Häpeän vanhempiani vaikka olen aikuinen

Vierailija

Olen tullut ongelmani kanssa siihen pisteeseen että haluaisin katkaista välit vanhempiini lopullisesti. Olen parikymppinen korkeakoulua käyvä nuori aikuinen ja teen töitä kesäisin sekä koulun oheessa välillä. Aloin teini-iässä hävetä duunari vanhempiani, eteenkin isääni joka on todella sivistymätön. Hänen käytöksensä eteenkin on naurettavaa ja häpeän häntä aina kun joudun olemaan hänen kanssaan julkisesti. Hän edustaa juuri sellaista ihmistyyppiä mitä minä en koskaan halua olla mm. hän on kännissä todella ärsyttävä kuten heittää tyhmiä kommentteja että "kyllähän duunarikin tän jutun tietää ei tarvii olla mikään insinööri" (kun seurueessa on joku insinööri tms.), olen joutunut raahaamaan kännisen puoli sammuneen isäni nukkumaan hienoissa juhlissa, kun siellä oli ilmaista viinaa niin tietenkin piti vetää perseet..., hän suuttuu jos ravintolalasku maksaa kympin liikaa hänen mielestään, piereskelee julkisilla paikoilla, rähisee kassoille jos joku ei mene oman mielen mukaan, polttaa tupakkaa autossa niin että autoon on jäänyt reikiä tuhkasta yms., sotkee ja syö einesruokia kuin joku teinipoika. Lisäksi hänellä on tasottoman huonoja härskejä läppiä ja hän käyttää ilmeisesti maksullisia naisia.. OKSETTAVAA..

Äitini taas valittaa aina ettei mihinkään muka ole rahaa (tiedän ettei asia ole niin koska he usein "rehvastelevat" sillä että velat on maksettu pois jo ajat sitten). Minusta hän on välillä jopa törkeä raha-asioissa kuten lomareissullamme kun rupesi vinkumaan minulta ja mieheltäni rahaa (molemmat olemme opiskelijoita, joten tulot eivät ole todellakaan suuret), eipä siis käyty missään nähtävyyksissä lomamatkalla kun ei he eivät viitsi maksaa mistään mitään, maksoimme muutaman kerran hyvää hyvyyttämme taksit ja omat ruoat. Äitini vielä sanoi ja antoi ymmärtää että he tarjoavat reissun meille (ja miksi pitää lähteä reissuun jos ei ole rahaa?), mutta suuttuivat sitten isäni kanssa kun nähtävyysliput maksoivatkin liikaa (ei ollut todellakaan kallis hintaiset liput neljälle). En ymmärrä miksi reissuun lähdetään säästöbudjetilla kun pitää syödä mäkkärissä yms. ja kävellä pitkätkin matkat eikä mennä mihinkään nähtävyyksiin?

Äitini on oman sukunsa musta lammas, hänen sukunsa on sivistynyttä ja rikasta, mutta äitini tyytyy ryysyihin ja säästää mielummin. Hän myös halveksii minua koska arvostan laatua ja laitan rahaa itseeni. Hän tivasi melkein koko lomamatkan paljon luksus merkkilaukkuni maksoi ja se ahdisti minua. Olen ollut koulukiusattu ja pahimpina aikoina isäni sanoi minulle että se on minun vikani koska olen liian hiekko ihminen, tämä jätti särön mieleeni enkä ole päässyt siitä yli. Jotenkin vanhempani saavat sen aikaan että minulle tulee paha olla heidän seurassaan. Onko ketään muita nuoria aikuisia/ aikuisia jotka ovat pistäneet poikki välit vanhempiinsa? Onko se helpottanut omaa elämää?

Kommentit (1)

Vierailija

Nähtävästi koneeni ei sitten suostunut yhteistyöhön ja jätti välit pois, anteeksi kauhean näköinen puuro tuo teksti nyt:S

t. Aloittaja

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat