Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sorry kun kyselen inhottavista asioista mutta tarttisin vähän apua.

Reilu viikko sitten plussasin ja toissapäivänä alkoituhrutteluvuoto, ensiin veriviiruja ja pyyhkiessä mutta nyt tulee jo pikkuhousunsuojaankin. Alavatsassa juilii ja myös ristiselässä. Veri on ihan kirkasta??? Olen jotenkin luullut että jos tulee km niin veri olis sellaista kuukautisvuotoa?

Olis kiva jos joku osais selventää tai kertoo jotain asiaan liittyvää.

Huomenna olen menossa yksityiselle ultraan, mutta mietityttää niin kovasti.

Kommentit (5)

Eka raskauteni meni kesken viikolla 10, ensin viikolla 6 + jotain tuli yhtäkkiä runsaasti kirkasta verta, ultrassa näkyi kuitenkin vielä sikiö ja viikon päästä tästä sydämen sykekin, vaikka vuoto jatkuikin niukkana tuhrutteluna. Verinen tuhruvuoto sitten jatkui, olin toiveikas mutta lopulta 10. viikolla verta alkoi tulla enemmän ja alkoivat menkkamaiset kivut, lopulta vuoto muuttui taas runsaaksi ja sairaalan ultrassa näkyi enää vain istukkaa.

Nyt tässä raskaudessa viikoilla 7-14 oli jatkuvasti niukkaa veristä vuotoa, ultrassa kontrolloitiin useamman kerran mutta mitään syytä ei löytynyt. Loppuikin sitten itsekseen. Nyt on meneillään rv 37+6...

Joten tsemppiä, vuoto ei välttämättä merkitse keskenmenoa. Parempi kuitenkin käydä tarkistuttamassa tilanne...

Sini76 rv 37+6

Hei.

Itsellä aivan alkuvaiheen km:a takana kaksi, molemmat saman kaavan mukaan: pian plussan testaamisen jälkeen alkoi ihan kuin kuukautisvuotoa, mutta runsaampaa ja siinä oli jotain hyytymiä myös. Vuoto kesti pidempään, oli runsaampaan ja siihen liittyi menkkamaisia kipuja (joita mulla ei yleensä ole). Ensimmäisestä en käynyt edes lääkärissä, viiva testissäkin oli ollut kovin hailu. Toisesta sain aikaan ihan kunnon plussan ja se kestikin pidempään, joitain viikkoja. Tällöin lääkäri varmisti km:n, sisätutkimuksessa löytyi tätä tukevia merkkejä.

En tiedä auttoiko kysymykseesi, omat kokomukseni olivat miltei identtisiä (muutaman viikon erolla vain).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei!

Mulla oli keskenmeno tuossa joulukuun alussa ja se alko niin että heräsin eräänä aamuna siihen että oli todella kipeä maha ja alaselkä, pyörin unissani ja ajattelin et kyllä se tästä varmaan, mut aamulla kun sitten nousin niin pikkuhousuissa oli kirkasta verta ja tiputteli sitten aina koko päivän vähän. Seuraavana yöä kävin yhteispäivystyksessä sitten kun olin niin todella huolissani.

Lääkäri tutki ja sanoi että kun kohtu kasvaa niin saattaa olla mahakipua ja hieman, siis ihan vähän verta tiputella. Mut mulla oli 3 pv sitä tiputtelua ja sit otettiin HCG pissasta ja se oli sit menny kesken.

Valitettavasti kuulostaa aka samoilta oireilta kun mulla, mut koskaanhan ei voi tietää.

Kannattaa tosiaan käydä tarkistuttamasa et miten on asiat.

Onnea sulle jatkoon!

En osaa valitettavasti vastata tuohon sun kysymykseen. Itselläni todetiin tänään, että sikiön kehitys on pysähtynyt viikolle 11. kaikki on ollut tähän asti ok. ei vuotoja eikä kipuja.

en voi kuin todeta, että mikään ei ole varmaa. ei se, että jos vuotaa niin tulee automaattisesti keskenmeno, eikä se että jos on oireeton niin kaikki on ok.

voimia sinulle ja toivon, että kaikki kääntyy parhain päin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat