseen (eli IVF tai ICSI). Tehtiin ICSI ja raskaus alkoi. Lapsettomuutemme todennäköinen syy selvisi myös tuossa ICSI hoidossa. Munasolut kyllä kehittyvät ja hedelmöittyvät, mutta tuhoutuvat heti alun jakautumisvaiheessa ennen siirtoa. Kaksi sissiä jäi kuitenkin henkiin ja toinen niistä köllii tuolla masussa! Eli hoito (koeputkihedelmöitys) voi samalla tuoda myös selvyyttä lapsettomuuden syyhyn.

Tsemppiä teille!

Loviisa & masuasukki " Aatos" rv 21+1

Vastauksenne rohkaisivat kovasti. Jotenkin kun on tullut sellainen olo, että eivät ne taida usein auttaa noi hoidotkaan... Taitaa olla vain tilanteen mukanaan tuomaa pessimistisyyttä.

Minulle ovat vielä nuo hoitojen kirjainlyhenteet ihan utopiaa. Inseminaatio on siis IUI, mutta mitä ICSI on ja entä IVF (menivätkö nuo nyt oikein...?)?

t. Sarimari

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat