Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arjen solmut uusioperheessä. Onko tässä mitään itua?

Vierailija

Meillä on uusperhe, johon kuuluu avomieheni ja minun 3 lastani. Miehelläni ei ole lapsia eikä meillä yhteisiä eikä niitä ole tulossakaan.

Suhteemme on ollut viitisen vuotta ja elämää yhdessä saman katon alla vajaan vuoden.

Ongelma lyhyesti on se, että en tiedä odotanko kohtuuttomia tai kauanko annan suhteellemme aikaa luonnistua vai olisiko pitänyt jo luonnistua, kun avoliittoon muutettu ja mieskin sitä halunnut?

Suhteemme voi hyvin kun olen mieheni kanssa kahden. Useimmiten. Kun taas lapset ovat arjessa mukana (asuvat meillä ja tapaavat isäänsä isän kotona), miehen on vaikeaa sopeutua ja olla ja näyttää sen myös. Esimerkiksi ei tule samaan aikaan ruokapöytään kuin me muut vaan myöhemmin, koska haluaa mieluummin nauttia ruoan rauhassa ilman meteliä ja kälätystä.

Tai iltaisin jos me pelaamme esim lautapelejä, käymme uimassa tms, mitä nyt perheenä teemmekin, mies ei tule mukaan. Yleensä majoittuu yksin huoneeseen katsomaan koko illaksi teeveetä, joten lapsillakaan ei sinne ole silloin asiaa.

Vaihtoehtoisesti saattaa viettää koko illan makuuhuoneessa yksin, koska häntä häiritsee meidän meteli.

Ja olemme siis ihan tavallinen kiva lapsiperhe, emme mitään rajattomia möykkääjiä.

Lapsille mies antaa harvoin huomiota ja jos antaakin, se on aika komentelevaa ja huomautteleua kodin siisteydestä, portaissa jumpsuttamisesta (vaikka ihan tavallisella askeleella lapsi kävelisi), yleisestä metelöinnistä yms yms...lista on pitkä.

Olen yrittänyt antaa aikaa, ymmärtää, hillinnyt lapsia - mutta olen tajunnut sen olevan väärin, koska kyllähän lasten pitää saada olla omassa kodissaan niin kuin lapset ovat eikä heitä voi kääriä mihinkään pumpuliin ja hissutella täällä varpaillaan koko ajan?

Miehessä on omat hyvät puolensa, mutta minun on tosi vaikeaa sulattaa tuota muusta perheestä eristäytymistä.

Kommentteja, ideoita?

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat