Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sairaudessa ilmeisesti tällä hetkellä kohtuullinen ennuste, mutta paljon on vielä läpikäytävä, hoidot ja muut, ennen kuin ollaan selvillä vesillä.

Lapset kaikki alle 5-vuotiaita. Kahden pienen lapsen äitinä voin vain kuvitella, miten heidän hoitamisensa tällaisessa tilanteessa vaikeutuu.

Kellään kokemusta vastaavasta? Miten itse lohdutitte ystäväänne tai mitä itse vastaavassa tilanteessa olleena koitte lohduttavaksi?

Kommentit (3)

hei itse sain n vuosi sitten tietää sairastavani ms tautia itselläni on kaksi alle kouluikäistä lasta... tietenkään en tiedä mitä ystäväsi sairastaa mutta kuuntele ja ole olkapää jos hän sitä tarvitsee yleensä pelkkä läsnä olo riittää ja joskus myös pelkkä rupattelu auttaa voimia tukemisessasi

En ole koskaan joutunut vastaavaan tilanteeseen, mutta jotenkin mieleeni tulee, että tähän varmaan sopii se sama neuvo kuin jossakin muussa kriisissä olevan tukemiseen elikkä jaksaa kuunnella jos toinen on jo valmis puhumaan ja alkuvaiheessa ensisijaisena varmaankin tarjota ihan käytännön apua: mm. lastenhoidon kanssa, kaupassa käynnit, siivoamiset, ruoan laitot jne... tietenkin omien voimien salliessa, mutta jos lupaa auttaa niin tarkoittaa sitä sitten myös...

Voimia sekä ystävällesi että sinulle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse sairastuin vakavasti kohta kolme vuotta sitten. Olin tuolloin juuri täyttänyt 31v. Lapseni olivat silloin 6 ja 7- vuotiaat. Sairaalassa jouduin olemaan melkein kuukauden. Kaikista ihaninta oli, että ystävät ja kaverit kävivät katsomassa sairaalassa. Itse olin avoin puhumaan tilanteesta ja se todella helpotti oloani, kun sain puhua asiasta. Kotiin päästyäni, kuntoni oli monta kuukautta erittäin heikko ja silloinkin ystäväni jaksoivat tulla minua katsomaan. Onnekseni omistan myös ihanan anopin, joka " pyöritti" tätä meidän taloutta; teki ruokaa, siivosi ym. Mies kuskasi minua sairaalan ja kodin väliä ja kävi tietenkin töissä (rankkaa se aika oli myös hänelle). Nyt on asiat ihan hyvällä mallilla. Sairauden kanssa olen oppinut elämään, ehkä en kuitenkaan ihan hyväksynyt sitä, mutta yritän kuitenkin suhtautua elämään positiivisesti. Se on tärkeintä, että olette ystävinä lähellä;)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat