Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen vieraannuttaminen etävanhemmasta

Vierailija

Tämä on niin väärin kunnollista isää/äitiä kohtaan, että vanhojen katkeruuksien vuoksi käytettän lasta pelinappulana. Siitä kärsii etävanhemman ohella itse lapsi, etävanhemman perhe ja lapsen toinen suku. Allekirjoittakaa tämä:
http://www.adressit.com/lapsen_vieraannuttaminen_rangaistavaksi

Kommentit (1)

Vierailija

Mistä ulkopuolinen tai edes asiastaan puolueellinen etävanhempi voi tietää, onko kyse lähivanhemman manipuloinnista vai vain yksinkertaisesti siitä, ettei lapsi/lapset viihdy etävanhemman kanssa?

Omat vanhempani ovat eronneet, ja muutin sisarusteni kanssa asumaan äitini luokse. Äitini oli aina asiallinen suhtautumisessaan isääni siitä huolimatta, miten hirveästi isäni oli kohdellut äitiäni heidän avioliittonsa aikana ja sen jälkeen. Lähivanhempani ei suostunut puhumaan mitään negatiivista etävanhemmasta, mutta etävanhempi ei muuta tehnytkään kuin valittanut ja haukkunut lähivanhempaa häntä nähdessämme, ja hän yritti aina manipuloida ja kalastella meiltä tietoja lähivanhemmastamme. Olin onnellinen, kun vanhempani erosivat, koska pääsin vihdoin eroon etävanhemman kotona käyttämästä henkisestä, fyysisestä ja seksuaalisesta väkivallasta meihin lapsiin.

Vuosikausien väkivalta etävanhemman taholta ei voi kääntyä lähivanhemman manipuloinniksi kuin etävanhemman harhaisessa mielessä. Hän onkin sellainen ihminen, jonka voin hyvin kuvitella lähtevän ilolla mukaan tällaisiin lähivanhemman rankaisuprojekteihin ja valehtelevan silmät ja suut täyteen lähivanhempamme "manipuloinnista" ja "lasten pelinappulana käyttämisestä", vaikka ainoa vanhemmistamme, joka on näihin asioihin syyllistynyt, on hän itse. Yksi toisensa jälkeen jokainen meistä lapsista on vähentänyt yhteydenpitoa etävanhemman kanssa, yksinkertaisesti siitä syystä, ettei kukaan kestä viettää aikaa niin negatiivisen ja manipuloivan ihmisen kanssa. Etävanhempi on varmasti sitä mieltä, että lähivanhempamme on manipuloimalla ja juonimalla etäännyttänyt meidät hänestä, vaikka hän on tehnyt sen aivan itse.

Kuinka kuvittelet, että tällaiset omaa etuaan ajavat vanhemman irvikuvat voitaisiin seuloa joukosta, että rangaistavaksi päätyisivät vain todella lapsiaan kostossa hyväksikäyttäneet vanhemmat? Luuletko, etteivät isäni kaltaiset ihmiset onnistuisi manipuloimaan tällä prosessilla täysin syyttömiä lähivanhempia rangaistaviksi oman kostonsa saavuttaakseen?

Uusimmat

Suosituimmat