Lasten eriarvoisuus

Vierailija

En tiedä mitä tekisin tilanteessa, jossa oma äitini/lasteni mummo käy hoitamassa sisareni lasta ja ottaa tätä myös usein yökylään. Minulla on 6v-, 2v-, ja 7kk-ikäiset lapset. Kahden nuorimmaisen ristiäisissä äitini ei ole ollut. Oli muuta menoa. Näiden kuluneiden  7 kk aikana olen päässyt käymään lasten kanssa äitini luona 3 kertaa. Siitä on kohta vuosi aikaa, kun äitini on käynyt meillä. On eläkkeellä ja aikaa kyllä varmaan olisi jos haluaisi. Viime vuonna yritin kerran kertoa mielipidettäni äitini käytöksestä ja kuinka se loukkaa minua. Vastaukseksi sain hyvin vihaiseen sävyyn, että:" kaikkea ei voi saada ja ei se maailma voi tuollaiseen kaatua. Ja että hänen ja miehensä oma elämä on tärkeintä. Ja että hän on auttanut sisartani kun tällä ei ole miestä. Ja että jos tässä nyt jaetaan mielipiteitä niin hänelläkin olisi muutama sana sanottavana minun ja mieheni häistä".... Niistä on aikaa jo 4v. Syyt siihen ettei hän ole käynyt meillä olivat hyvin kaukaa haettuja. Meillä ei tarvitsisi tehdä töitä vaan se riittäisi että kävisi kylässä. Lapset eivät osaa äitiäni kaivata koska näkevät tätä niin harvoin. En minä enkä mieheni ole kieltänyt häntä meillä käymästä. Ei kai se voi olla liikaa pyydetty että kävisi katsomassa omia lapsenlapsiaan? Ja ei kai se yksin minun tehtäviini kuulu pitää lasteni ja heidän mummonsa välejä läheisinä? Eikö sen kuuluisi olla molemminpuolista? Olen ollut kahden vaiheilla sanoako vai ei asiasta äidilleni. Mitä hyötyä siitä nyt olisi kun ei siitä ollut viimeksikään? Kun viimeksi sain myös kyseiseltä sisareltani kuulla kunniani..... Tuntuu pahalta, mutta mielestäni äitini siinä menettää ja paljon. En minä enkä lapseni jotka eivät edes osaa kaivata häntä. Enemmän lapset kaipaavat toisia mummojaan ja vaaria jotka pitävät heihin yhteyttä säännöllisesti....

Kommentit (2)

Vierailija

Myös meillä likipitäen sama tilanne: eläkkeellä oleva äitini hoitaa siskoni kahta lasta. Hän on hoitanut heitä pienestä pitäen joka päivä ja nyt kun lapset ovat jo eskarissa ja ekaluokalla, hän hoitaa heitä silti... aamupäivällä, iltaisin, viikonloppuisin, yökylässä... Lahjoja lapsille ostaa, tilaa lehtiä, ostaa vaatteita.Meillä käy kylässä noin neljä kertaa vuodessa ja silloinkin todella vain kylässä, ei osallistu lapsen hoitoon tai muuhunkaan kotihommaan. Tuntuu todella pahalta, että lapsenlapset ovat näin eriarvoisessa asiassa. Ja toki mekin mieheni kanssa arvostaisimme sitä, että meillä olisi joskus (vaikka kaksi kertaa vuodessa) luotettava lapsenvahti ja voisimme käydä vaikka elokuvissa.

Mitä ihmettä tällä tilanteelle voisi tehdä? En haluaisi suututtaa ketään, mutta haluaisin lapseni serkkujensa kanssa tasa-arvoiseksi.

Vierailija

Meillä on taas tilanne että mieheni äiti "epätasa-arvo-mummo". Ja olenkin aina ajatellut jos oma äitini käyttäytyisi kuin hän, niin sanoisin kyllä sen. Mieheni äiti ostelee miehen sisarelle (yh-äiti) lähes kaiken ja auttaa rahallisesti muutenkin sekä lasta että äitiä, he käyvät yhdessä ulkomailla jne... Meidän lapsi ei saa IKINÄ mitään, no okei, on saanut tarroja. Myös meille tullaan "hoitamaan" lasta ja nautitaan siinä muutama drinksu. Jätäppä nyt sitten lapsesi  juopottelevan mummon kanssa illaksi. Juu en!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat